Geld & Recht alle pijlers

Waterschade door defecte stortbak

14-09-2013 10:54 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn stortbak van het toilet is nogal een oudje. Helaas is laatst de bak losgeschoten en heeft de bak doorgelopen, resultaat toilet (tegels), gangetje (kliklaminaat niet gelijmd) en een gedeelte woonkamer (kliklaminaat niet gelijmd) (in het midden van een U woonkamer/keuken) stond onder water. Nu is er zichtbare schade aan het laminaat in het midden van de kamer. Mijn vraag is kan ik de kapotte stortbak (zit nu met tape aan de muur) en het laminaat bij een verzekering indienen (heb opstal en inboedel bij verschillende verzekeraars...)?
Geen idee bij stortbak,en zal ook aan je polis liggen.

Maar ik kreeg waterschade door wasmachine wel vergoed.

Wasmachie stond op zolder,had waterslot,maar door fout in het systeem bleef hij water pakken,gevolg,bij thuiskomst,lego die van zolder af naar beneden dreef.

2 verdiepingen schade,en de buren ook.

Werd allemaal vergoed.
Afhankelijk van je verzekering kun je de vervolgschade wel vergoed krijgen. Maar een stortbak vergoed krijgen zal mij verbazen. Die dingen gaan nu eenmaal defect.
Je kunt het altijd indienen, de schade heb je toch al. Dan hoor je vanzelf of en zo ja hoeveel je vergoed krijgt, waarschijnlijk moet er een schade-expert bij komen.

Kwam de schade door achterstallig onderhoud, hadden jullie het kunnen voorkomen door de bak goed vast te zetten/op tijd te repareren? Misschien dat dat nog uitmaakt voor de vergoeding.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Zorg je ervoor dat vandaag nog iemand (jijzelf, vriend, buurman, vader, handige klusvriendin) die bak goed aan de muur bevestigd????

Wat zal er gemiddeld in zo'n bak zitten, een liter of 15? Dan hangt er nu dus 15+ kilo met wat plakband aan de muur? (een combinatie van en )
Stortbak met tape aan de muur lijkt me niet een langdurige oplossing. Ik zeg kraan dicht en de ouderwetse emmer water naast de plee om meer leed te voorkomen.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Dat zou je aan je verzekering moeten vragen, ik weet dat in mijn appartementencomplex pas ook een lekkage was en dat de verzekeringsmaatschappij niet uit heeft gekeerd omdat het achterstallig onderhoud was. Misschien zeggen ze dat van een heel oude stortbak ook wel? Maar ik hoop dat je gewoon vergoed krijgt.

En fix ajb je stortbak vandaag nog. Hoe kun je zo'n ding nou aan tape ophangen?
gewoon indienen, niet geschoten altijd mis. Ik kreeg bij een lekkage aan het dak, de vloerbedekking en behang vergoed. Niet het repareren van het dak, dus die stortbak zal je zelf moeten betalen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
stortbak zelf is niet verzekerd. kliklaminaat zou onder je inboedel vallen maar bij achterstallig onderhoud wordt er in principe niet uitgekeerd.
Huur je of ben je eigenaar van je huis? Ik kan me namelijk echt niet voorstellen dat de verzekering jouw achterstallige onderhoud gaat vergoeden. Als je je huis huurt zou je het met de eigenaar kunnen opnemen.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Ook al huur je, dan komt de verhuurder niet ieder jaar langs om te kijken of de stortbak nog wel vast hangt. Als zoiets los zit bel je je je verhuurder om het te melden.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven