Wat wordt er uitbetaald bij ontslag?
maandag 25 oktober 2010 om 16:12
maandag 25 oktober 2010 om 16:22
TO, je kunt dit het makkelijkste vergelijken door de salarisstrook van de maand voor je ontslag (die keer dat het per ongeluk mis ging) te vergelijken met je salarisstrook van de maand waarin je ontslag kreeg.
Het verschil tussen beide strookjes is wat je aan toeslagen e.d. kreeg uitbetaald. Dit bedrag moet overeenkomen met wat je in de maanden daarna op je salaris bent gekort.
Verder zou je gewoon in de reguliere maanden de uitbetaling van vakantiegeld (mei), eindejaarsuitkering (december) e.d. moeten zien op je loonstrookje.
Meestal staat er op een loonstrookje ook welke bedragen tot en met die maand gereserveerd zijn voor vakantiegeld e.d. Daaraan kan je zien welke bedragen uitgekeerd moeten worden in de maand dat je echt stopte met werken daar.
Het verschil tussen beide strookjes is wat je aan toeslagen e.d. kreeg uitbetaald. Dit bedrag moet overeenkomen met wat je in de maanden daarna op je salaris bent gekort.
Verder zou je gewoon in de reguliere maanden de uitbetaling van vakantiegeld (mei), eindejaarsuitkering (december) e.d. moeten zien op je loonstrookje.
Meestal staat er op een loonstrookje ook welke bedragen tot en met die maand gereserveerd zijn voor vakantiegeld e.d. Daaraan kan je zien welke bedragen uitgekeerd moeten worden in de maand dat je echt stopte met werken daar.
maandag 25 oktober 2010 om 16:25
maandag 25 oktober 2010 om 16:27
quote:Suze2hier schreef op 25 oktober 2010 @ 16:24:
En daar ga je een jaar na dato nog over beginnn? Daar ga je geen punten mee scoren. En in mijn cao staat duidelijk opgenomen dat ik alleen recht heb op uitkering als ik op 31/12 in dienst ben.Waarom zou ze er punten mee willen scoren? Blijkbaar heeft ze er al vaker contact met personeelszaken over gehad en als ze nog recht heeft op verschillende bedragen dan mag ze daar toch achter aan gaan?
En daar ga je een jaar na dato nog over beginnn? Daar ga je geen punten mee scoren. En in mijn cao staat duidelijk opgenomen dat ik alleen recht heb op uitkering als ik op 31/12 in dienst ben.Waarom zou ze er punten mee willen scoren? Blijkbaar heeft ze er al vaker contact met personeelszaken over gehad en als ze nog recht heeft op verschillende bedragen dan mag ze daar toch achter aan gaan?
maandag 25 oktober 2010 om 16:31
Als ik het goed begrijp ben je in 2008 per ongeluk uit dienst gegaan en in 2009 echt uit dienst gegaan. Klopt dat?
Zo ja, dan moet je even twee dingen apart uitzoeken:
1) Heb je in het jaar dat je "per ongeluk" uit dienst ging alle toeslagen gekregen waarop je recht had?
2) Heb je in het jaar dat je echt weg ging alles gekregen waar je recht op had?
Die twee kunnen nog wel verschillend zijn zoals hierboven ook al genoemd wordt.
Zo ja, dan moet je even twee dingen apart uitzoeken:
1) Heb je in het jaar dat je "per ongeluk" uit dienst ging alle toeslagen gekregen waarop je recht had?
2) Heb je in het jaar dat je echt weg ging alles gekregen waar je recht op had?
Die twee kunnen nog wel verschillend zijn zoals hierboven ook al genoemd wordt.
maandag 25 oktober 2010 om 16:32
maandag 25 oktober 2010 om 16:33