Geld & Recht alle pijlers

We vrekken hier verder ! :-)

06-10-2010 14:31 3013 berichten
Gratis tips, advies en goede raad.

Vrekkendames, en een enkele vrekkenheer ( ? ) stellen hun diensten gratis beschikbaar.

Iedereen is welkom !!!
Alle reacties Link kopieren
quote:jojanneke66 schreef op 12 november 2010 @ 09:20:

Wat ik me trouwens afvraag met al die kortingsbonnen:

Maak je nu gebruik van die kortingsbonnen omdat je het artikel echt nodig bent, of omdat het een aanbieding is?

Iets kopen wat een aanbieding is, maar wat je eigenlijk niet nodig bent, is in mijn ogen onzinnig "bezuinigingen"

Ik kijk eerst wat mijn weekmenu word, en dan zoek ik er aanbiedingen bij. Als er iets anders in de aanbieding is, wat ik wel normaal gesproken gebruik kan ik nog wel eens veranderen qua weekmenu. Bijvoorbeeld, in de planning staat hutspot, maar de hutspot is niet in de reclame en de boerenkool wel. Dan wordt het dus boerenkool ipv hutspot omdat het totaal dan voordeliger is. De totaal voordeligste keuze wint

Ik koop dus geen dingen die ik niet snel gebruik, ook met het oog op dat ik niet te veel eten weg wil gooien want dat vind ik zonde...
Ik koop wel shampoo of wasmiddel als het in de reclame is, maar ik het nog niet nodig heb. Dat is toch houdbaar.
quote:Janna_ schreef op 12 november 2010 @ 09:46:

Ik koop wel shampoo of wasmiddel als het in de reclame is, maar ik het nog niet nodig heb. Dat is toch houdbaar.

Dat is waar, dat doe ik ook wel eens. Dat duurt bij mij sowieso erg lang voor het op is, omdat ik maar alleen ben.

Wasmiddel probeer ik ook te kopen in de reclame, maar niet te ver voordat de oude fles op is, want wasmiddel gaat achteruit in kwaliteit als je het lang bewaard...
quote:Punica schreef op 12 november 2010 @ 10:37:

want wasmiddel gaat achteruit in kwaliteit als je het lang bewaard...Echt? Vloeibaar wasmiddel? Wist ik niet...
quote:Janna_ schreef op 12 november 2010 @ 11:23:

[...]Echt? Vloeibaar wasmiddel? Wist ik niet...

Nou, in ieder geval voor poeder -dat gebruikte ik voorheen- en ik ging er eigenlijk gewoon van uit dat dat dan ook wel voor vloeibaar geldt?

Zeker weten doe ik dat niet

Maar als het einde van de fles in zicht is, ga ik kijken. En wasmiddel is zo vaak in de reclame dat er altijd wel een aanbieding te vinden is
Voor een tandartsverzekering van 400 euro, moest ik 200 euro premie betalen. 800 euro dekking kost bijna 400 euro.

Aangezien ik met twee controles in het jaar klaar ben, is het goedkoper om zelf te betalen (inclusief tandsteen verwijderen nog geen 50 euro per jaar). De 150 euro die ik hiermee bespaar, kan ik reserveren voor als er iets "groters" moet gebeuren.

Zo'n "auto-ongeluk met 1500 euro schade aan gebit" zou ook maar tot 400 euro vergoed worden vanuit de tandartsverzekering. De rest kun je dan zelf dokken.

Hier dus geen tandartsverzekering meer.
ik heb ook geen tandartsverzekering met dezelfde reden. ik ga 1 x per jaar op controle en heb in geen 15 jaar meer gaatjes gehad. Dus ik vind het wel geschoten.
[quote]SuperCow schreef op 11 november 2010 @ 10:41:

Wellicht een tip voor de zorgverzekering: czdirect.nl. Ik heb deze vergeleken met de gewone CZ verzekeringen en vind de premie erg scherp ten opzichte van de dekkingen. Het is een internetverzekering (wat ik zelf juist prettig vind). Alleen de dekking voor orthodontie is minder (voor de mensen met kinderen). Tandarts en fysio vind ik zelf belangrijk en die dekkingen vind ik goed.

[quote]

Ik heb is naar de polis gekeken, en ik moet zeggen vind het er netjes uitzien! Basispolis + czdirectbasic heeft aardige vergoedingen (zeker voor mij als 22 jarige student die toch niet zoveel zorg nodig heeft).

Ik ga maar is goed alles met elkaar vergelijken voor de polissen, ook mss hebben ze nog wel leuke welkomscadeaus als je overstapt van zorgverzekering.
Wat een leuk topic. Een trouwe medevrekker!
Ik ben trouwens een aantal dagen afwezig geweest, heerlijk een paar dagen naar Engeland geweest met een vriendin! En ja hoor zelfs daarop viel nog wat te vrekken :D

-vliegticket bij easyjet zou op +- 60 euro uitkomen, gegoogled op korting easyjet en jawel, een code waarmee je 20 euro korting kreeg op je boeking, oftewel 10 euro pp.

-Niet de snelle bus genomen bij aankomst, maar gewoon een streekbus a 1,80 pond. Scheelt toch alweer een paar pond per enkeltje (ook al zit je er dan wel een half uurtje langer in, maar ach toch vakantie!)

-De primark helemaal leeggeshopt: spijkerbroek, vest, ondergoed, lage laarsjes, oorbellen, haarclips & een tshirt voor 50 euro :D
Wij hebben voor in het Senseoapparaat van die houdertjes waarin je los koffiepoeder kunt doen. Deze houder kun je in het cupje klemmen waar normaal twee pads in moeten. Op het knopje drukken en het water wordt er doorheen geperst (gewoon 1 kopje per keer). Op deze manier hoef je niet de dure Senseopads (of die van een ander merk) te kopen, maar kun je gewoon koffiepoeder kopen waar je heel lang mee kunt doen. Bij ons thuis drinkt alleen mijn vriend koffie, en verder alleen bezoek dat langs komt.

Verder doen wij de plastic zakken die je vaak bij aankopen krijgt in het vuilnisemmertje, zodat we geen pedaalemmerzakjes hoeven te kopen. Oke, je moet dan wel weer winkelen voor plastic zakjes haha, maar dat doen we niet eens vaak en toch hebben we altijd een hele voorraad in onze tassendispenser.
Hallo,

Even een berichtje van een trouwe meelezerT.

Vandaag kreeg ik twee kortingsbonnen van Shenza.

( 10 euro per stuk )

Hier kun je mooie (als je ervan houdt) kettingen,ringen en armband met parels kopen.

De code is shenza4vrouw.

Misschien kan iemand er iets mee.

@ zanzarah

Waar zijn die houdertjes van de Senseo verkrijgbaar?
@Snoet, wij hebben ze in Duitsland gehaald (wonen bij de grens).

Als je op google "filter senseo" intoetst en bij afbeeldingen kijkt, zijn het die bruine dingetjes in een zakje. (Ik weet niet zo goed hoe je een afbeelding moet plaatsen haha)

Mijn vriend doet er ook wel eens een snufje kaneel door in de winter, als extra smaakje.
Ik heb die houders voor de Senseo ook gehad maar vond het niet zo'n succes. Slappe koffie en veel troep. Ik blijf bij de Aldi pads, my favorite!
quote:SuperCow schreef op 11 november 2010 @ 10:41:

Wellicht een tip voor de zorgverzekering: czdirect.nl. Ik heb deze vergeleken met de gewone CZ verzekeringen en vind de premie erg scherp ten opzichte van de dekkingen. Het is een internetverzekering (wat ik zelf juist prettig vind). Alleen de dekking voor orthodontie is minder (voor de mensen met kinderen). Tandarts en fysio vind ik zelf belangrijk en die dekkingen vind ik goed.

He wat toevallig, ik zit (ook) CZdirect te overwegen!

Bij mijn huidige verzekering heb ik nu nog korting omdat ik student ben, maar volgend jaar ben ik dat niet meer, als het goed is, en dan wordt mijn huidige verzekering een heel stuk duurder voor mij.

De dekkingen van CZdirect in combinatie met de premie lijken me dan een stuk gunstiger.
quote:SuperCow schreef op 04 november 2010 @ 09:00:

Maartj3: Even bot gezegd misschien, maar ik vind je wel erg in problemen denken in plaats van in oplossingen. Ik moet steeds denken aan dit liedje van Brigit Kaandorp als ik je posts lees. Lighten up! Je maakt het jezelf ook makkelijker door wat positiever te denken. :-)Zo waar!!!!!
Tijdje niet geweest, veel bijgeschreven! Breien is inderdaad leuk, al kan ik het niet met gewone pennen. Mijn moeder heeft knifty knitters gekocht (zeg maar punniken in het heel erg groot ) en die leen ik van d'r. En dus met korting bij de Zeeman wol gehaald.

Ook nog bij de Zeeman een nieuw lingeriesetje gescoord: zit prima, ziet er leuk uit en was in totaal maar 7 euro.

Ik heb ook het 'slimme bespaarboek' toevallig uit de bieb meegenomen. Is wel interessant. En voor het do-good gevoel net de documentaire van no impact man gekeken: helemáál een aanrader.

Volgens mij heb ik wel een aanvullende tandartsverzekering. Moet ik toch nog eens even gaan herzien, denk ik zomaar..heb namelijk zelfs nog nooit een gaatje gehad.

Mijn senseo staat trouwens ontzettend werkloos te zijn op mijn aanrecht: hoezo verspilling. Ik vind verse 'echte' koffie gewoon veel lekkerder
quote:moppetoet schreef op 12 november 2010 @ 12:08:

Voor een tandartsverzekering van 400 euro, moest ik 200 euro premie betalen. 800 euro dekking kost bijna 400 euro.

Aangezien ik met twee controles in het jaar klaar ben, is het goedkoper om zelf te betalen (inclusief tandsteen verwijderen nog geen 50 euro per jaar). De 150 euro die ik hiermee bespaar, kan ik reserveren voor als er iets "groters" moet gebeuren.

Zo'n "auto-ongeluk met 1500 euro schade aan gebit" zou ook maar tot 400 euro vergoed worden vanuit de tandartsverzekering. De rest kun je dan zelf dokken.

Hier dus geen tandartsverzekering meer.dat werd dus helemaal niet door de tandartsverzekering betaald, maar door de ongevallenverzekering die we niet hadden. Alles zelf betalen dus.
Had je dan een ongevallen inzittenden verzekering nodig gehad Starshine? Die heb ik namelijk ook niet....

Wel de auto nog steeds all risk verzekerd terwijl ie al uit 2003 is. Iets te veel ervaring met schade rijden in het verleden , dat ik dacht dat dit slimmer is...

Ik heb nu een gewone basisverzekering van CZ samen met de Jongerenverzekering. Vooral die Jongerenverzekering (als je nog geen 30 bent) geeft een aardige dekking voor fysio, bril en tandarts voor een schappelijke prijs. Ik ga per 1 januari overstappen naar een veel duurdere aanvullende verzekering (ik denk Gezinnen van CZ) maar dan hoop ik wel er ook goed gebruik van te maken. (Hopelijk voor kraamzorg...., 200 euro voor een bril, nieuwe podotherapeutische zooltjes en er zit ook nog een lage dekking (250 euro) voor de tandarts bij in.

Ik had het in het ziektekostenverzekering topic al gezegd. Kijk wel even naar de extra voorwaarden van die CZ direct (internet)verzekering, over oa internetapotheek en gecontracteerde zorgverleners etc.
als we toen die tandartskosten vergoed hadden willen krijgen wel ja.
Wij betalen nu EUR 102,00 p.p. bij FBTO.

Basis, Buitenland en Therapieën.

Onze collectiviteitskorting via VEH is ongeveer 8/9 %. Verder krijgen we premiekorting omdat we per jaar betalen, zo'n 3%.
Ik heb mij eindelijk maar eens aangemeld, maar lees al een aantal maanden mee.

Ik lees vooral verder. Veel meer tips dan die jullie allemaal hebben gegeven heb ik echt niet :P
Welkom Sam! En mocht je toch een keer goede/leuke/goedkope tips hebben, dan willen we dat graag delen!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Bedankt! haha ja dat zal ik zeker doen!

Vooral van jullie kortingsbonnen heb ik genoten. Mijn moeder vond mij echt een vrek maar die heb ik inmiddels ook doorverwezen naar dit toppic. Aanmelden snapt ze denk niet maar lezen zal ze wel leuk vinden.
vrekkenmoeder van Sam
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven