Geld & Recht alle pijlers

Wat zou jij doen met een miljoen?

22-11-2020 20:54 287 berichten
We hebben onszelf een lot cadeau gedaan voor Sinterklaas. Niet omdat we er veel van verwachten, maar omdat we avonden aan een stuk kunnen fantaseren over het winnen van een groot bedrag en dan met name wat we ermee gaan doen: welke reis gaan we maken, welk huis gaan we kopen, blijven we werken of niet, etc. Mooie dromen, waar het waarschijnlijk bij blijft :-D

We hebben 1/5 lot en de jackpot staat nu op 8,5 miljoen, geloof ik. In het meest gunstige geval winnen we dus 1,7 miljoen..
Man zou blijven werken, maar wel een dag of twee minder. Ik zou stoppen en eindelijk investeren in mijn eigen taartenbakkerij. We zouden een groter huis kopen met een mooie tuin, maar niet per se een exorbitante villa, gewoon wat groter en luxer dan nu.
We hebben al verschillende goede opties gezien op Funda.
We zouden ook een mooie reis door de Languedoc maken, dat staat al een paar jaar hoog op onze wensenlijst.
Oh, en er zou ook per direct een schoonmaakster komen, dat geld hebben we nu niet.

Dan houden we nog een shitload over en daar zouden we vast iets verstandigs mee doen, maar het is beduidend minder spannend om daarover te fantaseren, dus dat doen we voor het gemak maar niet. We focussen ons op de leuke zaken.

Ben benieuwd of er meer mensen zijn die zo kunnen genieten van het fantaseren :-D
Alle reacties Link kopieren
We hebben laatst over iets meer dan de helft kunnen beschikken. We hebben de hypotheek afgelost zover mogelijk (geen zin in boetes en fiscus). We hebben geïnvesteerd in het huis (zonnepanelen en binnen de nodige verbouwing dat het weer goed in de markt ligt: we willen binnen nu en een paar jaar gaan verkopen).

De rest houden we voor de kinderen zodat we een deel van hun eerste koophuis voor onze rekening nemen.

Investeren in stenen nu is wellicht het meest rendabel, maar we hebben geen zin in gedoe, vervelende huurders en alle ellende.
Ik zou een vrouw kopen.
Ik heb een huis op het oog dat net twee ton te duur is voor me. Die zou ik dan gewoon kopen en in 1 keer afbetalen.
Met 30 miljoen zou ik stoppen met mijn serieuze bedrijf en een meer hobbyistisch bedrijf opzetten.
Met 1,5 miljoen zou ik na dat huis gewoon doorwerken. Mijn kinderen zouden dan geen studieschuld krijgen en de maximale vrijgestelde schenking krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou een huis kopen een auto op vakantie gaan en mijn zussen en hun gezinnen schandalig gaan verwennen.
O en uiteraard geld apart zetten.
WitteHaai schreef:
22-11-2020 21:22
Ik zou een vrouw kopen.
Lekker tiep.
smulrol schreef:
22-11-2020 21:04
Wat zonde. Wel fijn voor je erfgenamen
:proud:
Alle reacties Link kopieren
Voor allebei mijn zoons een appartement(je) kopen.
Wachten op een sociale-huurwoning duurt verschrikkelijk lang.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Luci_Mster2 schreef:
22-11-2020 21:26
Lekker tiep.
Ik hoop dat het duidelijk is dat ik een beetje een grap maakte.
Leuk om over na te denken! Ik zou filosofie gaan studeren want met zoveel geld maakt het niet uit dat het instellingscollegegeld 9000 euro per jaar is.
Zonnepanelen.
Een elektrische auto.
Een groot deel van de hypotheek aflossen.
Een reis naar Lapland boeken voor de eerstvolgende kerst dat het mogelijk is.
En daarna elk jaar een andere bestemming van ons wensenlijstje.
Een deel aan de kant zetten voor de kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Onze woning aan laten passen zodat ik veilig beneden kan slapen en douchen. Wel helemaal met interieurarchitect. Lijkt me gaaf om een aangepaste woning vooral ook stylish te laten maken en niet alleen maar praktisch. Ben veel thuis en dan vind ik sfeer juist belangrijk.
Verder zou ik graag nog een reis maken met mijn man.
Rest gaat de bank op voor als de kinderen gaan studeren bijv.
Maar goed, even serieus.

Als ik een miljoen had, dan zou ik gewoon een huis kopen in een land waar het wat prettiger leven is en van mijn vermogen gaan leven.
Alle reacties Link kopieren
Ben ik de enige overigens die 1 miljoen euro eigenlijk helemaal niet zo overdreven veel vindt om te winnen?

Een beetje villa kost minstens 500.000 euro.
En dan heb ik nog geen zwembad in de tuin.

Dan is meer dan de helft dus al op :-D.

Ben ik nog niet op reis geweest, uit eten geweest, ... en heb ik nog geen cent gespaard.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Verhuizen naar iets met een grotere tuin en op een rustigere locatie. Met een eigen oprit voor een oplaadpunt voor de nieuwe elektrisch auto :$

Verder zou ik wel gewoon blijven werken, misschien 32 uur. Ik ben in de 30, dus heb nog heel wat jaartjes te overbruggen tot een pensioen. Beleggen en eerder met pensioen zou wel een optie zijn, al weet ik daar heel weinig vanaf!

En zodra het weer kan: elk jaar een luxe cruise!
"I love not Man the less, but Nature more..."
Wissewis schreef:
22-11-2020 21:42
Een beetje villa kost minstens 500.000 euro.
In Nederland wel. Maar in Nederland zijn de prijzen van huizen dan ook belachelijk hoog.
Alle reacties Link kopieren
PoezzinBoots schreef:
22-11-2020 21:08

En dan stop ik met werken en ga ik half ik NL en half in Spanje wonen.
Dit. Op een Canarisch eiland. Zou dan wel Spaans gaan leren want tijd genoeg voor dan.
Alle reacties Link kopieren
WitteHaai schreef:
22-11-2020 21:44
In Nederland wel. Maar in Nederland zijn de prijzen van huizen dan ook belachelijk hoog.
In België ook.

Maar ik heb geen zin om alles en iedereen achter te laten en naar 't buitenland te vertrekken.

Ik zal er mij dus maar bij moeten neerleggen.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Wissewis schreef:
22-11-2020 21:42
Ben ik de enige overigens die 1 miljoen euro eigenlijk helemaal niet zo overdreven veel vindt om te winnen?

Een beetje villa kost minstens 500.000 euro.
En dan heb ik nog geen zwembad in de tuin.

Dan is meer dan de helft dus al op :-D.

Ben ik nog niet op reis geweest, uit eten geweest, ... en heb ik nog geen cent gespaard.
Als je verder nog gewoon inkomen hebt en geen woonlasten meer kan je heel veel uit eten.

Mijn (ons leven, ook partner en kinderen) leven zou er zoveel beter van worden, ik vind het meer dan voldoende.
Alle reacties Link kopieren
Ons huis helemaal laten opknappen, we wonen hier heel plezierig dus ik wil niet weg, maar we hebben nog wel wat woonwensen. Dat doen we nu in stappen, maar met een miljoen zouden we het in een keer laten doen, terwijl we zelf lekker luxe in een hotel of iets gaan rondloungen.

Verder mijn ouders en schoonouders wat toestoppen en de rest op de bank zetten of investeren.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Wissewis schreef:
22-11-2020 21:42
Ben ik de enige overigens die 1 miljoen euro eigenlijk helemaal niet zo overdreven veel vindt om te winnen?
Ik vind het wel overdreven veel om te winnen.

Maar als je denkt dat je er een huis van kan kopen en nooit meer hoeft te werken, dan kom je inderdaad waarschijnlijk bedrogen uit.
Wissewis schreef:
22-11-2020 21:42
Ben ik de enige overigens die 1 miljoen euro eigenlijk helemaal niet zo overdreven veel vindt om te winnen?

Een beetje villa kost minstens 500.000 euro.
En dan heb ik nog geen zwembad in de tuin.

Dan is meer dan de helft dus al op :-D.

Ben ik nog niet op reis geweest, uit eten geweest, ... en heb ik nog geen cent gespaard.
Het is wel wat weinig om de rest van je leven helemaal niks meer te doen. Of iig om niks meer te doen maar wel in een mooie villa te wonen.

Ik zou denk ik een groot deel investeren, misschien een dagje minder werken. En misschien wat meer kopen voor de leuk, ook al is het onzinnig.
Wissewis schreef:
22-11-2020 21:42
Ben ik de enige overigens die 1 miljoen euro eigenlijk helemaal niet zo overdreven veel vindt om te winnen?

Een beetje villa kost minstens 500.000 euro.
En dan heb ik nog geen zwembad in de tuin.

Dan is meer dan de helft dus al op :-D.

Ben ik nog niet op reis geweest, uit eten geweest, ... en heb ik nog geen cent gespaard.
Van 1 miljoen kan ik niet rentenieren, inderdaad, maar het zou me wel stabiliteit geven. Dan is het huis vrij, de vaste lasten laag (want huis is dan uiteraard energieneutraal) en een jetset leven hoef ik niet, dus veel grote uitgaven heb ik dan niet meer. Mijn inkomen kan dan naar reisjes en etentjes.
Alle reacties Link kopieren
De kinderen geld geven, de pleegkinderen geld geven en de rest weggeven.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
Tiny house kopen
Dag minder werken
Kok aan huis een paar dagen per week
Strijkwerk uitbesteden
Mooie reis maken met de kinderen
Bloemen abonnement
Genoeg op de bank om eerder met pensioen te kunnen
Alle reacties Link kopieren
Een pandje of luxe appartement in Amsterdam.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven