Geld & Recht alle pijlers

Wat voor werk zou je doen als geld geen issue was?

18-09-2023 17:49 154 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
N.a.v. het topic 'ik heb een hekel aan werken' vraag ik mij af wat iedereen voor werk zou (willen) doen als inkomen geen issue was. Ofwel je zou gewoon genoeg ermee verdienen om te leven zoals je zou willen leven ofwel je hebt de loterij gewonnen en doet nu werk puur voor je plezier. Reacties als 'ik zou helemaal niet meer werken' zijn dus niet echt de bedoeling hier :)

TO trapt af; ik zou denk ik nog steeds docent willen zijn, maar dan zou ik alle vergaderingen en studiedagen etc. aan me voorbij laten gaan :p Vind het fijn om wel iets te doen waardoor ik me maatschappelijk betrokken en nuttig voel.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hetzelfde als nu maar dan 2 dagen ipv 4.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben heel tevreden met mn werk en ben regelmatig van werkgever gewisseld. Overal is wel iets maar je leert er ook veel van. Ik werk in een politieke omgeving en dat past mij goed. Maar als ik uit alles mocht kiezen (ik weet niet eens of het bestaat) dan zou ik hotel tester willen zijn. Ik slaap graag in hotels en daar als mysterie guest verblijven lijkt me leuk. Inclusief reizen en nog meer van de wereld zien. Maar ja ik heb inmiddels vliegschaamte. Dan alleen bestemmingen per trein. Treinreizen vind ik ook heel leuk😀
Alle reacties Link kopieren Quote
wat een mooie plannen en dromen! ik lees ook best veel mensen die zelf gemaakte taarten en andere baksels willen verkopen, super leuk haha

achter de kassa zitten bij de supermarkt lijkt mij idd ook wel leuk! lekker kleppen met de klanten en ondertussen bliepen :D
Vekl schreef:
18-09-2023 19:58
Maar je wilt toch niet de hele dag thuis zitten? De vraag was wat voor werk. Nog meer geld maken is niet nodig.
Ik heb eens 5 maanden zonder werk gezeten. Heb me geen moment verveeld en heb me prima vermaakt. Ik kan erg goed niets doen. Vooral niets moeten staat bij mij hoog in het vaandel.
Alle reacties Link kopieren Quote
3 à 4 jaar niet werken en een poging doen om een bachelor Rechtspraktijk* te halen. En who knows dan wel verder die richting op qua job.

Ik ben verre van een studiebol, dus veel kans dat ik niet slaag. En in combinatie met een job ernaast dus al helemaal niet. Maar dan heb ik het toch maar geprobeerd.

Van thuiszitten word ik gek. Dat is geen optie.



*Ik zie mezelf in mijn dromen vervolgens wel bij 't gerecht / justitie of bij advies-diensten terecht komen. Of bij payroll-diensten.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Zelfde werk, maar dan minder.
Of helemaal stoppen met mijn huidige werk en dan kinderboeken gaan schrijven en hermetische poëzie.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou dan (van het loterijgeld) een B&B gekocht hebben in Frankrijk, ergens in de Provence, waar ik dan niet op hoef te verdienen dus. Met een paar prachtig ingerichte kamers, die ik ook zelf schoon zou maken, geen probleem.

Ik zou elke dag naar de markt in het dorpje gaan, en zorgen voor mooie ingrediënten voor het ontbijt, dat ik elke ochtend in mijn grote landelijke keuken voor de gasten klaarmaak. Als er vraag is naar een lekker diner, dan ga ik weer naar de markt en maak ik een diner voor de gasten.

De administratie zou ik uitbesteden, en als ik dan niet hoef schoon te maken of te koken, dan zit ik in mijn prachtige tuin te lezen. Verder loop ik kilometers lang met mijn hond of honden. Wellicht zou ik er een studie Franse taal en cultuur bij willen doen, zonder enige tijdsdruk.

Dit zou echt voor mij het ideale leven zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Boswachter of archeologie, lijkt me heerlijk!
Alle reacties Link kopieren Quote
Campanula schreef:
18-09-2023 20:33
Zal ik doen. Is 40 minuten rijden. Heb wel vertrouwen in jouw kwaliteiten.

Edit. Heb je PB gestuurd
Wat leuk!
Alle reacties Link kopieren Quote
Dan zou ik nog steeds 6 dagen per week hetzelfde werk doen als nu. Hooguit af en toe een (korte) pauze tussen twee contracten.
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
rvandevelden123 schreef:
18-09-2023 19:47
Huh? Als jij meer gaat werken dan kun je die hulp toch ook vaker laten komen, en meer laten doen?

Ja en nee.
Ik betaal mijn hulp precies wat ik netto per uur verdien. En vooralsnog krijg ik er op mijn locatie geen uren bij. Zou ik op een andere locatie willen werken dan wil ik daar wel zoveel weken dat ik echt onderdeel van het team wordt en niet maar vier uur per week. Wil ook geen veertig uur werken

Op mijn locatie is ook nog wel werk waar geen budget voor is.
Dus als geld geen rol speelt zou ik wat uren als vrijwilliger kunnen gaan maken.

Ander probleem, mijn huishoudelijke hulp ((waar ik zeer tevreden over ben) heeft een wachtlijst voor extra uren.
anoniem_65b93a10517d3 wijzigde dit bericht op 18-09-2023 22:09
0.20% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Eindredacteur van romans, lijkt me echt geweldig. Of van een tijdschrift.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn eigen werk - en dan alleen de leuke dingen. Huisstijlen ontwikkelen en/of opfrissen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Als geld geen belemmering zou zijn, dan zou ik anderen willen helpen met alles voor een opgeruimd hoofd en een opgeruimd huis: opruimcoach, schoonmaakcoach, budgetcoach en planningscoach.
floddertje wijzigde dit bericht op 18-09-2023 22:39
20.26% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Werk op een boerderij, mensen ondersteunen in mijn vak, 'kleine' zorgtaken in een verzorgingshuis of een mix van dat alles.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zoals nu maar dan minder uren.
Of stoppen en eerst huis verbouwen (zelf, met wat hulp).
Alle reacties Link kopieren Quote
Meerdere dingen die ik erg leuk zou vinden, misschien zou ik wel wat combineren:

Een leuk winkeltje met sieraden en hebbedingetjes, maar dan alleen open wanneer ik er zin in heb (nooit haalbaar dus, want dat kan niet met een winkel).

Een b&b aan huis, wel in een apart gebouw op mijn terrein. Met 1 of 2 keer per week gasten die ik dan lekker verzorg met een goed ontbijt en een leuk praatje.

Wandelen met ouderen die in een verzorgingshuis wonen. Of spelletjes doen met ze ofzo. Eventueel met mijn hond erbij.
Alle reacties Link kopieren Quote
Inanna schreef:
18-09-2023 21:41
Wat leuk!

Ja. Lief hè. Met haar tips ben ik strak knapper dan Maxima op staatsbezoek.

I can see clearly now...
It won't stop until you wise up
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou dan een handwerkwinkel willen hebben, zelf alleen de leuke dingen doen (klanten helpen, zitten breien in een luie stoel, brei- en haakles en advies geven), administratie uitbesteden. En dan een breicafe/coffiecorner erbij zodat er de hele dag mensen kunnen komen zitten handwerken. Ik neem wel contact op met iemand hierboven die een theehuisje wilde met zelgebakken taarten en zo, ik zie wel een combi!
Ben trouwens ook best wel tevreden met mijn huidige werk in de automatisering hoor.
"Just because something is typed - whether it is typed on a business card or typed in a newspaper or book - this does not mean it is true.” (The Wide Window - Lemony Snicket)
Alle reacties Link kopieren Quote
nitflex schreef:
18-09-2023 20:56
Ik heb eens 5 maanden zonder werk gezeten. Heb me geen moment verveeld en heb me prima vermaakt. Ik kan erg goed niets doen. Vooral niets moeten staat bij mij hoog in het vaandel.
Ik zou er ook geen problemen mee hebben.

Als je nou zegt je moet perse iets doen zou ik wel 1 dagdeel in de week in een museum willen werken of zo.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dan zou ik een hondenbuddy zijn. Hele dag op pad met van die te dikke gezelschapshondjes van oude mensen. Af en toe zo’n mindervalide baasje mee in de scootmobiel met een thermoskan warme chocomelk of koffie. Zie het wel voor mij.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren Quote
lemoos2 schreef:
18-09-2023 22:43
Dan zou ik een hondenbuddy zijn. Hele dag op pad met van die te dikke gezelschapshondjes van oude mensen. Af en toe zo’n mindervalide baasje mee in de scootmobiel met een thermoskan warme chocomelk of koffie. Zie het wel voor mij.
Dit zie ik ook wel zitten :) .
Alle reacties Link kopieren Quote
Kluitje schreef:
18-09-2023 22:28
Ik zou dan een handwerkwinkel willen hebben, zelf alleen de leuke dingen doen (klanten helpen, zitten breien in een luie stoel, brei- en haakles en advies geven), administratie uitbesteden. En dan een breicafe/coffiecorner erbij zodat er de hele dag mensen kunnen komen zitten handwerken. Ik neem wel contact op met iemand hierboven die een theehuisje wilde met zelgebakken taarten en zo, ik zie wel een combi!
Ben trouwens ook best wel tevreden met mijn huidige werk in de automatisering hoor.
Superleuk. Ik zou komen!

Weet je toevallig if er zoiets al bestaat?
Alle reacties Link kopieren Quote
Geen werk, Aken maar bezig zijn met m'n hobbies. Zou naar de bergen verhuizen en zo vaak mogelijk genieten van wandelen, snowboarden en paragliden. Misschien dat ik dan sporadisch nog weleens tandempiloot zou willen zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Campanula schreef:
18-09-2023 22:26
Ja. Lief hè. Met haar tips ben ik strak knapper dan Maxima op staatsbezoek.

I can see clearly now...

Zeker, ik wilde er net iets over gaan schrijven. Volgens mij ben je bij Jufjoke helemaal op het goede adres, zij geeft hier altijd goede tips.
Dus ik vind het een sympathiek aanbod van haar. En leuk om te lezen hoe zoiets dan hier op het forum kan lopen.
Allebei veel plezier gewenst! En het zou leuk zijn als je met een Maxima-gevoel bij Jufjoke de deur uit loopt :-D

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven