Geld & Recht alle pijlers

Wie doen er nog meer spaarchallenges?

03-01-2020 20:04 621 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ik was een beetje aan het denken over goede voornemens voor 2020 en een beetje aan het surfen, toen ik onderstaand artikel tegenkwam over spaarchallenges. Ik vond dat er best goede ideeën tussenstonden en wij gaan nu thuis de 52-weken challenge doen! Heb er al een apart potje voor gemaakt op onze spaarrekening. Weet nog niet wat we er aan het einde van het jaar mee gaan doen :)

https://methetzelfdegeld.nl/2020/01/02/ ... challenge/

Wie doet er mee?
Alle reacties Link kopieren
Het sparen gaat hier super. Ik schaaf regelmatig ook wat meer om op een 0 of een 5 uit te komen en daardoor tikt het helemaal hard aan!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben begin maart ook begonnen met de schaafchallenge. Ik merk wel dat ik het nog regelmatig vergeet, heb er nu ruim 10 euro opstaan. Hopelijk de komende maanden meer als het wat meer regelmaat wordt. Niet veel, maar als student blijft het toch wat lastiger om flink te sparen.
Alle reacties Link kopieren
Wat een stilte op het topic :zzz: Wel logisch, want over sparen is niet dagelijks wat nieuws te melden, maar het topic levend houden is wel leuk :cheer:

Dat gaat ineens een stuk sneller dan melon!

Hoe gaat 't bij jou met schaven Saar?

Ik zit inmiddels op ruim 56 euro in het schaafpotje. Voor de rest qua sparen gaat 't goed en heb ik zelf ook niet zoveel te melden hahaha.
Here am I in my little bubble
Alle reacties Link kopieren
Haha precies, het gaat hier beter dan ooit. De KDV eigen bijdrage komt straks nog terug door die regeling van de regering en dat kan dan ook lekker op de spaar.
Alle reacties Link kopieren
Hier gaat het ook super tja...kan ook niet anders :'( Geen uitjes-lunchen-uit eten-thuisbezorgd-kapper en ik mag geen beautystuff/ kleding kopen en ook maar beperkt van mezelf online aankopen doen. (Challenge was al voor Covid-19)
Pffff. Alles gaat naar spaar en aandelen.
In mijn kaasschaafpot zit 135 en nog wat.
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook nog steeds aan het spaar challengen. Haha. Al gaat het nu wel harder zoals Jane zegt, kom nergens, alleen wat extra boodschappen en wat uitgegeven aan knutsel spul ed. Maar dat weegt niet op tegen alle uitjes en uitgaven buiten de deur normaal.
Alle reacties Link kopieren
Valt me op dat de TO al een tijdje nergens meer te bekennen is :sherlock:
Here am I in my little bubble
Alle reacties Link kopieren
RainyDays schreef:
08-04-2020 23:22
Valt me op dat de TO al een tijdje nergens meer te bekennen is :sherlock:

Waarschijnlijk de jackpot gewonnen?
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
Mijn kaasschaafpotje is de 60 gepasseerd :cheer2:


*Zó irritant dat die smiley dan net op de volgende regel valt :facepalm:
rainydays wijzigde dit bericht op 12-04-2020 19:59
Reden: .
43.68% gewijzigd
Here am I in my little bubble
Alle reacties Link kopieren
Yay Rainydays dan :cheer2: ook met je mee!

Gisteren onverwachts een bedrag binnen van de energiebedrijf dus een deel ging naar de buffer en een deel ging naar de potjes! Dat is denk ik ook een :cheer2: waard toch? :proud:
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
Jane-Ice schreef:
12-04-2020 20:55
Yay Rainydays dan :cheer2: ook met je mee!

Gisteren onverwachts een bedrag binnen van de energiebedrijf dus een deel ging naar de buffer en een deel ging naar de potjes! Dat is denk ik ook een :cheer2: waard toch? :proud:

Jaaa zeker! :cheer2:

Ik krijg geld van het energiebedrijf op de 23e. Minder dan vorig jaar, maar goed ik ben ook eigenlijk de hele winter thuis geweest dus dan is dat wel logisch denk ik. Krijg de 23e ook salaris, wat een magical day! :flirting:
Here am I in my little bubble
Alle reacties Link kopieren
Te lang niet op dit topic geweest, maar ik spaar rustig door.

In mijn 53 weeks challenge potje zit nu € 392,00; schaven sinds begin maart op € 58,25 en bij Peaks staat nu € 530,71.

Deze maand krijgen we het en der wat geld terug van reizen e.d die niet doorgaan. Maar volgende week of de week daarna begint de hovenier, dus dat komt goed uit.
Alle reacties Link kopieren
In mijn spaarchallenge pot zit nu €503, en inclusief kaasschaven heb ik verder ook bijna 500 gespaard. Dat is voor de kinderen trouwens.
Ik moet wel een nieuwe koelvriescombi aanschaffen, maar in juni komt er geld terug van de energie dus daar kijk ik nu al naar uit. Verder los ik tegelijkertijd ook een schuld versneld af, dus zodra dat klaar is ga ik nog harder sparen.
Gaat hier dus ook nog steeds heel goed! :sun:
Alle reacties Link kopieren
RainyDays schreef:
13-04-2020 10:53
Jaaa zeker! :cheer2:

Ik krijg geld van het energiebedrijf op de 23e. Minder dan vorig jaar, maar goed ik ben ook eigenlijk de hele winter thuis geweest dus dan is dat wel logisch denk ik. Krijg de 23e ook salaris, wat een magical day! :flirting:

Oeh lekker hoor! Minder maar beter dan niets of bijbetalen. Ons jaarafrekening moet ook komen, ik ben echt benieuwd. We stappen jaarlijks over voor de welkomsbonus dus meestal betalen we nooit bij behalve 1 keer.
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
girasole3 schreef:
23-04-2020 22:35
Te lang niet op dit topic geweest, maar ik spaar rustig door.

In mijn 53 weeks challenge potje zit nu € 392,00; schaven sinds begin maart op € 58,25 en bij Peaks staat nu € 530,71.

Deze maand krijgen we het en der wat geld terug van reizen e.d die niet doorgaan. Maar volgende week of de week daarna begint de hovenier, dus dat komt goed uit.

Wat goed dat jullie geld terug krijgen van jullie reizen. Mijn werkgever wacht nog steeds op respons van de reisorganisatie. We zouden deze maand op zakenreis gaan. Hoe gaat het met Peaks?
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
justagirly schreef:
23-04-2020 23:36
In mijn spaarchallenge pot zit nu €503, en inclusief kaasschaven heb ik verder ook bijna 500 gespaard. Dat is voor de kinderen trouwens.
Ik moet wel een nieuwe koelvriescombi aanschaffen, maar in juni komt er geld terug van de energie dus daar kijk ik nu al naar uit. Verder los ik tegelijkertijd ook een schuld versneld af, dus zodra dat klaar is ga ik nog harder sparen.
Gaat hier dus ook nog steeds heel goed! :sun:

Wat goed! :high5:
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
Het gaat hier ook goed met sparen...alhoewel ik natuurlijk liever uit eten ga/ shoppen/ vrienden en familie zien etc. Maar tot die tijd is gewoon top voor mijn spaarrekeningen en aandelen kopen.
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
Jane-Ice schreef:
28-04-2020 22:28
Wat goed dat jullie geld terug krijgen van jullie reizen. Mijn werkgever wacht nog steeds op respons van de reisorganisatie. We zouden deze maand op zakenreis gaan. Hoe gaat het met Peaks?
Voor de vluchten hebben we een voucher. Accomodaties geboekt via booking.com en bij 1 daarvan moesten we annuleringskosten betalen. Dat was ruim voor de hele Corona crisis geboekt en kregen we terug van de verzekering.
Dat voucher moet ik nog maar zien hoe ver we daar mee komen.
We kunnen een nieuwe vlucht boeken t/m 31 Augustus met vertrek uiterlijk 30 april 2021.
Ik vraag me af of dat voucher een tegoedbon is voor dezelfde route of puur voor het betaalde bedrag. Dat is echt volkomen onduidelijk. Er staat dat je ook een andere bestemming kunt kiezen en dat als je van ‘short to long haul’ gaat je bij moet betalen. Dat lijkt me logisch, maar verder is het tamelijk vaag.

Met Peaks gaat het goed!! Na een rollercoaster ride sta ik nu op -0,3%.
Ik blijf gewoon rustig inleggen.
Alle reacties Link kopieren
Jane-Ice schreef:
28-04-2020 22:29
Wat goed! :high5:
Ja en het motiveert ook erg, moet ik zeggen.
Geeft me een hoop voldoening.
Alle reacties Link kopieren
Peaks gaat de goede kant op idd! Sparen ook, maar de auto moest voor €500 naar de garage (APK en wat reparaties) dus dat was even jammer. Anders was dat extra naar de spaar gegaan, maarja.
Alle reacties Link kopieren
Ik sta bij Peaks nu 2,8% in de plus, terwijl ik ook bijna op -40% heb gestaan.
Nu in elk geval meer rendement dan op een spaarrekening en dat was ook mijn insteek.
Alle reacties Link kopieren
Joejoee eurovrienden :flirting:

Hier gaat 't uitstekend met de spaarrekening. Laatst al geld van energieleverancier teruggekregen en kreeg vandaag ook de belastingteruggaaf :yes:

Mijn "extra" potje bereikte vandaag voor het eerst 500+ (ging van 400 naar 1600) en ik had bedacht om vanuit dat potje 500-tallen naar andere potjes te boeken. Dus 1 potje is vandaag 1500 rijker geworden :cheer2: Nu al zin in dat dat extra potje weer de 500+ gaat bereiken, hahaha.

Heb bedacht dat ik vanuit het kaasschaafpotje in 100-tallen naar andere potjes ga boeken. Zit nu op ongeveer 75 euro, dus over iets meer dan een maandje kan dat denk ik! Heb even gekeken en ik schaaf gemiddeld tussen de 20 en 22 euro per maand.

Vind het echt zo leuk om mee bezig te zijn, hahaha :love:
Here am I in my little bubble
Alle reacties Link kopieren
Hey eurovriendin! :rofl:
Geweldig dat je lekker veel geld binnen hebt gekregen, zoveel spaart en schuift.
Je enthousiasme spat echt van het scherm! Leuk!

Het gaat hier ook prima met sparen en beleggen. De potjes groeien en er zit in kaasschaafpotje rond 170,-
Maar ik wil eigenlijk niets liever dan uit eten gaan met mijn vrienden ben echt een foodlover dus dat heb ik echt echt echt gemist. :'(
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
Jane-Ice schreef:
07-05-2020 08:37
Hey eurovriendin! :rofl:
Geweldig dat je lekker veel geld binnen hebt gekregen, zoveel spaart en schuift.
Je enthousiasme spat echt van het scherm! Leuk!

Het gaat hier ook prima met sparen en beleggen. De potjes groeien en er zit in kaasschaafpotje rond 170,-
Maar ik wil eigenlijk niets liever dan uit eten gaan met mijn vrienden ben echt een foodlover dus dat heb ik echt echt echt gemist. :'(

Hahaha :hyper:

Jouw schaafpotje gaat gooed!

Jaa etentjes etc. zouden wel weer leuk en lekker zijn! Ik ga het voorlopig nog even uitstellen though, want ik heb geen gezin in dat coronagezeik en afstand houden.

1 pluspunt is wel: er zijn meer goede restaurants die nu ook thuisbezorgen. Dus ik eet nu misschien nog wel iets vaker goed restaurantvoedsel dan normaal gesproken, hahaha.
Here am I in my little bubble
Alle reacties Link kopieren
Zetten jullie het geld van het kaasschaven apart of doe je dat gewoon bij je "normale" spaarrekening?
Want Rainydays heeft uitgelegd hoe het werkt en het klinkt wel leuk. Alleen ik spaar per maand al veel dus dit zou dan extra zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven