Geld & Recht alle pijlers

Wat voor werk zou je doen als geld geen issue was?

18-09-2023 17:49 154 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
N.a.v. het topic 'ik heb een hekel aan werken' vraag ik mij af wat iedereen voor werk zou (willen) doen als inkomen geen issue was. Ofwel je zou gewoon genoeg ermee verdienen om te leven zoals je zou willen leven ofwel je hebt de loterij gewonnen en doet nu werk puur voor je plezier. Reacties als 'ik zou helemaal niet meer werken' zijn dus niet echt de bedoeling hier :)

TO trapt af; ik zou denk ik nog steeds docent willen zijn, maar dan zou ik alle vergaderingen en studiedagen etc. aan me voorbij laten gaan :p Vind het fijn om wel iets te doen waardoor ik me maatschappelijk betrokken en nuttig voel.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou weer gaan vliegen. Helaas is dat geen haalbare kaart. Ook qua logistiek niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou doen wat ik nu doe. Misschien een dag minder, om vaker in m’n tuin te kunnen werken.
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou een eigen dierenopvangcentrum willen hebben. Voor oude dieren die nergens anders terecht kunnen.
.
anoniem_65e039b9b72fd wijzigde dit bericht op 18-09-2023 19:24
94.74% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Dierenopvang/-asiel starten.
don't worry about getting older... you'll still do enough stupid things... only slower...
Ik zou de huishoudelijke hulp twee keer zo vaak een drie keer zo veel laten werken.
(Van 2 naar 6 uur)

En dan zelf iets meer gaan werken in mijn huidige baan op andere locatie.
Ik zou waarschijnlijk precies hetzelfde doen. Maar dan met minder uren voor klanten en meer voor zelfontplooing en ontwikkeling.
Ik zou geschiedenis gaan studeren en vervolgens zeer goed onderzochte non-fictieboeken over interessante tijden gaan schrijven.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het zou "een handeltje" worden ergens in.
Dan moet het maar zoals het kan
Zenmomentje schreef:
18-09-2023 17:59
Ik zou geschiedenis gaan studeren en vervolgens zeer goed onderzochte non-fictieboeken over interessante tijden gaan schrijven.
Gaaf!
Ik zou een combi gaan doen van schrijven en fotografie.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bakcursussen volgen en vanuit huis high tea voor thuis verkopen. Of weer mijn schilderen oppakken en dan schilderijen verkopen
Oeh. Ik zou in het Allard Pierson willen werken. Of in het Rijksmuseum van Oudheden. Of in de (koninklijke) bibliotheek.
Alle reacties Link kopieren Quote
Niets.

Ik heb er ondertussen 50 jaar opzitten en dat vind ik wel genoeg eigenlijk.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren Quote
Bergwandelgids in Frankrijk of Zwitserland. En dan daar ook wonen in een mooi huis.
Of een landhuis kopen in Zuid-Frankrijk en dan cursussen pottenbakken of landschapsschilderen oid geven (moet ik dat eerst zelf nog even leren ;-D )
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou voor mezelf beginnen, 2e hands meubels opknappen/pimpen en doorverkopen. :$
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik denk dat ik dan met bejaarden zou gaan werken oid. De tijd nemen om gewoon een uur met iemand thee te drinken oid. Samen oefeningen doen etc.

Taalondersteuning voor asielzoekers etc.

Alles zonder tijdsdruk en budgetering.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mij lijkt barones wel wat, of gravin ofzo, een beetje een excentrieke

Heel eerlijk, ik kan echt geen enkele baan verzinnen die alleen maar voordelen heeft
Alle reacties Link kopieren Quote
moonenz schreef:
18-09-2023 17:56
Dierenopvang/-asiel starten.
Ik ook!
Alle reacties Link kopieren Quote
Geen werk. In elk geval niks dat langdurig verplichtingen geeft. Korte projectjes zijn prima.
.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou in m’n eigen werkveld blijven, maar dan zou ik mensen in m’n huidige functie willen begeleiden/coachen en input willen leveren aan teams ter bevordering van de kwaliteit.

Of minder realistisch; een online winkeltje starten met import uit Laos zodat ik lekker heen en weer kan reizen, entrepreneurs daar kan ondersteunen en alleen tijdens schooltijd hoef te werken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou de schuldhulpverlening in gaan. Doe ik nu al vrijwillig maar dan zou ik het wel professioneel willen doen maar dan wel bij een gemeente of bank zodat de klant geen kosten voor mijn diensten hoeft te betalen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Maar al die dierenopvangcentra die jullie zouden willen. Dat is toch vooral heel vaak heel zielig? Veel ziektes, afmaken? Etc? Wat is de aantrekkingskracht?
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat ik nu doe.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven