Geld & Recht alle pijlers

Wekelijkse boodschappen.

24-04-2016 14:41 788 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ooit is hier al eens een topic over gestart maar deze is wat verwaterd.

Zelf ben ik er toen uitgestapt omdat ik het even had gehad met op te letten.

Na enkele duurdere maanden, gaan we hier weer wat opletten.

Zelf merk ik dat het forum mij wel helpt.

Daarom start ik dit topic opnieuw.

Wij een koppel zonder kinderen zouden het met 80 per week willen doen.

Zelf wonen we in België. In dit bedrag zit alles in. Behalve uitjes en uiteten.

Hopelijk zijn er nog mensen die willen opletten...
Dan zijn jullie geen grote eters Fame. Ik reken voor alleen het vlees al 200 a 300 gram pp.
quote:Lady_Vintage schreef op 07 augustus 2016 @ 10:35:

Wat leuk fame! Wat maak je zoal?

Wij kopen trouwens ook bijna alleen maar vlees met korting. Of aanbieding, of 35%, maar het liefst nog de combi aanbieding en 35%.

De aanbieding + 35% zijn het leukst. Ik woon naast een dorp waar de ah op zondag dicht is. Daar sta ik maandagochtend om 8 uur op de stoep.

Echt van alles maak ik. Rijst of puree maak ik er eventueel later bij omdat ik dat verloren vriezerruimte vind.

Ik maak trouwens ook overschotels. In van die aluminiumbakjes. En dan ook in een zipplockzakje. Alleen nog in de oven schuiven als ik ze wil eten.

De bakjes en zakjes en etiketten haal ik bij de action.

Kijk voor de grap eens op pinterest naar freezermeals.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:Blondie456 schreef op 07 augustus 2016 @ 10:36:

Dan zijn jullie geen grote eters Fame. Ik reken voor alleen het vlees al 200 a 300 gram pp.Ik heb een cateringbedrijf gehad in een sector met grote eters en 500 gram pp is zat.
quote:Fame schreef op 07 augustus 2016 @ 10:40:

[...]

De aanbieding + 35% zijn het leukst. Ik woon naast een dorp waar de ah op zondag dicht is. Daar sta ik maandagochtend om 8 uur op de stoep.

Echt van alles maak ik. Rijst of puree maak ik er eventueel later bij omdat ik dat verloren vriezerruimte vind.

Ik maak trouwens ook overschotels. In van die aluminiumbakjes. En dan ook in een zipplockzakje. Alleen nog in de oven schuiven als ik ze wil eten.

De bakjes en zakjes en etiketten haal ik bij de action.

Kijk voor de grap eens op pinterest naar freezermeals.

Wij hebben hier ook zo'n AH. Als je er op zaterdagochtend om half 9 staat heb je vaak een jackpot aan leuk vlees met korting. Zo proberen we ook nog eens iets anders dan normaal.

Bedankt voor de actiontip! Daar ga ik eens kijken.

Pienterst is inderdaad een mooie bron voor inspiratie! Ik zal eens zoeken op freezermeals.

Dan zijn jullie geen grote eters Fame. Ik reken voor alleen het vlees al 200 a 300 gram pp.Zelfs dan hoef je geen godsvermogen aan boodschappen uit te geven. Wij zijn echt geen karige eters en komen dus uit met die 90-100 euro. Als je maar slim inkopen doet.
quote:Lady_Vintage schreef op 07 augustus 2016 @ 10:35:

Wat leuk fame! Wat maak je zoal?

Wij kopen trouwens ook bijna alleen maar vlees met korting. Of aanbieding, of 35%, maar het liefst nog de combi aanbieding en 35%.Ik koop vlees en vleeswaren hoofdzakelijk bij de keurslager. Is veel lekkerder en heeft scherpe aanbiedingen, waardoor ik minder betaal dan bij de supermarkt. Een enkele keer koop ik vlees bij de Turkse winkel. Die is qua groente, fruit en kruiden ook voordeliger dan de supermarkt en van een betere kwaliteit. Eigenlijk vormt bij dat alles voor mij de betere kwaliteit het uitgangspunt, niet dat het goedkoper is.

Dan zijn jullie geen grote eters Fame. Ik reken voor alleen het vlees al 200 a 300 gram pp.

Echt? Daar eet ik twee tot drie dagen vlees van.

Ik eet meer groente en fruit.
Bij ons is het vlees wel het belangrijkste van de maaltijd. Wij eten veel vlees. Soms goedkoop zoals speklappen maar wij zijn ook gek van de wat duurdere soorten vlees zoals rollade, rosbief, lamsvlees. Ik verbaas me wel eens als ik bij mensen kom en ik zie bv 1 of 2 speklappen op hun bord liggen.
quote:Blondie456 schreef op 07 augustus 2016 @ 10:52:

Bij ons is het vlees wel het belangrijkste van de maaltijd. Wij eten veel vlees. Soms goedkoop zoals speklappen maar wij zijn ook gek van de wat duurdere soorten vlees zoals rollade, rosbief, lamsvlees. Ik verbaas me wel eens als ik bij mensen kom en ik zie bv 1 of 2 speklappen op hun bord liggen.

Vandaar. Hoeveel speklapjes eten jullie dan per persoon?

Rosbief is ook zo lekker
quote:Tijdschriftenverslindster schreef op 07 augustus 2016 @ 10:48:

[...]

Ik koop vlees en vleeswaren hoofdzakelijk bij de keurslager. Is veel lekkerder en heeft scherpe aanbiedingen, waardoor ik minder betaal dan bij de supermarkt. Een enkele keer koop ik vlees bij de Turkse winkel. Die is qua groente, fruit en kruiden ook voordeliger dan de supermarkt en van een betere kwaliteit. Eigenlijk vormt bij dat alles voor mij de betere kwaliteit het uitgangspunt, niet dat het goedkoper is.Wij zouden ook heus graag vlees bij de keurslager willen kopen, maar dat is financieel gewoon niet haalbaar. De slager die wij echt heerlijk vinden vraagt bijvoorbeeld 12 euro per kilo voor gehakt. Overige slagers zijn misschien goedkoper, maar verkopen echt geen betere kwaliteit dan de AH. Als ik daar in de aanbieding een kilo gehakt voor een euro of 4 kan kopen, of een stukje heerlijke varkenshaas voor 1,50 - 2 euro dan ga ik echt niet naar de slager.
quote:Tijdschriftenverslindster schreef op 07 augustus 2016 @ 10:56:

[...]

Vandaar. Hoeveel speklapjes eten jullie dan per persoon?

Rosbief is ook zo lekker250 a 300 gram per persoon toch wel. Mocht ik over houden dan eten we dat tussendoor koud op. Groenten eten we niet zo veel. Ik kocht voor 3 personen en zakje snijbonen van 150 gram en daar moest ik nog van weg gooien. Als ik roerbak dan eten we wel wat meer groenten.
quote:Blondie456 schreef op 07 augustus 2016 @ 11:05:

[...]

250 a 300 gram per persoon toch wel. Mocht ik over houden dan eten we dat tussendoor koud op. Groenten eten we niet zo veel. Ik kocht voor 3 personen en zakje snijbonen van 150 gram en daar moest ik nog van weg gooien. Als ik roerbak dan eten we wel wat meer groenten.Groeien jullie dan niet helemaal dicht? 100 gram speklap is 330 kcal. Eet je 300 gram dan zit je op bijna 1000 kcal. Bovendien mis je een hoop voedingsstoffen uit groente en fruit.
Ik eet wel groenten en fruit hoor. Normaal gesproken elke dag fruit. Wij eten ook vaak fruitsalade bij de warme maaltijd ipv groenten. Ik heb wel aanleg om aan te komen dus ik ga regelmatig op dieet. Dan eet ik nog meer vlees want ik doe dan aan een koolhydraatarm dieet. Dus geen aardappelen, fruit en pasta maar veel eieren, groenten en vlees. In de zomer vaak BBQen en in de winter gourmetten fonduen of steengrillen en volop afvallen. Zo hou ik mijn gewicht in balans.
quote:Fame schreef op 07 augustus 2016 @ 10:30:

Ik doe aan freezermeals. Ik shop voornamelijk in de zomertijd sochtends afgeprijsd vlees en kook daar met de groentes die in de aanbieding of afgeprijsd zijn freezermeals mee. Hollands, Italiaans, Aziatisch, bedenk het maar. Ik verpak deze plat in zipplockzakjes en schrijf in een boekje wat ik in de vriezer heb. En streep af als ik het eruit haal. Momenteel heb ik ruim 90 maaltijden in de vriezer met inkoopwaarde nog geen 3 tientjes. Makkelijk voor in de winter. Ik bereken voor een maaltijd 450 gram pp.

Zipplockzakjes zijn ideaal want plat. Zo past er heel veel in de vriezer en ze ontdooien snel.

Zo eet ik in de winter heel gezond en goedkoop.

Hoe leuk!

Goed gevonden.

Hier zit onze vriezer eigenlijk al redelijk vol.

Wat zit er meestal in? Groenten, zelfgemaakte soep, verschillende purees, vlees, prov saus en spaghettisaus. Is zo een tafelmodel.

Daar zitten ook vaak 2 broden in.
Het is voor 2 personen , we roken voor 40 euro permaand , we draaien zelf , ik ben al minder gaan roken , nu 4-5 peukies perdag , voorheen 6-7 , niet superveel maargoed , ik had 3-4 pakken drinken gehaald , fruitmelk 2 pakken en 1 pak , maaza bananen drink , drinken vind ik ook zo belachelijk duur , 1,70 voor het huismerk druivensap , water met een smaakje, maargoed drinken kopen we eens in de 10 dagen , want thee is goedkoper , plus minder suikers
Wees jezelf
Oja vaak kopen we ook voor 2 dagen te eten , macaroni , kun je 2 dagen van eten , net als wraps met gehakt , zijn er nog mensen die gerechten weten die je 2 dagen kunt eten ? Want ik weet er maar 3

Fruit eten we nooit , maar groente wel iedere dag
Wees jezelf
quote:Poezenmens290 schreef op 08 augustus 2016 @ 00:36:

fruitmelk 2 pakken en 1 pak , maaza bananen drinkHeb je weleens gekeken hoeveel suiker daar wel in zit? Die bananendrink heeft 14,5 gram suiker per 100 ml. Drink je daar één beker van dan heb je gelijk de hele aanbevolen maximale hoeveelheid per dag binnen! Bron: klik en klik.
quote:Blondie456 schreef op 07 augustus 2016 @ 11:05:

[...]

250 a 300 gram per persoon toch wel. Mocht ik over houden dan eten we dat tussendoor koud op. Groenten eten we niet zo veel. Ik kocht voor 3 personen en zakje snijbonen van 150 gram en daar moest ik nog van weg gooien. Als ik roerbak dan eten we wel wat meer groenten.je kent de aanbevelingen van de Wereld Gezondheidsorganisatie (250 gram groente per dag per persoon, 500 gram vlees per WEEK per persoon)? of geef je niet om je gezondheid?
quote:Poezenmens290 schreef op 08 augustus 2016 @ 00:39:

Oja vaak kopen we ook voor 2 dagen te eten , macaroni , kun je 2 dagen van eten , net als wraps met gehakt , zijn er nog mensen die gerechten weten die je 2 dagen kunt eten ? Want ik weet er maar 3

Fruit eten we nooit , maar groente wel iedere dagHuh? Je kunt toch van bijna alles twee dagen eten? Hangt puur van de hoeveelheid die je koopt af. Alleen dingen als verse spinazie, garnalen etc. zijn misschien niet zo lekker de tweede dag dus die maak je gewoon elke keer vers.
quote:Poezenmens290 schreef op 08 augustus 2016 @ 00:39:

Fruit eten we nooit , maar groente wel iedere dagchili, allerlei curries, gekookte aardappelen volgende dag opbakken, hartige taart, lasagne, de mogelijkheden zijn eindeloos
Amai dat is wel heel veel vlees. Wij eten van 500gr vlees met 2 wel 2 dagen.
quote:mlsc schreef op 08 augustus 2016 @ 08:41:

Amai dat is wel heel veel vlees. Wij eten van 500gr vlees met 2 wel 2 dagen.lijkt me een stuk normaler qua hoeveelheid hoor!
Bereid voedsel is in de koelkast nog minimaal 3 dagen goed. Dus als je grotere hoeveelheden bereid hoef je maar een paar x per week te koken en kan je leuk afwisselen.
quote:Poezenmens290 schreef op 08 augustus 2016 @ 00:36:

Het is voor 2 personen , we roken voor 40 euro permaand , we draaien zelf , ik ben al minder gaan roken , nu 4-5 peukies perdag , voorheen 6-7 , niet superveel maargoed , ik had 3-4 pakken drinken gehaald , fruitmelk 2 pakken en 1 pak , maaza bananen drink , drinken vind ik ook zo belachelijk duur , 1,70 voor het huismerk druivensap , water met een smaakje, maargoed drinken kopen we eens in de 10 dagen , want thee is goedkoper , plus minder suikers

Je zou ook goedkopere keuzes kunnen maken op het gebied van eten en drinken.

Blauwe druivensap is duur ja, maar dat is overal duur, dat is gewoon een duur product. Waarom kies je dan geen goedkoper drinken, de jumbo heeft bijvoorbeeld ook een witte druivensap met citroen deze kost 0,69 per 1,5 liter (0,46 per liter) tegenover 1,66 per liter voor (blauwe) druivensap.

Fruitmelk kost 1,14 euro per stuk (nu toevallig in de reclame voor 1 euro).

Melky milk (melk met de smaken banaan, aardbei of vanille) kost 0,69 per liter (en heeft minder calorieën en suikers dan Fruitmelk)

Gewone melk kost 0,98 per twee liter (0,49 per liter)

Maaza banandrink kost 1,63 per liter. (dit is 32 cent per glas van 200 ml)

7 bananen bij de jumbo kosten 1,39. (dit is minder dan 20 cent per banaan.)

En natuurlijk zijn bepaalde dingen lekkerder dan andere dingen. Blauwe druivensap vind ik bijvoorbeeld ook heerlijk (en voor mij ook nostalgisch, dat dronken we vroeger altijd alleen bij oma, alleen de geur al doet mij aan oma denken :-)) Maar als ik dan uitreken dat het bijna vier keer zo duur is als de witte druivensap dan is mijn keus meestal snel gemaakt.
Oh Fame ik word helemaal geïnspireerd van je freezer meals. Dan heb je wel een grote vriezer denk ik? Als we gaan verhuizen hebben we een grotere vriezer, dan ga ik dat ook proberen.

Ik heb deze week het volgende gekocht:

AH

Verse pizza 1,75*

Boterhamzakjes 0,56

Yoghurt 1,44

Campina melk 1,00 (GTA)

2 Campina luchtige vla 2,00

AH magere melk 0,84

2 spa touch citroen 1,57

Statiegeld 0,50

Kokosmelk 0,73

Speltbrood 1,94

600 gr Sperziebonen 0,67

Wokgarnalen 1,25*

Varkenshaas 2,04*

2 achterham 3,67

Totaal: 19.96 - 1 (GTA) = 18,96

Lidl

Cashewnoten 2.75 (coupon 50% korting)

Biefstuk 3,50

Zalmfilet 3,50

Achterham 1,37

Banaan 0,88

Druiven 1,49

Blauwe bessen 1,49

Aardbeien 1,49

Basilicum 0,59

Rucola 0,80

Speltmeel 1,99

Rozijnen 0,59

Bruiswater 0,39

Statiegeld 0,25

Totaal: 21,05

Markt

Bramen, zoete aardappel, appels, pruimen, komkommers, kilo kerstomaatjes, kilo romatomaten, wat paprika's, laos en citroengras voor 8,50.

Totaal: 250-8,50-21,05-18,96= 201,49 voor de rest van augustus

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven