Geld & Recht alle pijlers

Wat wordt er uitbetaald bij ontslag?

25-10-2010 16:06 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
edit
zoals ?

Je krijgt bij uitdienst treding je vakantie geld, overuren en event. nog resterende vrije dagen uitgekeerd. Je event. spaarloon blijft staan net als levensloop regeling etc. Dus ik weet niet wat je dan nog meer uitbetaald zou willen krijgen ?
Eventueel een opgebouwde eindejaarsuitkering, als daar sprake van is...
quote:poldervrouw schreef op 25 oktober 2010 @ 16:12:

zoals ?

Dat verschilt per CAO, maar kan bijvoorbeeld zijn:

- eindejaarsuitkering

- winstdeling

- dertiende maand

- werkgeversbijdrage wanneer je niet deelneemt aan de levensloop
ok, dat is dus wat ik wil weten: wat je nog meer opbouwt, maar dat zou dan in mijn geval, los van het vakantiegeld, een eindejaarsuitkering zijn.
Dat ligt er maar net aan Boebele. Het kan zijn dat je inderdaad recht had op bijv. een eindejaarsuitkering of winstuitkering, maar dat is niet altijd zo. Kreeg je iets dergelijks tijdens je dienstverband?

en had je nog vakantieuren staan?
TO, je kunt dit het makkelijkste vergelijken door de salarisstrook van de maand voor je ontslag (die keer dat het per ongeluk mis ging) te vergelijken met je salarisstrook van de maand waarin je ontslag kreeg.

Het verschil tussen beide strookjes is wat je aan toeslagen e.d. kreeg uitbetaald. Dit bedrag moet overeenkomen met wat je in de maanden daarna op je salaris bent gekort.

Verder zou je gewoon in de reguliere maanden de uitbetaling van vakantiegeld (mei), eindejaarsuitkering (december) e.d. moeten zien op je loonstrookje.

Meestal staat er op een loonstrookje ook welke bedragen tot en met die maand gereserveerd zijn voor vakantiegeld e.d. Daaraan kan je zien welke bedragen uitgekeerd moeten worden in de maand dat je echt stopte met werken daar.
Maar een eindejaarsuitkering krijg je niet altijd als je uit dienst gaat hoor Boebele. In sommige CAO's staat bijv. dat je op een bepaalde datum nog in dienst moet zijn om die te krijgen. Dat zou je dan even na moeten kijken.
En daar ga je een jaar na dato nog over beginnn? Daar ga je geen punten mee scoren. En in mijn cao staat duidelijk opgenomen dat ik alleen recht heb op uitkering als ik op 31/12 in dienst ben.
vakantieuren had ik niet, want wij draaiden met de schoolvakanties mee.

De rest zal ik even checken, maar het is zo onduidelijk allemaal! Er is van alles verrekend waardoor ik het dus niet goed meer kan zien en vergelijken. Zelfs bij personeelszaken snapten ze het allemaal niet meer.
Mosterd
Welke cao? Onderwijs?
quote:Suze2hier schreef op 25 oktober 2010 @ 16:24:

En daar ga je een jaar na dato nog over beginnn? Daar ga je geen punten mee scoren. En in mijn cao staat duidelijk opgenomen dat ik alleen recht heb op uitkering als ik op 31/12 in dienst ben.Waarom zou ze er punten mee willen scoren? Blijkbaar heeft ze er al vaker contact met personeelszaken over gehad en als ze nog recht heeft op verschillende bedragen dan mag ze daar toch achter aan gaan?
oja ..13e maand enzo.. helemaal vergeten. winstuitkering kan ook wel eens verrekend worden als je voor 31/12 uit dienst bent ! Event. bonussen ok. En een jaar na dato heb je soms ook geen rechten meer.. staat in je CAO
Exact, dat is precies waarom ik er nu toch achteraan wil gaan.
In PO naar rato dus dan heb je wellicht een punt.
een jaar na dato geen rechten meer? Ook niet als je kan aantonen dat er fouten gemaakt zijn?
Maar het is volstrekt onduidelijk begrijp ik. Wie ga je inschakelen om je loonstroken door te spitten?
Als ik het goed begrijp ben je in 2008 per ongeluk uit dienst gegaan en in 2009 echt uit dienst gegaan. Klopt dat?

Zo ja, dan moet je even twee dingen apart uitzoeken:

1) Heb je in het jaar dat je "per ongeluk" uit dienst ging alle toeslagen gekregen waarop je recht had?

2) Heb je in het jaar dat je echt weg ging alles gekregen waar je recht op had?

Die twee kunnen nog wel verschillend zijn zoals hierboven ook al genoemd wordt.
geen idee, suze2. Iemand een tip...? :-s
quote:Suze2hier schreef op 25 oktober 2010 @ 16:31:

Maar het is volstrekt onduidelijk begrijp ik. Wie ga je inschakelen om je loonstroken door te spitten?Begin even met het kijken naar de tips voor het uitzoeken die ik hierboven gaf TO. Dan ben je volgens mij al een eind op weg.
klopt honingvogel. En juist dat uitzoekwerk wordt dus een probleem, omdat ik er zelf niks van snap.
quote:boebele schreef op 25 oktober 2010 @ 16:31:

geen idee, suze2. Iemand een tip...? :-sZie mijn post van 16.22
quote:boebele schreef op 25 oktober 2010 @ 16:32:

klopt honingvogel. En juist dat uitzoekwerk wordt dus een probleem, omdat ik er zelf niks van snap.Je hoeft de berekeningen ook niet te snappen. Je moet alleen even bedragen vergelijken. Dat is niet ingewikkeld hoor.
Ok, ik zal de boel even opzoeken en het even uitpluizen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven