Geld & Recht alle pijlers

welk kadobedrag is normaal voor een bruiloft?

10-07-2010 11:55 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben volgende week een bruiloft van een stel uit onze vriendengroep die we niet heel erg regelmatig zien maar we wel leuk mee omgaan als we elkaar zien.

Nu hadden mijn vriend en ik net een discussie wel geldbedrag we in de envelop zouden stoppen.

Hij wil persé 100 euro geven terwijl ik 50,00 euro mooi genoeg vind.

Het is niet zo dat we het echt niet kunnen missen of het ze niet gunnen maar er is ook een dresscode waardoor vriend een pak moest en kopen en ik een jurk en dus ook al een paar 100 euro kwijt waren hieraan....

Vraag me af wat een gemiddeld bedrag is om te geven.
30 euro voor een hele avond, met z'n 2en?? Wij geven voor een verjaardag al 25 dus dan vind ik 30 wel erg weinig voor een bruiloft.
Wij geven voor verjaardagen 15 euro (of kado of bon van die waarde ongeveer) en bij bruiloften 35/40 ongeveer ongeacht of we de hele dag of alleen sávonds zijn uitgenodigd want ik zie dat bedrag nl niet als toegangsprijs die ik moet betalen voor een bruiloft.
verjaardag: 10 tot 25 euro (afhankelijk van band)

bruiloft avond: 25/30

bruiloft hele dag: 50/60

en dan ga ik uit van 'just me'
Zo, schrik best wel van de genoemde bedragen hier. Wij hebben in september ook een bruiloft van vrienden die we vaak zien op feestjes en ook uitnodigen op onze feestjes maar waar we de deur niet echt platlopen. Nu had ik bedacht 35,- euro te geven met z'n 2e wel te verstaan. En gaan 's avonds naar het feest. Ben ik nu een krent dan? Vond het zelf namelijk best een aardig bedrag maar zoals ik hier werk komt het misschien beetje krenterig over.
quote:fixyfix schreef op 12 juli 2010 @ 14:19:

Zo, schrik best wel van de genoemde bedragen hier. Wij hebben in september ook een bruiloft van vrienden die we vaak zien op feestjes en ook uitnodigen op onze feestjes maar waar we de deur niet echt platlopen. Nu had ik bedacht 35,- euro te geven met z'n 2e wel te verstaan. En gaan 's avonds naar het feest. Ben ik nu een krent dan? Vond het zelf namelijk best een aardig bedrag maar zoals ik hier werk komt het misschien beetje krenterig over.Nee hoor, ik vind het een prima bedrag en zeker niet krenterig, vind het zelfs erg overdreven om zulke grote bedragen te geven.
Ik denk dat het er heel erg aan ligt hoe de band is met het bruidspaar en wat je te besteden hebt.

Dat is toch gewoon persoonlijk?

Als ze niet blij zijn met een tientje wat met liefde gegeven is, dan niet hoor!!
Ik snap het niet zo goed hoor, dit is toch een zeer makkelijk compromis, gewoon 75,- euro geven.
Volgens mij liggen de bedragen bij ons in Twente een stukje hoger die gegeven worden, dan de bedragen die jullie aangeven.

Per stel 's avonds tussen de 50-75euro.

Per stel de hele dag minimaal 150euro.

Ik vind de bedragen zoals jullie die noemen van 10.20en 30 euro echt niet kunnen.

Natuurlijk kan ik bij niemand in de portemonnee kijken,maar ik zou me niet prettig voelen als ik zo weinig had gegeven.
quote:ikke merel schreef op 12 juli 2010 @ 14:31:

Volgens mij liggen de bedragen bij ons in Twente een stukje hoger die gegeven worden, dan de bedragen die jullie aangeven.

Ik vind de bedragen zoals jullie die noemen van 10.20en 30 euro echt niet kunnen.

Natuurlijk kan ik bij niemand in de portemonnee kijken,maar ik zou me niet prettig voelen als ik zo weinig had gegeven.

Ik zou me juist vreselijk opgelaten voelen wanneer we dit soort bedragen hadden gekregen. Sterker nog, ik vond 50 euro van een stel waarvan ik wist dat ze krap zaten al veel te veel.

Voelde ik me echt niet lekker bij.
Ja, dat vind ik echt.

.Wat een geld!Vind ik echt ongelofelijk veel....

Nou, ik weet niet waar in Twente jij dan woont. Ik kom dus ook uit Twente en zulke bedragen geef ik echt niet en hebben we ook niet gekregen. En terecht overigens. Daarmee wordt je toch gewoon op kosten gejaagd als dat de 'norm' gaat worden..Wij gingen ook uit van de stelling "wij geven het feest en vinden het super dat je komt dus alles wat we dan ook nog krijgen is leuk meegenomen, of dat nu een tientje of 50 euri is".

En bij twijfel over wat je geeft reken ik tegenwoordig 'gewoon' terug naar de guldens. ik weet wel dat dat eigenlijk niet hoort maar met 50 euro per stel geef je dan al gauw rond de 100 gulden voor een dag en met 25 euro voor een avond zit je omgerekend ook ruim over de 50. Vroeger..."in het guldentijdperk dus" was dat veel en was je daar erg blij mee geweest ( ik iig wel) dus waarom nu dan niet meer. Klinkt het je zelf te weinig in de oren, zet er dan nog 5 euro bij op als je het kan missen of het er voor over hebt. Ik persoonlijk vind dat niemand daar later over kan klagen. Sowieso niet trouwens.... Zij nodigen je uit, harstikke leuk dus neem je een cadeau mee, Het is niet aan hun of aan wie dan ook om te bepalen hoe duur dat cadeau zou moeten zijn. Je hoeft toch geen entree-prijs te betalen..
Broertje ging trouwen.

Vrijgezellenfeest bruidegom EUR 100,00.

Vrijgezellenfeest bruid EUR 100,00.

Trouwfeest (hele dag) stel + 1 kind EUR 100,00 (+ cadeautjes t.w.v. EUR 50,00).

En dan mag het ook wel eens klaar zijn.

Gelukkig wordt er niet veel getrouwd in onze omgeving.
Ikke merel.

Ik vind dat wel erg hoge bedragen hoor.

Afhankelijk van de band met de vrienden geven wij tussen de 25 en 50 euro. Als je een cadeautje koopt zou het toch ook niet zo duur zijn. Het gaat er eigenlijk toch om dat je er bent..niet wat je geeft.

Maargoed...misschien begeef jij je wel in hele andere kringen dan ik en zijn daar hele andere gewoontes.

hihi als ik 150 euro zou geven denk ik dat ze de dag erna opzouden bellen of ik wel goed gekeken heb !
Oh, wacht, we hebben ook nog foto's gemaakt en afgedrukt.

Nog weer 30 pleurootjes ..........
belachelijk veel geld, zou echt nooit zoveel geld voor een bruiloft uitgeven.

Hoe goed de vriendin ook is. Ik ga het feest niet financieren
"ik ben het, Barbabelladingdong"
@ Myrthe

Myrthe in een deel van Twente zijn die bedragen idd gangbaar. Grinn, niet in jouw deel. Een bepaald stuk Twente steekt al jaren met kop en schouders boven de rest van NL uit.
quote:thee schreef op 12 juli 2010 @ 16:46:

@ Myrthe

Myrthe in een deel van Twente zijn die bedragen idd gangbaar. Grinn, niet in jouw deel. Een bepaald stuk Twente steekt al jaren met kop en schouders boven de rest van NL uit.

@ Thee... ( Hoe gaat het met jou dan?)..

Gelukig woon ik dan niet in dat gedeelte van Twente. Ik ging subiet verhuizen...

@ Moppetoet...... Vind het nog wat anders als het je broertje/zusje is. Bij mijn broertje heb ik ook meer gegeven..
Ik geef met verjaardagen van goede vrienden, dat zijn er 4 50¤ of een cadeau van deze waarde.

Een bruiloft van vrienden 75¤ en van familie 100¤.

Als mijn zusje trouwt geef ik minimaal 500¤ plus de ringen wil ik betalen of de taart.

Ik kom echt niet af op een bruiloft met 30¤ voor 2 man dat is echt weinig, naar mijn mening.

Weet niet hoe een nl bruiloft er precies aan toe gaat, maar 1x mee gemaakt. Dat was alleen een receptie en eten alleen voor een intieme kring. Toen had ik 50¤ gegeven, kende het stel niet goed. Maar dat was voor dat uurtje wel wat veel, vond ik achteraf.

Vond het ook raar dat het een receptie was met wat toastje en champagne en dan was het al gedaan. Er bleven 30 gasten eten, vind het gewoon raar dat de rest weer naar huis kan.

Ik denk dat het echt persoonlijk is, verwacht ook niet van mijn vrienden dat ze hetzelfde geven al is dat wel het geval.

Ligt echt aan de band, heb ook mijn beste vriendin eens een jurk van 200¤ gegeven, die ze al heel lang wilde hebben.

Als ik krap bij kas zit, spaar ik daar van te voren al voor.
Wij kregen werkelijk alles tussen de 5 en de 100 euro.

Soms 100 van iemand die wat verder van ons af stond, en 5 van iemand die best 'vriend' van ons is.

Uiteindelijk maakte het me niet uit, je geeft geen bruiloft voor het geld. Maar eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik bij die 5 euro wel even dacht 'heb je ook gebak gepakt?'

50 of 75 of 100: allemaal erg mooie bedragen!
Wij gaan in augustus trouwen. Al het geld dat we dan krijgen is mooi meegenomen. Het geld voor de bruiloft is er toch al.

Als je quitte wilt spelen als avondgast dan zou je zo'n 25 euro p.p. rekenen. Voor de daggasten zijn we al zo'n 150 euro p.p. kwijt (ze blijven ook slapen). Ik verwacht echt niet van onze gasten dat ze zichzelf gaan financieren op de bruiloft. We hebben ze uitgenodigd omdat we ze er graag bij willen hebben, maar een leuke financiële bijdrage is natuurlijk altijd meegenomen!
Mijn broer en schoonzus wilden een envelopje om een huwelijksreis naar Parijs te financieren.

Die reis komt er, en inmiddels zijn er ook een nieuw bed, een nieuwe wasmachine, een nieuwe droger, een nieuwe senseo ..........

Ze hadden veel meer centjes gekregen dan ze gehoopt hadden.
Vind 100 euro ook wel erg veel. Zou gewoon 50 euro geven.
Ik ben zelf paar maanden geleden getrouwd en wij kregen oa:

- van meeste daggasten 50 euro per stel. Nu is het zo dat wij in de vriendengroep dit altijd geven op een bruiloft aan elkaar.

- van andere vrienden (daggasten); 70. 80, 100 euro.

- van ouders kregen we meer.

- avondgasten: collega's 10 euro. (is bij ons op het werk vaste afspraak), van de meeste stellen kregen we 25 tot 50 euro. De meesten rond de 30,40 euro. En dat vonden we helemaal prima en waren we superblij mee!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven