Geld & Recht alle pijlers

Wie doen er nog meer spaarchallenges?

03-01-2020 20:04 621 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ik was een beetje aan het denken over goede voornemens voor 2020 en een beetje aan het surfen, toen ik onderstaand artikel tegenkwam over spaarchallenges. Ik vond dat er best goede ideeën tussenstonden en wij gaan nu thuis de 52-weken challenge doen! Heb er al een apart potje voor gemaakt op onze spaarrekening. Weet nog niet wat we er aan het einde van het jaar mee gaan doen :)

https://methetzelfdegeld.nl/2020/01/02/ ... challenge/

Wie doet er mee?
Alle reacties Link kopieren
Baby12345 schreef:
10-02-2020 21:41
Gewoon 2 pasjes voor mijn vriend en mijzelf 1. Die wil ik dan voor de boodschappen / overig gebruiken. En dan een betaalrekening voor vaste lasten.

Maar SNS hebben ze ook gezamenlijke rekening. Of wilde je naast SNS nog een andere bank met 2 pasjes?
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
SNS

Maandelijkse kosten 2,75

Gezamenlijke rekening
Zonder extra kosten een 2e betaalpas erbij.
Als je samen een betaalrekening hebt, is allebei kunnen betalen wel zo makkelijk. Daarom krijgen jullie bij onze gezamenlijke betaalrekening een 2e betaalpas erbij zonder dat jullie daarvoor extra moeten betalen.

Mis ik iets dat je perse bij een ander bank wil overstappen?
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
Wat goedkoop Jane, 2,75 per maand.
Ik betaal 4,80 bij Rabo voor het totaalpakket. Ook beetje voor het gemak hoor (pinnen in buitenland kost bijv niks extra en krijg met dit pakket weer 25% korting op mijn doorlopende reisverzekering).
Volgens mij wordt het vanaf 1 april 5 euro. Dat vind ik wel een beetje veel. Maarja, vind Rabo wel gewoon fijn :-
Misschien toch maar eens even een keertje weer onder de loep nemen :sherlock:
rainydays wijzigde dit bericht op 10-02-2020 22:34
Reden: .
10.19% gewijzigd
Here am I in my little bubble
Alle reacties Link kopieren
Rainydays, dat van SNS heb ik gewoon online gevonden.
Ik zit zelf bij ABN & ING.

Baby wil van bank overstappen en ze zit zelf bij SNS. Ik vroeg mij af waarom ze dat wil want SNS heeft ook gezamenlijk rekening en de kosten zijn gewoon ‘normaal’

Dus je betaal 4,80 bij Rabo en per April wordt het 5,-? Valt wel mee toch?
Je bent tevreden en alle extra’s maakt t ook weer goed denk ik.
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
Jane-Ice schreef:
10-02-2020 22:50
Rainydays, dat van SNS heb ik gewoon online gevonden.
Ik zit zelf bij ABN & ING.

Baby wil van bank overstappen en ze zit zelf bij SNS. Ik vroeg mij af waarom ze dat wil want SNS heeft ook gezamenlijk rekening en de kosten zijn gewoon ‘normaal’

Dus je betaal 4,80 bij Rabo en per April wordt het 5,-? Valt wel mee toch?
Je bent tevreden en alle extra’s maakt t ook weer goed denk ik.

Aah oké :idee:
Ik denk trouwens dat alle banken wel heel erg vergelijkbaar zijn. Ik denk dat het verschil meer zit in welk pakket je afneemt.

Jaa valt wel mee maar zat ineens te kijken naar wat die extra's zijn en of ik er wel gebruik van maak. Ik dacht van wel, maar volgens mij valt het wel mee, haha. Ik denk dat Rabo Basispakket ook wel prima zou zijn. Dan heb je wel een creditcard erbij (vind ik zelf wel handig om te hebben) maar verder geen onnodige extra's. Zal morgen eens even kijken of het de moeite waard is om te switchen omdat ik dan wel weer iets meer voor de verzekering betaal. Vind die 5 euro geen probleem hoor, maar als ik betaal voor iets wat ik eigenlijk niet gebruik is het eigenlijk een beetje zonde.
Here am I in my little bubble
Alle reacties Link kopieren
Klopt Rainydays, het is sowieso verstandig om je vaste lasten zo laag mogelijk te houden= besparen en dan sparen of beter spenden aan dingen wat je leuk vind. Succes met berekenen!
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
Jane-Ice schreef:
10-02-2020 22:10
SNS

Maandelijkse kosten 2,75

Gezamenlijke rekening
Zonder extra kosten een 2e betaalpas erbij.
Als je samen een betaalrekening hebt, is allebei kunnen betalen wel zo makkelijk. Daarom krijgen jullie bij onze gezamenlijke betaalrekening een 2e betaalpas erbij zonder dat jullie daarvoor extra moeten betalen.

Mis ik iets dat je perse bij een ander bank wil overstappen?
Ik hoef niet perse naar een andere bank. Ik vind het ook prima om bij SNS te blijven. Het is dat ik graag een tweede betaalrekening erbij wil. En als ik SNS bekijk worden de kosten dan 2,75+2,75
Alle reacties Link kopieren
Baby12345 schreef:
11-02-2020 08:01
Ik hoef niet perse naar een andere bank. Ik vind het ook prima om bij SNS te blijven. Het is dat ik graag een tweede betaalrekening erbij wil. En als ik SNS bekijk worden de kosten dan 2,75+2,75

Oh oke, nu snap ik het.
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gisteravond een Spaarverzekering erbij genomen van Dela.
Krijg daar per jaar 2% op je spaar, nadeel is dat je 10 jaar niet kan opnemen en het valt niet onder Depositogarantiestelsel.
Maar ik vertrouw Dela wel, heb meerdere verzekeringen daar allang lopen.
(Geen aandelen) :proud:
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
Is dat gewoon een soort spaarrekening?
Alle reacties Link kopieren
Meer een deposito, met het nadeel dat je inleg niet gegarandeerd is als Dela omvalt.
Alle reacties Link kopieren
girasole3 schreef:
12-02-2020 15:39
Meer een deposito, met het nadeel dat je inleg niet gegarandeerd is als Dela omvalt.
Ja idd, dat bedoelde ik ook, geld wegzetten waar je niet bij kan. Ik heb ook wel goede ervaringen met DELA, maar zou niet zomaar geld wegzetten zonder die garantie.
Alle reacties Link kopieren
_melon schreef:
12-02-2020 15:50
Ja idd, dat bedoelde ik ook, geld wegzetten waar je niet bij kan. Ik heb ook wel goede ervaringen met DELA, maar zou niet zomaar geld wegzetten zonder die garantie.

Ik ga er niet van uit dat DELA failliet gaat. Zoja dan helaas pindakaas. :@@:

Ik kan al dagen niet kaasschaven, zit met een rond bedrag...
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
Jane-Ice schreef:
12-02-2020 22:20
Ik ga er niet van uit dat DELA failliet gaat. Zoja dan helaas pindakaas. :@@:

Ik kan al dagen niet kaasschaven, zit met een rond bedrag...

Als ik niks uitgeef op een dag (dus met een rond bedrag zit), dan schaaf ik 1 euro. Niet schaven vind ik saai hahaha.
Here am I in my little bubble
Alle reacties Link kopieren
Ja ik ook haha!
Alle reacties Link kopieren
Deze week € 20 in de 53 weeks challenge afgestreept; nu op € 146.

Op mijn Peaks account staat nu (inclusief 'winst') € 124,63
Alle reacties Link kopieren
.
rainydays wijzigde dit bericht op 14-02-2020 16:50
Reden: Verkeerd topic
0.00% gewijzigd
Here am I in my little bubble
Alle reacties Link kopieren
RainyDays schreef:
12-02-2020 22:26
Als ik niks uitgeef op een dag (dus met een rond bedrag zit), dan schaaf ik 1 euro. Niet schaven vind ik saai hahaha.


Dit kan ik niet doen anders moet ik telkens 5,- naar kaasschaafpotje storten.
Gisteren en vandaag wel geschaafd. :yes:
Nu staat er op mijn betaalrekening 0,- want al het geld is naar spaarpotjes, buffer spaarrekening en Peaks. :yes:

Krijg maandag salaris en heb nog wel wat cash in huis
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
girasole3 schreef:
14-02-2020 16:24
Deze week € 20 in de 53 weeks challenge afgestreept; nu op € 146.

Op mijn Peaks account staat nu (inclusief 'winst') € 124,63

Goed bezig Girasole!
Op mijn Peaks staat 86,43.
Ik stort af en toe wat erop maar ben niet van plan om dit langdurig te doen.
Ik denk tot max 2k laat ik op Peaks staan.
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gisteren geld opgenomen voor een uitje, maar ik heb bijna niks uitgegeven, dus daar ga ik mooi volgende week verjaardagsboodschappen van doen. De overblijfselen gaan in de spaarpotten. Jippie!

Peaks gaat hier ook lekker, maar ga dit ook geen jaren doen. Vind het wel echt leuk om zo nu en dan wat over te maken en zien wat het doet, maar heb niet de illusie dat ik hiermee rijk ga worden. Het levert wel een leuk bedrag op wat tig keer meer is dan rente, dus dat is leuk.

Vorige maand heel veel uitgegeven aan boodschappen en deze maand nog echt niet zoveel. Gisteren wat vers producten gehaald en voor de rest eten we volgende week uit de vriezer. Hoppa. Kan die daarna ook meteen even schoongemaakt worden.

Het kaasschaven gaat iig super goed en volgende week is het ook alweer tijd voor de 1% challenge.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt goed melon, girasole en Jane! Ik zit bijna op 20 euro in m'n kaasschaafpotje :yes:
Here am I in my little bubble
Alle reacties Link kopieren
Melon goed bezig! Leuk dat je passievol dit met ons deelt, ik lees het graag!

Rainydays, jij ook goed bezig meid!
Ik vind kaasschaven echt enig!
(Hier bijna 70,- in kaasschaafpot)
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
Hier nog steeds super gemotiveerd in sparen-potjes-Peaks-Aandelen door te bezuinigen en te besparen.
Even minder uit eten en shoppen dan vul ik alles mooi aan!
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk! Goe d bezig allemaal! Wat was je vroeg trouwens Jane?? Of moet ik zeggen; laat?

Onze TV is nu echt stuk. We hadden bovenin 4 dunne lijntjes (dode pixels) lopen, maar nu zit aan de onderkant een stuk van 15cm (??) wat schokt en wazig wordt. Dat wordt dus donderdag of vrijdag een nieuwe televisie halen. :'(
En m'n TV potje is nog helemaal niet vol. :'(
Alle reacties Link kopieren
Hier rond de 5 euro in het kaaspotje. Gaat dus nog niet heel hard. 52 Challenge ga ik toch een beetje door elkaar door qua bedragen. Net wat ik kan missen. Heb deze week, week 19 gepakt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven