Geld & Recht alle pijlers

Website betrouwbaar?

25-04-2016 07:43 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vorige week zondag een bestelling gedaan bij een website.

Mijn zoon wilde zo zo zooooo graag een bepaald soort schoenen, en terwijl ik al een onderbuikgevoel had heb ik ze toch besteld en afgerekend met creditcard.

Ik ben helemaal niet zo thuis met echt online winkelen, en bestel altijd gewoon mijn spullen bij bv Wehkamp dan weet ik zeker dat het goed is.

Heb het bedrijf al 2 x een mail gestuurd waarop ik geen reactie heb gehad.

Wil bijna mijn betaling gaan terug draaien.

Mijn vraag is eigenlijk zijn Nederlandse websites over het algemeen betrouwbaar?

Of hebben jullie tips waar ik voortaan op kan letten?
Het domein staat wel geregistreerd op een Nederlandse naam.

Als je naar de website van de SIDN gaat kun je opzoeken wie de eigenaar van het domein is.

Misschien kun je die persoon vinden en rechtstreeks benaderen?
quote:Yasha schreef op 25 april 2016 @ 10:06:

Als je naar de website van de SIDN gaat kun je opzoeken wie de eigenaar van het domein is.

Misschien kun je die persoon vinden en rechtstreeks benaderen?Het IP adres staat geregistreerd in de Seychellen...
quote:retrostar schreef op 25 april 2016 @ 09:52:

[...]

De enige webshop waardoor ik ooit opgelicht ben voldeed aan praktisch alle aanwijzingen van betrouwbaarheid. Fysieke winkel, kvk-nummer, keurmerken, positieve recensies, versleutelde verbinding, contact met de eigenaar. En toch werd er niet geleverd. Ik was de eerste denk ik. Ik stond voor de keus om er nog meer geld, emoties, tijd en energie in te steken of niet en ik heb mijn verlies genomen. Kort daarna was de zaak failliet.

Daarna heb ik nog minstens tien keer gedacht dat ik door een webshop werd opgelicht, maar is het alsnog goedgekomen. Ik bestel minstens wekelijks iets dus zeer ruime ervaring.

Dit klinkt niet alsof je werd opgelicht, maar gewoon alsof je de pech hebt gehad bij een site te bestellen die al in zwaar weer verkeerde. Iedereen met een V&D bon waar niet meer mee betaald kan worden sinds december is tenslotte ook niet opgelicht.

Ontzettend jammer overigens dat mensen nog steeds om een paar euro minder uit te kunnen geven wel in dit soort sites trappen...
quote:Yasha schreef op 25 april 2016 @ 10:06:

Misschien kun je die persoon vinden en rechtstreeks benaderen?

Dit!!

En even googelen op de daar genoemde naam dan heb je al wat meer aanknopingspunten.
Ik neem alleen verantwoording voor wat ik zeg, niet voor hoe jij het interpreteert
quote:Kastanjez schreef op 25 april 2016 @ 10:46:

[...]

Dit klinkt niet alsof je werd opgelicht, maar gewoon alsof je de pech hebt gehad bij een site te bestellen die al in zwaar weer verkeerde. Iedereen met een V&D bon waar niet meer mee betaald kan worden sinds december is tenslotte ook niet opgelicht.

Ontzettend jammer overigens dat mensen nog steeds om een paar euro minder uit te kunnen geven wel in dit soort sites trappen...In dit geval ging het niet (alleen) om een paar euro goedkoper uit te zijn, maar om gympen die verder overal uitverkocht waren.
quote:tvp schreef op 25 april 2016 @ 10:48:

In dit geval ging het niet (alleen) om een paar euro goedkoper uit te zijn, maar om gympen die verder overal uitverkocht waren.Dan kun je je natuurlijk ook het volgende bedenken: Als iets te mooi is om waar te zijn, is het meestal ook gewoon niet waar.

[...]

Ontzettend jammer overigens dat mensen nog steeds om een paar euro minder uit te kunnen geven wel in dit soort sites trappen...Het artikel werd bij ongeveer drie sites aangeboden.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:Mieshka schreef op 25 april 2016 @ 11:10:

[...]

Dan kun je je natuurlijk ook het volgende bedenken: Als iets te mooi is om waar te zijn, is het meestal ook gewoon niet waar.Och, het kan toevallig zo zijn dat één winkel (of een paar, zie Retrostars reactie) nog wat in voorraad heeft. Maar dat deze webshop niet betrouwbaar is, is natuurlijk al bevestigd.

[...]

In het geval van V&D waren er al slechte berichten. Dit faillissement bleek pas na een paar maanden. Hij was aangesloten bij de Geschillencommissie maar als ik een geding wou openen dan kostte dat geld (weet niet meer of je dat terug zou krijgen), ik moest ook veel reiskosten en vrijetijd spenderen met vermoedelijke uitkomst dat ik toch mijn geld kwijt was. Het was teveel fuss voor het bedrag.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Voor mijn andere zoon had ik ze bij Foot Locker besteld.

Direct al had ik veel liever voor allebei daar besteld, maar bij Foot locker waren ze in zijn maat uitverkocht.

Het ging mij dus echt niet om de prijs.

Bij de zwendel site hadden ze voor allebei mijn zoontjes de goede maat, maar toch voor de ene de duurdere gekocht bij Foot Locker.
quote:Corona67 schreef op 25 april 2016 @ 07:57:

http://www.scamadviser.com/check-websit ... ieraden.nl

Die scamadviser zegt niet zoveel. Miniinthebox is een betrouwbare site, maar omdat de server verborgen is, wordt deze meteen gemarkeerd als extreem hoog risico.

quote:Dropmaan schreef op 25 april 2016 @ 08:10:

Het is maar goed dat je je creditcard hebt gebruikt, iDEAL is niet terug te draaien en met je credit card ben je verzekerd.Ik denk niet dat er veel oplichtingssites zijn die betaling via iDEAL aanbieden, aangezien zij voor die dienst moet betalen.
quote:retrostar schreef op 25 april 2016 @ 09:52:

[...]

De enige webshop waardoor ik ooit opgelicht ben voldeed aan praktisch alle aanwijzingen van betrouwbaarheid. Fysieke winkel, kvk-nummer, keurmerken, positieve recensies, versleutelde verbinding, contact met de eigenaar. En toch werd er niet geleverd. Ik was de eerste denk ik. Ik stond voor de keus om er nog meer geld, emoties, tijd en energie in te steken of niet en ik heb mijn verlies genomen. Kort daarna was de zaak failliet.

Daarna heb ik nog minstens tien keer gedacht dat ik door een webshop werd opgelicht, maar is het alsnog goedgekomen. Ik bestel minstens wekelijks iets dus zeer ruime ervaring.

Ik heb het eens gehad met een site waar ik al vaker besteld had. Opeens werd er niet meer geleverd. Mail werd niet beantwoord en op klachtensites kwamen steeds meer mensen die ook niks ontvingen.

Ik had één gelukje: mevrouw had nog een bedrijf (een stenen bedrijf, ik denk dat ze de webshop niet meer interessant genoeg vond) en mijn betaling was naar dat andere bedrijf gegaan. Dus ik heb de website van dat bedrijfje opgezocht en vanaf daar een mail op hoge poten gestuurd (onverschuldigde betaling, wetsartikelen erbij, gedreigd dat ik ondanks dat het maar om een paar tientjes ging gewoon naar de rechter zou gaan) en gek genoeg was m'n geld toen binnen een paar dagen terug.
Oh dear, how sad, never mind.
quote:chocolol schreef op 25 april 2016 @ 13:47:

[...]

Die scamadviser zegt niet zoveel. Miniinthebox is een betrouwbare site, maar omdat de server verborgen is, wordt deze meteen gemarkeerd als extreem hoog risico.

[...]

Ik denk niet dat er veel oplichtingssites zijn die betaling via iDEAL aanbieden, aangezien zij voor die dienst moet betalen.Voor het mogen accepteren van creditcardbetalingen moet je ook betalen. Naast een abonnement betaal je ook nog per transactie. Meestal betaal je als bedrijf meer voor creditcarddiensten dan iDeal.
quote:retrostar schreef op 25 april 2016 @ 08:15:

Als je per creditcard betaald hebt ben je toch verzekerd?

Volgens mij ook gewoon bij creditcard firma aangeven dat spullen niet geleverd zijn etc. handelen zij de rest af, dat is

het voordeel met creditcard betalen voor grote aankopen kan je dan ook beter creditcard gebruiken i.p.v. Ideal en Paypal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven