Watersysteemheffing
dinsdag 4 juli 2017 om 21:10
Onlangs de aanslag waterschapsbelasting gehad, maar ik snap iets niet helemaal. Rekening voor deze belasting wordt gestuurd naar degene die op 1 januari eigenaar is.
Huis is begin van dit jaar verkocht, notaris zei toen dat de lasten verrekend zouden worden met de nieuwe eigenaren.
Dat is ook gebeurd met de 'watersysteemheffing gebouwd' , dat staat allemaal netjes op de notaris-afrekening.
Maar met de 'watersysteemheffing ingezetenen' is dit niet gebeurd. Dit zie ik nergens terug.
Iemand met kennis van zaken? Klopt dit, zit hier wellicht een bepaalde logica achter, of heeft de notaris dat gewoon niet goed gedaan? En in het laatste geval, zouden we er nog wat mee kunnen richting de notaris of de nieuwe eigenaren?
Huis is begin van dit jaar verkocht, notaris zei toen dat de lasten verrekend zouden worden met de nieuwe eigenaren.
Dat is ook gebeurd met de 'watersysteemheffing gebouwd' , dat staat allemaal netjes op de notaris-afrekening.
Maar met de 'watersysteemheffing ingezetenen' is dit niet gebeurd. Dit zie ik nergens terug.
Iemand met kennis van zaken? Klopt dit, zit hier wellicht een bepaalde logica achter, of heeft de notaris dat gewoon niet goed gedaan? En in het laatste geval, zouden we er nog wat mee kunnen richting de notaris of de nieuwe eigenaren?
dinsdag 4 juli 2017 om 22:59
Neem je die watersysteemheffing ingezetenen niet gewoon mee naar je nieuwe huis?
Volgens mij is dat een vast bedrag terwijl de heffing gebouwd wordt bepaald aan de hand van de WOZ waarde.
Als het goed is hoef je die eerste heffing dus niet meer te betalen dit jaar.
Volgens mij is dat een vast bedrag terwijl de heffing gebouwd wordt bepaald aan de hand van de WOZ waarde.
Als het goed is hoef je die eerste heffing dus niet meer te betalen dit jaar.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
dinsdag 4 juli 2017 om 23:20
Bij de overdracht van een woning worden alleen de zakelijke lasten verrekend en dat zijn de lasten die te maken hebben met de woning dus "gebouwd". Dus vaak is dat alleen ozb eigenaren rioolhefging eigenaren (niet elke gemeente heeft deze) watersysteemhefging gebouwd en soms wegenheffing gebouwd. Ingezeten heeft met de personen te maken en met het aantal dus dat wordt niet verrekend net als zuiveringsheffing en afvalstoffenheffing. Dit zijn gebruikerslasten. Als je overigens naar een andere gemeente en wellicht ander wateeschap verhuist kan je dat terug vragen via verhuisdormulier. Deze vraag beantwoord ik wekelijks op mijn werk.