Geld & Recht alle pijlers

Welke goede doelen steun jij en waarom?

21-01-2010 17:51 94 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al jaren donateur van het WNF en van Stop Aids now. Verder geef ik aan de meeste collectes. Ik ben echter al een tijdje aan het denken dat ik vind dat ik best nog 2 of 3 doelen structureel kan steunen.

Dan kom je automatisch op de vraag, welke doelen?

Ik vind dat een lastige vraag, temeer omdat je vaak veel negativiteit hoort over goede doelen. Het geld zou niet terecht komen waar het moet komen en de directeuren krijgen topsalarissen.

Ik wil in ieder geval graag een doel dat kinderen in moeilijke omstandigheden helpt, maar verder heb ik niet veel "eisen". En daarnaast blijven er dan nog 1 of 2 doelen over als ik al een kinderdoel heb.

Vandaar dit topic. Om een beetje inspiratie op te doen en omdat ik gewoon benieuwd ben wie er hier structureel goede doelen steunt en waaromjuist dat doel?
Ik steun onemen.org Deze organisatie steunt kleinschalige projecten die zichzelf al hebben bewezen en uit de bevolking zelf voortkomen. Dit vind ik belangrijk omdat dit volgens mij een punt is waar grootschalige organisaties falen.
Mensenrechten organisaties, tegen kinderprostitutie, voor persvrijheid, voor homorechten.

Omdat die dingen me het meest aan het hart liggen.

Terre des Hommes lijkt me wel n goed kinderfonds.
Ik ben lid van Unicef.

Verder geef ik aan wie aan de deur komt.
Ook als je naast me ligt, je gezicht opnieuw het mooiste blijkt te zijn
WSPA maandelijks via incasso

Stichting dierentehuis Aarle-Rixten. Inmiddels verhuisd.

Idem.

En het plaatselijke asiel, door 2x per week 35 kattenbakken te verschonen.
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
Bijna alle collectanten aan de deur geef ik geld. Verder ben ik donateur van War Child. Omdat ik vind dat vooral kinderen de dupe zijn van oorlogen...
Net als MevrouwdeKees steun ik ook OneMen.

Daarnaast ook Proefdiervrij.
Hier ook OneMen. Heb bij de meeste goede doele het gevoel dat ze het goede doel allang voorbij zijn geschoten...
Ik steun zelf het Rode Kruis, de Dierenbescherming, Amnesty International, Unicef, Proefdiervrij, Stop Aids Now. En via de Postcode Loterij nog 64 goede doelen
Unicef omdat ik moeilijk nee kan zeggen (tegen vrijwilligers bij de supermarkt...) Ik sta er overigens natuurlijk wel achter het doel zelf, maar zit te twijfelen of ik inderdaad niet beter iets aan een kleinschalig project kan geven.

National Trust (Vereniging Natuurmonumenten Engeland) omdat ik delen van de Engelse natuur prachtig vind, en ik al veel wandelingen op National Trust grond heb gemaakt. De kliffen bij Dover worden onder andere door hen beschermd. Bijkomend voordeel is dat ik bij de grotere monumenten (onder andere het Agatha Christie huis) gratis naar binnen mag, ik heb het geld er al bijna uit!
Geen !!

Waarom wel ?
Aliquando et insanire lucundum est
Alleen Kankerstichting en Kika.
Ik steun stichting AAP door middel van airmiles en ik heb een diertje geadopteerd waarvoor ik maandelijks geld bijdraag, je kunt kijken in Almere hoe goed werk ze verrichten en ook de directeur is zeer nauw betrokken bij alles, redding van apen enzo.
quote:RemboEnRembo schreef op 21 januari 2010 @ 18:33:

Geen !!

Waarom wel ?Waarom niet?
WarChild en de goede doelen waarvoor collectanten aan de deur komen.
nierstichting, WSPA, WNF, natuurmonumenten (man)

verder doe ik vrijwilligerswerk. Twee van de stichtingen hebben we via de notaris geregeld. Geen omkijken naar.
oh ja de postcodeloterij :'d
Maandelijks Kankerbestrijding, Terre des Hommes, Artsen zonder grenzen en de Hartstichting.

De kankerbestrijding omdat een aantal mensen die dicht bij me stonden zijn overleden aan kanker en ik het heel erg belangrijk vind dat er geld is voor nieuwe onderzoeken en hopelijk nieuwe doorbraken in de genezing van kanker.

Terre des Hommes omdat het meisje dat bij me aan de deur kwam een heel goed verhaal had en ik eigenlijk al een tijdje een goed doel zocht voor kinderen.

Artsen zonder grenzen omdat ze heel goed werk verrichten op plaatsen waar het nodig is.

De Hartstiching beetje zelfde reden als de Kankerbestrijding.

Verder geef ik nooit aan "acties". Geen Serious Request, geen tsunami, geen Haiti. Ik geef al op maandelijke basis aan 2 internationale hulp organisaties, ik ben sinterklaas niet.
Ik heb jarenlang 2 adoptiekinderen gehad. Kindjes die in hun eigen land blijven wonen en daar dan eten krijgen, naar school kunnen en daarna kunnen blijven werken in hun eigen land. Dit vind ik erg belangrijk!

Toen mijn zus onder straatkinderen ging werken heb ik haar gesteund met haar project.

Verder geef ik bij collectes aan de deur. En geef ik nog een paar kleine bedragen aan kleine organisaties.

En met acties zoals nu Haiti geef ik eenmalig een groot bedrag.
Ik steun het wereld natuurfonds omdat ik de natuur en wilde dieren 'n warm hart toe draag. Ik leef zelf niet bepaald milieubewust en op deze manier draag ik toch nog 'n heel klein steentje bij. Ook wil ik mijn fotoportfolio na mijn dood nalaten aan WNF waardoor de maandelijkse opbrengst bij hen terecht komt. Dit uiteraard alleen als ik na mijn ouders overlijd. Als ik eerst ga is alles natuurlijk voor hen.
Bij collectes aan de deur ben ik heel selectief. Ik geef alleen voor alle ziektes en voor dieren. Scouting e.d. doe ik niet aan mee, hobby's moeten mensen die die hobby uit willen oefenen zelf maar betalen.
Maandelijks aan Save The Children, Greenpeace en Wereldasielen. Verder wie er aan de deur komt, en dat is hier heul vaak.

Opgegroeid met Greenpeace. Save the Children via mijn werk (onderwijs) in actie gezien, weinig topdirecteuren en bekende smoelwerken die in ruil voor snoepreisjes wel een spotje willen inspreken. Wel geld voor kinderen in nood.

WereldAsielen omdat dierenleed mij altijd heeft geraakt. Een kleine organisatie, die ook 4 keer per jaar een foldertje stuurt met de stand van zaken, geld in kas en geld uitgegeven met foto's. Ze helpen lokale asielen door donaties, mankracht, en spullen. Als je op vakantie gaat in de buurt van een door hen gesteund asiel kun je altijd van te voren vragen of je nog kunt helpen (hulpgoederen laten meereizen in het vliegtuig, plaatselijk voer kopen en afgeven), heel praktisch.
Oh ja, ik spaar ook airmiles voor Stichting Aap
maandelijks: clinic clowns en stop aids now en verder collectanten.

Clinic clowns omdat toen mijn zoontje in het ziekenhuis lag na zijn geboorte ik gezien heb hoe de kinderen er van opknappen als de clinic clown 1 keer per week langs komt. kwam natuurlijk niet bij mijn 1400 grams zoontje grappen maken.......

stop aids now omdat de jongen aan de deur een goed en gepassioneerd verhaal had en ikdaarom om ging.

Heb er overigens geen spijt van .

zou wel meer willen maar helaas uitkering dus hou het bij incidenteel en collectes
Ik steun alleen dierenorganisaties, omdat dieren me het meest aan het hart liggen en vaak ook het kwetsbaarst zijn. Toen ik nog dikverdiende steunde ik 11 organisaties, maar nu zijn dat er nog maar een paar (Stichting Aap (ook airmiles), Het Dierenthuis, Greenpeace en Dierenproefvrij). Verder was ik jarenlang vrijwilliger bij asiels en kinderboederijen, maar dat is nu (parttime) mijn werk.

O ja, ik heb ook een kat, een walvis en een vleermuis geadopteerd .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven