Geld & Recht alle pijlers

Wet poortwachter en verschillende oorzaken ziek zijn.

22-12-2011 16:05 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie antwoorden!
anoniem_132657 wijzigde dit bericht op 22-12-2011 18:22
Reden: ivm privacy
% gewijzigd
Ziekteperiodes, ongeacht oorzaak, worden aaneen geteld als je niet 4 weken volledig hersteld bent geweest. Zodra je 4 weken volledig hersteld bent en daarna weer ziek wordt, begint de teller opnieuw te lopen.
Overigens, volgens mij mogen de ziekteweken die volledig gerelateerd waren aan de zwangerschap dan niet meegerekend worden.
Eens met nummerzoveel. Ziekteperiodes met minder dan 4 weken ertussen worden bij elkaar opgeteld, maar volgens mij geldt dit niet voor zwangerschapsgerelateerde ziekteweken. Overigens vind ik het ook wel raar dat je leidinggevende dit niet al even met je besproken heeft.
anoniem_19055 wijzigde dit bericht op 22-12-2011 18:19
% gewijzigd
anoniem_19055 wijzigde dit bericht op 22-12-2011 18:26
% gewijzigd
Ik heb net even geGoogled, maar kan het niet precies terug vinden. Ik zou voor de zekerheid toch het UWV even bellen, zij kunnen precies uitsluitsel geven.
anoniem_19055 wijzigde dit bericht op 22-12-2011 18:18
% gewijzigd
Dit vond ik wel op de website van de rijksoverheid:

Volgens mij moeten ze dus na je zwangerschapsverlof opnieuw gaan tellen, omdat je nekhernia niet met je zwangerschap te maken heeft.

Ziekengeld tijdens zwangerschap

Als u ziek bent tijdens uw zwangerschap, stopt uw ziekengeld 6 weken voor de uitgerekende bevallingsdatum. Vanaf dat moment krijgt u namelijk een zwangerschapsuitkering en bevallingsuitkering. Die uitkering duurt 16 weken. Als u na afloop van de bevallingsuitkering nog steeds ziek bent, krijgt u weer een Ziektewetuitkering. De duur van de uitkering verschilt per situatie:

U bent na uw bevalling ziek door een andere oorzaak dan tijdens uw zwangerschap. De Ziektewetuitkering kan nog 104 weken duren. De ziekteperiode tijdens de zwangerschap wordt hier niet van afgetrokken.

U bent na de bevalling nog steeds ziek door dezelfde oorzaak als tijdens de zwangerschap. De ziekteperiodes worden bij elkaar opgeteld. Na de bevalling begint geen nieuwe termijn van 104 weken
@moneypenny

Onderstaande roept meer vragen op dan dat het antwoorden geeft. Dat gaat volgens mij namelijk over de ziektewetuitkering, terwijl de 'poortwachter-weken' (= gewone ziekteweken, die los staan van de zwangerschap, met loondoorbetaling door de werkgever tijdens ziekte) los staan van de ziektewetuitkering.
@TO

Ik denk dat je onbedoeld aan het dubbelnicken bent.
quote:nummerzoveel schreef op 22 december 2011 @ 17:24:

@moneypenny

Onderstaande roept meer vragen op dan dat het antwoorden geeft. Dat gaat volgens mij namelijk over de ziektewetuitkering, terwijl de 'poortwachter-weken' (= gewone ziekteweken, die los staan van de zwangerschap, met loondoorbetaling door de werkgever tijdens ziekte) los staan van de ziektewetuitkering.

Ik dacht omdat ze uitgaan van 104 weken (dus 2 jaar) er opnieuw geteld wordt, dat dus ook betekend dat er voor poortwachter opnieuw geteld wordt (omdat dat normaal gesproke ook 104 weken is).

Hoe het dus op mij overkomt is: ben je voor je zwangerschapsverlof ziek door zwangerschapsklachten en na je zwangerschapsverlof door andere klachten dan telt men niet door, maar begint men opnieuw.

(Maar ik ben zeker geen expert op dit gebied, dus je moet mijn manier van interpreteren zeker niet voor waar aannemen).
Ik zie een ban komen

dubbelnicken mag niet
quote:nummerzoveel schreef op 22 december 2011 @ 17:25:

@TO

Ik denk dat je onbedoeld aan het dubbelnicken bent.Oooops, wilde werk en prive graag gescheiden houden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven