Geld & Recht alle pijlers

Welke tandartsverzekering?

20-11-2011 20:07 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik moet al een tijd een implantaat, ruim 1000 euro is de offerte. Nu ben ik aan het vergelijken, maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Misschien iemand die het zo weet? Welke tandartsverzekeringen accepteren seauwouiseau en vergoeden 100% tot '(ruim) 1000 euro? En kan je je basis en tandarts ook bij aparte maatschappijen verzekeren?
Kijk eens op de vergelijker van de consumentenbond. Daar kun je precies aangeven voor welke onderdelen je verzekerd wil zijn. Je kunt dan ook een bedrag opgeven.
Kijk goed welke voorwaarden er zijn. Soms vergoeden ze het eerste jaar geen kronen, etc...
Dat wat Yvonne zegt; kijk goed of ze het eerste jaar überhaupt wel implantaten of kronen vergoeden.
Volgens mij moet je bij het aanvragen van een nieuwe verzekring altijd opgeven of er bepaalde 'grote' dingen moeten gebeuren de komende tijd, en vergoeden ze dat dan niet. Ben je nu niet verzekerd? Want ik denk dat je bij je huidige verzekering moet kijken wat zij willen vergoeden (en wellicht daarna ook naar een andere verzekering op zoek om in de toekomst niet weer voor iets dergelijks te komen staan). Toen ik een implantaat nodig had, heeft mijn tandarts een brief aan de verzekering geschreven (had toen jongerenpolis, waar implantaten duidelijk niet in vallen ) Naar aanleiding van brief verzekering werd bijna alles vergoed uiteindelijk :-D dus misschien voor jou toch ook een optie om uit te zoeken?
100% tot ruim 1000 euro? Dat wordt een beste verzekering....
Bij Zilverenkruis moet je de duurste hebben iig. 4 sterren.

Gaan ze wel vragen stellen en vermoed ik dat ze je niet gaan accepteren.
nee zilveren kruis is dus geen optie, ben nu laag verzekerd.
Dan valt alles uit de stal van Achmea al af:

ZK

Interpolis

FBTO

Avero

Agis

Ik denk dat dit je niet gaat lukken.
En wel een beetje terecht toch? Je betaald al jaren (bijna) niets. Dan had je dus wat geld opzij moeten zetten voor dergelijke kostenposten.
quote:Suze02 schreef op 20 november 2011 @ 20:22:

Bij Zilverenkruis moet je de duurste hebben iig. 4 sterren.

Gaan ze wel vragen stellen en vermoed ik dat ze je niet gaan accepteren.

idd en daar krijgt ze 'm niet.

3 en 4 sterren heeft medische selectie
quote:seauwouiseau

Wow. Deze variant kende ik nog niet.

Wat jij wilt, is ongeveer hetzelfde als een brandend huis verzekeren. Dat gaat lastig worden.
Boterblommetje ik ben van 2 naar 3 en vervolgens naar 4 sterren gegaan en heb nog nooit een medische selectie gehad bij Zilverenkruis/groeneland

(en dat allemaal voor 1jan 2011)
zijn jou geen vragen gesteld over de conditie van je gebit/aantal kronen/en of er werk aan zit te komen ed??

Das heel heel vreemd.
oh een medische selectie is geen keuring oid maar vragen die je moet beantwoorden -uiteraard naar waarheid- over je gebit.

Als blijkt dat je gelogen hebt word je eruitgegooid..voorgoed.
Ik denk dat dit een heel moeilijk verhaal gaat worden, tenzij je bereid bent om een heel hoge premie te betalen (maar dan betaal je de kroon dus alsnog zelf). Wel handig om het zo snel mogelijk uit te zoeken, want als je het alsnog zelf moet betalen dan zou ik proberen om de behandeling nog dit jaar te laten verrichten. Vanaf 2012 zijn de tandartstarieven vrij gegeven en de verwachting is dat dit soort behandelingen dus flink duurder worden.
Kijk eens hier:

https://www.independer.nl ... ngen/tandimplantaten.aspx
wat mijn vriend gedaan heeft: een ziektekostenverz met ingebouwde tandartsdekking plus een losse tandartsverzekering bij andere maatschappij (Amersfoortse vergoedde toen t meest zonder selectie). De tandartsrekening in 2 delen gevraagd en over deze verzekeringen verdeeld. Wellicht ten overvloede: je mag gewoon 2 verzekeringen afsluiten, zolang je dezelfde kosten maar niet dubbel declareert.
.
Boterblommetje nee geen vragenlijst gezien..
raar Zespri, misschien lid van een collectief van een heel groot bedrijf?
Bij dit soort dingen is meestal een 'wachttijd' als je overstapt naar een nieuwe verzekeraar ... je moet dan bijvoorbeeld minimaal 2 jaar bij de verzekeraar verzekerd zijn alvorens ze dit soort ingrepen vergoeden. Ik heb een dure verzekering maar ook daar zijn die wachttijden. Zo voorkomen ze dat je even een jaartje switched naar een duurdere verzekering, je mond laat verbouwen, en het jaar daarna weer teruggaat naar je oude goedkope verzekering.....

Even dus goed de kleine lettertjes lezen
FBTO vergoedt max 800 euro, 100%. Als je de tandarts verzekering tegelijk met de basisverzekering op 1 jan 2012 afsluit geen wachttijden. Daarna kun je de module maandelijks stopzetten. Heel fijn!
Off topic:

LenteBloem, Ik probeer je te bereiken naar aanleiding van je andere topic. Kun je mij een PB sturen of mailen op amygdala6@gmail.com?

On topic:

Wij zitten al jaren bij Anderzorg. Geloof dat ik nog steeds het goedkoopst uit ben daar. Bevalt al jaren prima, trouwens. Vroeger telefonisch niet goed bereikbaar, tegenwoordig prima bereikbaar via chat, mail etc.
"Boterblommetje ik ben van 2 naar 3 en vervolgens naar 4 sterren gegaan en heb nog nooit een medische selectie gehad bij Zilverenkruis/groeneland

(en dat allemaal voor 1jan 2011)"

Dan heb je geluk gehad!

Bij zilveren-kruis heb je idd een medische selectie al vanaf 2 sterren (ik heb er gewerkt)

To ik denk dat het erg moelijk word aangezien er veel verzekeraars medisch selecteren!
Sorry mobiel quoten werkt niet optimaal

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven