Geld & Recht alle pijlers

werken vanuit ziektewet

03-01-2017 21:21 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik heb op dit moment een uwv ziekteuitkering, ben vanuit de ww ziek geworden (heb altijd fulltime gewerkt).

Ik heb een bedrijf gevonden waar ik kan re-integreren (o.b.v. 0-urencontract) en inmiddels zit ik op 20 uur per week. Wat ik verdien wordt gekort op mijn ziektewetuitkering.

Met het werk dat ik nu doe verdien ik een uurloon veel lager dan mijn ww-uitkering was.

Stel dat ik het niet volhoud en geen recht meer heb op zw en weer terugkom in de ww, herleeft dan mijn oude ww-uitkering of wordt deze opnieuw berekend op basis van het lage loon dat ik nu verdien in 20 uur? Of wordt het een combinatie?

Is er iemand die me kan uitleggen hoe het werkt want uit het verhaal van het uwv werd ik niet veel wijzer.

Bedankt!

Lotte
Waarom zou je bij weer ziek worden en het niet volhouden geen recht meer hebben op ZW?
En het UWV kan je het beste helpen hoor, bel ze morgen even.
Als je binnen een half jaar terug valt op de ww kan je je oude rechten herroepen. Is het 6 maanden of langer dat je bij je nieuwe werkgever hebt gewerkt dan wordt daar je ww op gebaseerd.

( Wanneer je het UWV belt probeer dan je werkbegeleider of reintegratiebegeleider en niet de klantenservice)
Stuur even een bericht via je Werkmap op je adviseur Werk he hierover terug wil bellen
Hoezo, ben je niet gewoon voornemens om weer volledig te herstellen dan?
Mag ze gewoon ff een vraag stellen zonder insinuaties op dr nek te halen ?

Leven is niet altijd maakbaar..soms wordt je niet (helemaal) beter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven