Geld & Recht alle pijlers

welke rechten als vader

04-09-2012 21:41 235 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik ben een nieuw lid met een belangrijke vraag namelijk :

mijn ex is vandaag langsgeweest om te kijken hoe en wat met mijn zoon. ze wou de financiele kant bespreken.

tijdens de zwangerschap had ik genoeg van de borderline acties van mijn ex en na haar enkele keren gewaarschuwd te hebben, heeft ze me gezegd dat ze opzoek was naar een nieuwe woning, dus heb ik haar eruit gezet.

ze heeft een paar weken in een opvang gezeten.en toen kreeg ze haar eigen huisje. ik heb haar in de tussentijd gevraagd of ze terug wou komen maar dat wou ze niet.

toen ze aan het bevallen was heeft ze mij gebeld of ik wou komen. maar haar familie was erbij en daar kan ik absoluut niet goed mee dus had ik daar geen zin in om bij te hangen.

we hebben na de bevalling wel contact gehad via de sms. en ze is ook enkele keren naar mijn ouders geweest.

ze controleert mij nog heel veel en heeft nog 2x bij mij geslapen maar we hebben altijd ruzie ! altijd gaat ze me verwijten wat ik haar heb aangedaan... maar het was toch haar eigen keuze om op zoek te gaan naar een andere woning.

ze zegt dat de reden daarvan was dat ik haar niet in liet schrijven in mijn woning. dat klopt ook..want ze had een schuld en ik wou niet dat dat op mijn naam kwam te staan. dus ik wou eerst rustig nakijken hoe en wat.

nu was ze hier net en weer ruzie. ze vind dat ik iets moet betalen of iets moet kopen voor haar zoon. ik ben zijn vader niet meer want ik doe niets voor hem zegt ze.

ik heb inderdaad nog niets aan hem uitgegeven, maar dat komt omdat hij officieel ook niet mijn zoon is. waarom zou ik dan geld aan haar geven.

nu heeft ze denk ik een advocaat in de arm genomen om mij alimentatie af te dwingen. natuurlijk wil ik dan ook dat mijn zoon in het weekend bij mij komt.

mijn ex geeft aan dat ze alleen wilt dat ik mijn zoon zie als zij er bij is ! nou dat ben ik dus mooi niet van plan om altijd maar naast haar te zitten als ik iets leuks wil doen met mijn zoon.

ze komt ook niet meer bij mijn ouders met de kleine dus mijn ouders zijn er ook klaar mee.

ze zegt : dan moeten je ouders maar contact opnemen met mij als ze hun kleinkind willen zien. maarja zij had beloofd langs te komen bij me ouders.

als ze een advocaat in de arm heeft genomen kan ze mij dan alimentatie afdwingen zonder dat ik mijn zoon te zien krijg ?

wat kan ik dan het beste doen ? ik wil dat hij dan ook op mijn naam staat maar dat wil ze niet.
Sheba, wat doe je om te voorkomen dat je wéér vader wordt?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gaat het hier om je rechten als vader of om de moeder af te krakken? Ik heb het gevoel dat je helemaal niets met je zoon wil. Gebruik alsjeblieft dat kind niet om te vechten. Denk aan dat kind. Als je hem liefde wil geven, vecht voor hem, en anders betaal die alimentatie en verdwijn verder uit beeld.
Sheba, hoe oud zijn jullie?
Voel je eigenlijk iets voor je kind? Waarom heb je het over haar zoon, het is toch ook jouw zoon?
ik wou niet dat ze zwanger werd, we hebben het er wel over gehad en ze is toen 4dagen ofzo haar pil vergeten en toen zwanger geworden, ik heb haar gevraagd om abortus te laten doen omdat het tussen ons niet goed ging. maar dat wou ze niet.

ze had een goede baan en de schulden komen uit haar vorige relatie ze betaalde elke maand netjes haar schulden en deze zouden afgelost zijn voordat ze met verlof ging, maar ik weet nu met de kleine gaat ze verder in de schulden omdat ze niet rond kan komen nu ze ook huur moet betalen.

bij mij hoefde ze geen huur te betalen.

nu weet ik dat ze ook niet meer gaat werken, ze zegt dat ze het niet aankan om te gaan werken. dus gaat ze zichzelf nog verder de schulden inwerken en dat wil ik niet.

mijn ouders zijn er klaar mee omdat ze hun 2weken geleden gezien heeft en gezegd heeft dat ze nog wel een keer langs zal komen met de kleine. maar ze heeft niks meer laten horen. dus willen mijn ouders haar niet meer zien.
jemig, wat kom jij over als een enorme hork zeg!

Als ik het dus goed begrijp:

- heb je je zwangere vriendin op straat gezet,

- wilde je je zoon niet geboren zien worden want dan moest je je schoonfamilie zien en dat was "niet leuk" voor jou.

- heeft je vriendin initiatief genomen om je kind contact met jou en je ouders te laten hebben

- maar vertik jij het om je verantwoordelijkheid te nemen ( kind erkennen + financieel bijdragen in de verzorging).

- vinden je ouders het te veel moeite om zelf ook eens contact op te nemen.

- is je ex het zat om te trekken aan een stel dooie paarden

Pffff...en je ex heeft een persoonlijkheidsstoornis denk je?
Hoe oud ben jij Sheba?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
ik ben bijna 27 en zij is 23.
quote:sheba123 schreef op 04 september 2012 @ 22:09:

mijn ouders zijn er klaar mee omdat ze hun 2weken geleden gezien heeft en gezegd heeft dat ze nog wel een keer langs zal komen met de kleine. maar ze heeft niks meer laten horen. dus willen mijn ouders haar niet meer zien.

je hebt het in ieder geval niet van vreemden.

Jouw ouders hebben geen middelen om contact met haar op te nemen, of bij haar op bezoek te gaan?
Je zet haar zwanger op straat, je bent niet aanwezig bij de bevalling, zij stond jou toe om je kind te zien, om het vast te houden, maar jij draagt niets bij in de kosten, nu onder het mom van dat eerst alles op papier moet staan? En dan zou je nu het kindje wel eens een dag mee willen nemen, en alles geregeld willen hebben, zoals kind op jouw naam, ouderlijk gezag etc?

Val niet op type's als jij, maar bij mij kreeg je een schop onder je kont, en kreeg je geen enkel recht, en zeker geen ouderlijk gezag.
quote:sheba123 schreef op 04 september 2012 @ 22:11:

ik ben bijna 27 en zij is 23.Un-fuckin-believable
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"

ik wou niet dat ze zwanger werd, we hebben het er wel over gehad en ze is toen 4dagen ofzo haar pil vergeten en toen zwanger geworden, ik heb haar gevraagd om abortus te laten doen omdat het tussen ons niet goed ging. maar dat wou ze niet.

ah, je hebt 'm er dus gewoon ingehangen, zonder er zelf voor te zorgen dat ze zwanger kon worden? En dan achteraf klagen?

ze had een goede baan en de schulden komen uit haar vorige relatie ze betaalde elke maand netjes haar schulden en deze zouden afgelost zijn voordat ze met verlof ging, maar ik weet nu met de kleine gaat ze verder in de schulden omdat ze niet rond kan komen nu ze ook huur moet betalen.

dus doordat jij haar op straat hebt gezet en niet bijdraagt in de kosten van JULLIE kind komt ze nu weer in de problemen?

nu weet ik dat ze ook niet meer gaat werken, ze zegt dat ze het niet aankan om te gaan werken. dus gaat ze zichzelf nog verder de schulden inwerken en dat wil ik niet.

Je zou haar natuurlijk ook gewoon kunnen ondersteunen he?

quote:sheba123 schreef op 04 september 2012 @ 21:59:

als ik er voor moet betalen wil ik hem ook zien.

logisch toch.

.
quote:Bowie79 schreef op 04 september 2012 @ 22:09:

jemig, wat kom jij over als een enorme hork zeg!

Als ik het dus goed begrijp:

- heb je je zwangere vriendin op straat gezet,

- wilde je je zoon niet geboren zien worden want dan moest je je schoonfamilie zien en dat was "niet leuk" voor jou.

- heeft je vriendin initiatief genomen om je kind contact met jou en je ouders te laten hebben

- maar vertik jij het om je verantwoordelijkheid te nemen ( kind erkennen + financieel bijdragen in de verzorging).

- vinden je ouders het te veel moeite om zelf ook eens contact op te nemen.

- is je ex het zat om te trekken aan een stel dooie paarden

Pffff...en je ex heeft een persoonlijkheidsstoornis denk je? mooie samenvatting en conclusie Bowie!

ik wou niet dat ze zwanger werd, we hebben het er wel over gehad en ze is toen 4dagen ofzo haar pil vergeten

Jij wou niet en spontaan vergat ze de pil? Vier dagen nog wel?

Oh My God.....jullie zijn een fraai stel bij elkaar zeg.

Tsja. Je zal als opa en oma daar heen gaan. Zwaar. En vernederend. En lastig. En niet te doen natuurlijk.

Lijk jij op je ouders?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Laat me raden....

Jullie wonen in Scandinavië?

Bij jou hoefde ze geen huur te betalen, maar jij hebt haar buiten gegooid, omdat je op basis van een testje op internet het idee hebt gekregen dat ze borderline is, dat was je zeker even vergeten?

Als je een kind met haar samen hebt lijkt het me niet meer dan redelijk dat je ook in de kosten bijdraagt.

En je ouders vergeten zeker ook even dat het hun kleinkind is? als ze een keertje niet op afroep langkomt dan maar helemaal neit meer? rare familie heb je zeg..
Maar goed, zij heeft alle recht om alimentatie van jou te eisen. Jij hebt een kind verwekt en dat betekent dat je moet bijdragen in de kosten.
Jouw ex heeft zeker redenen om alimentatie te eisen, en dit staat los van het feit of jij al dan niet je kind ziet!

Je stelt je verschrikkelijk aan en je zou beter proberen om volwassen te worden en ALTIJD het belang van jullie kind voorop te zetten!

En jullie zoon is 2 maanden, ze is bij je ouders geweest en heeft gezegd dat ze nog wel weer terug komt, nu ze dat niet binnen 2 weken doet, willen jouw ouders niks meer met haar en hun kleinzoon te maken hebben?

Jullie zoontje begint nu al met ellende in zijn leventje, wees een vader en probeer de schade te beperken!
quote:yezka schreef op 04 september 2012 @ 22:13:

Laat me raden....

Jullie wonen in Scandinavië?

Noorwegen.

Altijd Noorwegen.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Dit kan niet echt zijn. Toch?

Mijn zoon is 7 weken. Ik ben pas 1 keer met hem bij mijn ouders geweest. Zij kunnen ook in de auto stappen om hem te zien.

En een kind van 2 maanden meegeven met zijn vader? Je bent niet wijs. Zeker als er borstvoeding wordt gegeven is het belangrijk dat het kindje in de buurt van de moeder is. Die kun je niet nu al een heel weekend bij 'papa' laten logeren.
quote:saaaaar81 schreef op 04 september 2012 @ 22:16:

[...]

Noorwegen.

Altijd Noorwegen.Sorry, ik zal in het vervolg wat specifieker zijn.
Sheba, je betaalt ALTIJD voor je kind, of je hem ziet of niet. Zo is de wet. ( als je het kind erkend hebt) en ja, dat kan je ex zeker afdwingen. Wat ik niet snap is dat het betalen tegenover iets moet staan. Maw als je niet betaald hoef je je kind ook niet te zien?! Idioot! Het is toch nog steeds je kind waar je voor WILT zorgen?!

Je zegt dat je je ex gevraagd hebt om terug te komen, maar dat wil ze niet. Dit lijkt wel een payback van jouw kant. Ze komt niet terug, dus dan doe je ook niks voor haar en de kleine? Schaam je!!

Een man die zo met zijn kind om gaat, verdiend de naam "vader" niet eens. Tenzij je wakker wordt en je realiseert dat de problemen en gevoelens die je voor je ex hebt, los staan van je verantwoordelijkheden als vader! Je kind kan er niks aan doen, dat hij in zo'n situatie is geboren. Hij heeft er niet om gevraagd. Denk er eens aan dat de keuzes die jij maakt van invloed zijn op zijn leven en zijn toekomst!

Ben zelf alleenstaande moeder met een lastige ex, dus weet wat het is. Maar ik schakel mijn gevoelens uit op moeilijke momenten, het gaat tenslotte niet om mij maar om mijn kind. Als ik het kan, kan iedereen dat. Hoop dat je daar overna gaat denken.
Je praat over een kind alsof het een ding was. Ik hoop dat Jeugdzorg snel bij jullie komt kijken. Je wil je kind niet zien. Je wil alleen haar dwars zitten.
quote:saaaaar81 schreef op 04 september 2012 @ 22:16:

[...]

Noorwegen.

Altijd Noorwegen.

Laten we het hopen.

Mooi motto trouwens, Saar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven