Geld & Recht alle pijlers

wia uitkering

15-09-2014 14:12 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste mensen ,ik krijg binnenkort een wia uitkering ben nu voor 4 uur per dag afgekeurd .4 uur per dag wil blijven werken.Nu hoor ik van p&o bij ons op het werk dat ik beter voor 18 uur per week kan gaan werken i.p.v 20 uur .Dat zou voor mij gunstiger zijn voor mijn uitkering .Wie kan mij hier over wat vertellen?
Met zo weinig informatie kan niemand daar iets over zeggen. Kan P&O het geen zij beweren niet duidelijk aan je uitleggen. Mocht je WIA krijgen dan levert meer werken onder streep vrijwel altijd meer op.

Geen arts kan trouwens met droge ogen motiveren waarom je geen 20 uur kan werken en wel 18 uur. Het verschil is amper halfuur per dag.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:viva-amber schreef op 15 september 2014 @ 14:42:

Met zo weinig informatie kan niemand daar iets over zeggen. Kan P&O het geen zij beweren niet duidelijk aan je uitleggen. Mocht je WIA krijgen dan levert meer werken onder streep vrijwel altijd meer op.

Geen arts kan trouwens met droge ogen motiveren waarom je geen 20 uur kan werken en wel 18 uur. Het verschil is amper halfuur per dag.P&O heeft daar niets over te zeggen. Dat kan alleen een verzekeringsarts van het UWV. Al zou er een voordeel ( welke precies) aan zitten, jij en P&O hebben daar weinig over te zeggen niet?
Kul. Maakt niets uit. Werken loont en hoe meer uren jij werkt hoe gunstiger dat is voor je uitkering.

Simpel gezegd, van elke 100 euro die je verdiend bij je wekgever mag je er 30 behouden bovenop je wia uitkering. Dus hoe meer je werkt hoe meer je onder de streep zal overhouden.
quote:Lunax schreef op 15 september 2014 @ 14:51:

Kul. Maakt niets uit. Werken loont en hoe meer uren jij werkt hoe gunstiger dat is voor je uitkering.

Simpel gezegd, van elke 100 euro die je verdiend bij je wekgever mag je er 30 behouden bovenop je wia uitkering. Dus hoe meer je werkt hoe meer je onder de streep zal overhouden.

Dit is iets te kort door de bocht....want als TO meer dan 65% van haar restverdiencapaciteit verdient dan valt ze uit de WIA uitkering. En dan kan je ineens een inkomensval maken terwijl je dus nog niet beter bent.

TO: is duidelijk voor hoeveel procent je wordt afgekeurd? Want dat wordt niet duidelijk uit je verhaal. En kun je ook die 4 uur werken of red je dat niet?

Want P & O kan wel stellen dat je minder moet gaan werken - maar het gaat hier om iets medisch: je gaat niet 2 uur minder werken zodat je er meer geld aan over houdt, maar alleen als je het medisch niet kunt....

...zou een beetje omgekeerde wereld worden...
Anna je hebt de klok horen luiden maar je weet niet waar de klepel hangt.

Je bedoelt wanneer je meer dan 65% verdient in vergelijk met je eigen werk voor ziekte. De restverdiencapaciteit is iets anders.

Daarbij weet niemand wat de verzekerde arbeid is in uren en geld dat weet alleen TO. Indien zij voor ziekte volledig werkte en er wordt een urenbeperking gehonoreerd van deze omvang dan heb je altijd meer dan 35% verlies.

De reintegratie inspanningen van de werkgever moeten eerst goed gekeurd worden voordat er überhaupt een wia beoordeling plaats vindt. Kan best dat e.a. met een sanctie een jaar wordt uitgesteld. Er valt echt heel weinig over te deze specifieke situatie te zeggen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Geen zin in discussie
Die term is in sociaal verzekeringsland heel belangrijk. De restverdiencapaciteit is een berekening van wat je in theorie of praktijk nog kunt verdienen terwijl je arbeidsongeschikt bent. Je moet meer dan 50% van die restverdiencapaciteit waar maken om op lange termijn recht te hebben op een loongerelateerde uitkering.

Je arbeidsdeskundige begrijpt zijn vak niet of je hebt verkeerd geluisterd.
Je valt ook niet uit de WIA wanneer je meer dan 65% verdient van het loon voor ziekte...je komt dan niet eens in de WIA dus je kunt er ook niet uitvallen.
Viva amber: ik bedoel wat anders dan wat jij bedoelt. Maar laat maar, ik heb hier geen zin in discussie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven