Geld & Recht alle pijlers

Wat voor werk zou je doen als geld geen issue was?

18-09-2023 17:49 154 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
N.a.v. het topic 'ik heb een hekel aan werken' vraag ik mij af wat iedereen voor werk zou (willen) doen als inkomen geen issue was. Ofwel je zou gewoon genoeg ermee verdienen om te leven zoals je zou willen leven ofwel je hebt de loterij gewonnen en doet nu werk puur voor je plezier. Reacties als 'ik zou helemaal niet meer werken' zijn dus niet echt de bedoeling hier :)

TO trapt af; ik zou denk ik nog steeds docent willen zijn, maar dan zou ik alle vergaderingen en studiedagen etc. aan me voorbij laten gaan :p Vind het fijn om wel iets te doen waardoor ik me maatschappelijk betrokken en nuttig voel.
Alle reacties Link kopieren Quote
Coniglio schreef:
18-09-2023 22:49
Superleuk. Ik zou komen!

Weet je toevallig if er zoiets al bestaat?

Jaren geleden met mijn moeder in een breiwinkel in Leiden geweest.
Ik dacht, ik Google even of hij er nog is, het lijkt of er 3 zijn en ik weet echt niet meer welke het geweest is.
Ze hadden er in elk geval ontzettend veel keuze :)



https://www.nsteekjelos.nl/

https://www.meetmake.nl/c-2924916/winkel-leiden/

https://www.ribbels.nl/
Alle reacties Link kopieren Quote
cuculuscanorus schreef:
18-09-2023 21:04
Zelfde werk, maar dan minder.
Of helemaal stoppen met mijn huidige werk en dan kinderboeken gaan schrijven en hermetische poëzie.
Kan je een voorbeeld geven van iets wat je zelf erg mooi vindt?
Ik heb er nog nooit van gehoord; ken het woord "hermetisch" alleen in combinatie met "gesloten" :$
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou in een boekenwinkel willen werken. En dan in die boekenwinkel een koffiebarretje of zo
Alle reacties Link kopieren Quote
Is het alleen dat je geen geldzorgen meer hebt of heb je er ook talent bijgekregen? :)

Ik zou iemand inhuren om te sporten en gezond te koken. Daardoor krijg ik dan zoveel energie en zelfvertrouwen dat ik musicalster wordt.

Journalist, Floortje Dessing II, klassiek musicus, of wijnboerin zijn lijkt me ook geweldig :-D
__aphia__ wijzigde dit bericht op 18-09-2023 23:30
0.62% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Precies hetzelfde juridische werk en met dezelfde overgave als ik nu doe.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren Quote
Baggal schreef:
18-09-2023 23:29
Precies hetzelfde juridische werk en met dezelfde overgave als ik nu doe.
Jaloersmakend!
Lijkt me geweldig om iets te doen wat je zo graag doet :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Gebruna schreef:
18-09-2023 23:21
Zeker, ik wilde er net iets over gaan schrijven. Volgens mij ben je bij Jufjoke helemaal op het goede adres, zij geeft hier altijd goede tips.
Dus ik vind het een sympathiek aanbod van haar. En leuk om te lezen hoe zoiets dan hier op het forum kan lopen.
Allebei veel plezier gewenst! En het zou leuk zijn als je met een Maxima-gevoel bij Jufjoke de deur uit loopt :-D

Ja, dat zijn de leuke dingen idd van het forum. Misschien kan ik iets voor haar terug doen. Muurtje stucen, gras maaien. :)
It won't stop until you wise up
Alle reacties Link kopieren Quote
reizen en schrijven.
Alle reacties Link kopieren Quote
Schrijven en me in laten schrijven voor betaald spelletjes doen op de computer of mobiel. Dat laatste om te kijken of je er echt voor betaald wordt en hoe dat in zijn werk gaat, dus meer uit nieuwsgierigheid.

O ja, en als geld toch geen rol speelt richt ik een boekclubje op voor maar 1 euro lidmaatschap en dan 1x per week een boek bespreken ( met heel veel hapjes en lekkere dingen dus met een goede cateraar erbij ;-D )
Get on, boogie, turnin' me on
(Shine up, shine up) - Doris D And the Pins
Kerstminiatuurdorp bouwen bij de intratuin.
Alle reacties Link kopieren Quote
"Werk" in de betekenis van "arbeid" zou ik niet doen nee.
Dan moet het maar zoals het kan
Alle reacties Link kopieren Quote
*Bladora* schreef:
18-09-2023 21:30
Ik zou dan (van het loterijgeld) een B&B gekocht hebben in Frankrijk, ergens in de Provence, waar ik dan niet op hoef te verdienen dus. Met een paar prachtig ingerichte kamers, die ik ook zelf schoon zou maken, geen probleem.

Ik zou elke dag naar de markt in het dorpje gaan, en zorgen voor mooie ingrediënten voor het ontbijt, dat ik elke ochtend in mijn grote landelijke keuken voor de gasten klaarmaak. Als er vraag is naar een lekker diner, dan ga ik weer naar de markt en maak ik een diner voor de gasten.

De administratie zou ik uitbesteden, en als ik dan niet hoef schoon te maken of te koken, dan zit ik in mijn prachtige tuin te lezen. Verder loop ik kilometers lang met mijn hond of honden. Wellicht zou ik er een studie Franse taal en cultuur bij willen doen, zonder enige tijdsdruk.

Dit zou echt voor mij het ideale leven zijn.
Dit klinkt ook erg goed!
Ik zou echt precies hetzelfde doen als ik nu doe. Ondanks dat ik nu al best vroeg zit te ontbijten om zo de deur uit te gaan.
Ik vind mijn werk geweldig, ik voel me zo nuttig en uitgedaagd. Heb inspirerende collega’s en ze motiveren me om door te groeien en projecten op te zetten. Ik word zowel intellectueel als hands-on ingezet, voel me maatschappelijk relevant en race regelmatig door de hele stad. Ik ben trots op mijn werk en ik verdien goed.
Ik heb echt mijn droombaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind mijn werk leuk en uitdagend maar zou dan toch iets anders gaan doen.

Het lijkt mij leuk om mijn eigen theetuin te hebben op een idyllisch plekje. Een mooi aangelegde tuin waar dan allerlei smaken thee en lekkere gebakjes worden geserveerd en konijnen en andere kleine dieren tussendoor scharrelen. Naast personeel zou er ook plek zijn voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Volgens mij zou ik geen droog brood verdienen dus het is wel handig om al rijk te zijn.

Of ik zou een opvang beginnen voor oude dieren die niemand meer wil hebben, zodat ze toch nog een leuke oude dag hebben.
Alle reacties Link kopieren Quote
O, heb je even? :-D

Een Engelse theezaak met een mooie Engelse cottage tuin erachter waar je high tea kunt nuttigen;
Vintage meubelen en home-decor op de kop tikken en verkopen;
Een kattenopvang runnen
Een mooie bus op de kop tikken en vanuit daar planten en bloemen verkopen op de markt;
Oneindig veel boeken schrijven ❤️

Ik zou het druk krijgen, haha!
Alle reacties Link kopieren Quote
Nog meer uren per week als vrijwilliger mezelf inzetten voor de stichting Doe een Wens. Nu doe ik het naast een betaalde baan erbij, maar dan zou de betaalde baan op plek 2 komen en Doe een Wens op 1.
Alle reacties Link kopieren Quote
De baan die ik nu heb :heart:
Met dezelfde inzet, 24/7 mentaliteit en hetzelfde plezier!!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou gaan werken bij stichting Dierenthuis in Almere. Zij vangen (voornamelijk) katten en honden op die niet meer plaatsbaar zijn vanwege verschillende redenen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het lijkt me ook gaaf om een soort ontdekkingsreiziger te worden en nieuwe plekken en diersoorten in kaart te brengen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn huidige werk wordt helaas steeds minder leuk vanwege allerlei regeltjes waaraan moet worden voldaan en daarbij komende agressie van klanten. Mijn baan an sich is erg leuk, maar alles er omheen maakt het gewoon minder leuk helaas.
Ik zou het liefst forensisch rechercheur zijn. Lijkt me echt zo’n toffe baan, heerlijk speuren enz. En anders iets met paarden.
Leuk topic!

Ik zou lekker gaan rentenieren en vooral doen waar ik zelf zin in heb, lekker bezig zijn met hobby's en leuke activiteiten. Als ik het niet meer voor het geld hoef te doen dan wil ik die vrijheid ook. Dan ga ik me niet meer vastleggen aan wie of wat dan ook.

Vrijwilligerswerk nooit meer! Jaren gedaan, als iemand wil dat ik elke week een bepaalde dag een aantal uren beschikbaar ben mag daar best iets tegenover staan. Hoeft niet veel te zijn, maar voor niets doe ik het niet meer.

Er wordt toch verwacht dat je komt, dus laatste moment afzeggen wordt zeker niet gewaardeerd. Sta je 's ochtends op met 30 graden en ga je liever zwemmen die dag i.p.v. vrijwilligerswerk doen dan kan dat niet.

Mocht ik me toch gaan vervelen dan zou ik papieren halen als masseur, zodat ik daarmee wat kan bijverdienen. Maar ik gok zo dat ik me niet zou vervelen.
anoniem_654df3e0e10b5 wijzigde dit bericht op 21-09-2023 10:37
91.40% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou met een camper de wereld over reizen en alle soorten honden (en dieren!) fotograferen en gave verhalen over ze schrijven. En daarnaast ondersteuning bij opvang voor dieren bieden tijdens mijn reizen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Leuk topic trouwens, heb het gisteren thuis ook eens besproken.
Met man en volwassen kinderen & aanhang
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh als ik er ook ineens een hele bak talent bij kreeg zou ik wel de eerste vrouwelijke Formule 1 coureur willen zijn. Dan speelt geld trouwens sowieso al geen rol meer, want die verdienen genoeg.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou de huur opzeggen, alles verkopen en emigreren naar Zuid-Afrika. Daar aan de slag als natuurfotograaf/-filmer en wellicht een opvang opzetten. Ofzo.
I'm not crazy. My reality is just different than yours.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven