Geld & Recht alle pijlers

Wie heeft vandaag de dag nog geld in zijn beurs?

29-11-2021 22:50 195 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bij de plaatselijke sigarenboer zie ik steeds vaker dat men betaald met zo'n pasje. Ik betaal liever contant. Zo kan ik zien wat ik uitgeef.

Moeder de vrouw denkt hier precies zo over. Bij de kruidenier kon zij laatst niet eens contant meer betalen vanwege Korona.

Is dat niet heel onveilig? Volgens mij heb je niet eens een code nodig. Kunnen ze dan niet zo langsheen lopen en geld van de pas afhalen?

Ik heb liever gewoon contant geld in de beurs.

Wat doen jullie? Betalen jullie vaak contact of met het pasje?

Betalen met het pasje of contant?

Totaal aantal stemmen: 265

Met contant geld uit de beurs (5%)
Met het pasje (69%)
Allebei (26%)
Alle reacties Link kopieren
Korona :-D . En je vragen kun je gewoon googlen he...

Geen idee wat je aan de informatie hebt maar ik betaal bijna alleen maar met pasje.
Ik heb zelden contant geld bij me. Dan kan ik ook zien wat ik uitgeef: ik kijk namelijk dagelijks op mijn rekening.

Ik vind geld maar viezig en onhandig.
Alle reacties Link kopieren
Hangt van de maanstand, mijn humeur en het bedrag af.

Voor 2 euro ga ik niet met een kaart betalen.

En sinds een restaurant mij onlangs voor 't blok zette - na de maaltijd - en ik 2 kilometer kon gaan lopen om geld uit de muur te halen stap ik geen restaurant meer binnen zonder voldoende cash geld op zak.
wissewis wijzigde dit bericht op 29-11-2021 22:56
70.64% gewijzigd
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Ik vond laatst €60,- in mijn portemonnee. Zat er al maanden in. Was ik compleet vergeten.


Ik betaal alleen nog maar met mijn telefoon.
Sigarenboer
Kruidenier
Zo´n pasje
Korona.

Natuurlijk joh.
Alle reacties Link kopieren
Mijn betaalwijze staat er niet bij. Ik betaal alles met de telefoon. Altijd. Als ik eens wat contant geld heb ivm een verkoop ofzo stop ik dat thuis in een portemonnee voor collectes of kleine verkoop aan huis.
Alle reacties Link kopieren
Ik betaal met pas of telefoon
Ik betaal met mijn horloge.

Toevallig heb ik iets van 30 euro contant in mijn organizer zitten. Al maanden…
Alle reacties Link kopieren
Rosalind* schreef:
29-11-2021 22:56
Sigarenboer
Kruidenier
Zo´n pasje
Korona.

Natuurlijk joh.
En niet vergeten.. "moeder de vrouw".. :facepalm:
Ik heb altijd zo’n €20 in mijn portemonnee voor noodgevallen en wat losgeld voor zwervers. Maar ik pin ALLES, kan me niet schelen of het €0,83 is of €475. Ik pin. Ik baal zelfs als ik weer te vaak contactloos betaald heb en weer m’n code moet invoeren.

Als ik contant betaal vliegt m’n geld m’n portemonnee uit, geen idee waaraan. Met pinnen kun je je uitgaven tenminste goed inzichtelijk houden.
anoniem_407909 wijzigde dit bericht op 29-11-2021 23:03
12.72% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Meeste wel met de pas, met de telefoon ben ik nog huiverig heb dat ook nog niet uitgezocht hoe het precies werkt.
Alle reacties Link kopieren
nooit geweten dat het ook met de telefoon of horloge kon.

Ik heb zelf zo'n Nokia 3310. Volgens mij kan het daar niet mee.

Dat gaat mijn pet wel te boven.
Pinnen met telefoon vind ik een viezig idee. Die telefoon steeds langs al die apparaten. Je hoeft ‘m er niet op te leggen natuurlijk, maar het idee staat me (nog) niet aan. Ook is mijn telefoon best weleens leeg.
basv schreef:
29-11-2021 23:05
nooit geweten dat het ook met de telefoon of horloge kon.

Ik heb zelf zo'n Nokia 3310. Volgens mij kan het daar niet mee.

Dat gaat mijn pet wel te boven.
Ja, welkom in 2021.
Alle reacties Link kopieren
Ik pin alles. Makkelijk en hygienisch.
Overzicht op mn uitgaven houd ik toch wel omdat ik regelmatig op mn bankapp kijk.

Ik weet trouwens zekerdat mn man nooit over me praat als "moeder de vrouw"....
amarna schreef:
29-11-2021 23:08
Ik pin alles. Makkelijk en hygienisch.
Overzicht op mn uitgaven houd ik toch wel omdat ik regelmatig op mn bankapp kijk.

Ik weet trouwens zekerdat mn man nooit over me praat als "moeder de vrouw"....
Als ik vroeger thuiskwam vroeg ik aan m’n moeder altijd of de heer des huizes ook aanwezig was. Soort flauwe running gag.
Alle reacties Link kopieren
cleo schreef:
29-11-2021 23:10
Als ik vroeger thuiskwam vroeg ik aan m’n moeder altijd of de heer des huizes ook aanwezig was. Soort flauwe running gag.
ja precies
Overigens pin ik denk ik al zo’n 10 jaar alles, en de meeste mensen om me heen ook, zelfs mijn moeder van 70+. Dus dat je het nu pas vaker ziet vind ik op opvallend. In mijn beleving pinnen de meeste mensen.
Alle reacties Link kopieren
basv schreef:
29-11-2021 23:05
nooit geweten dat het ook met de telefoon of horloge kon.

Ik heb zelf zo'n Nokia 3310. Volgens mij kan het daar niet mee.

Dat gaat mijn pet wel te boven.
:rofl:
Hoe oud ben jij? 90?
Dat woord 'beurs' ook in de OP :proud:

Maar goed, ontopic: ik pin serieus alles als het maar ff kan. Ik heb al eeuwenlang een briefje van 20 in mijn pasjeshouder voor een noodgeval, maar dat heb ik nog nooit nodig gehad. De enige die nog contant geld van mij krijgt is de orgelman op de markt.
Nothing happens for a reason
basv schreef:
29-11-2021 23:11
ja precies
Ja, maar niet met mensen die ik niet ken erbij natuurlijk. Ik had in de OP ook niet door dat je het voor de grap zei. In combinatie met de wat gedateerde vraag had ik een beeld van een zeer traditionele man voor me.
Alle reacties Link kopieren
Hé wat leuk, een tijdreiziger uit de jaren 90. Welkom.

Ik betaal bijna alles met Het Pasje. De bank zet dan allemaal op een rijtje wat ik waar uitgeef en dat kan ik online inzien. Dus je hoeft niet bang te zijn dat je niet meer weet waar je het aan uitgegeven hebt.
Haha.
Alle reacties Link kopieren
juliet64 schreef:
29-11-2021 23:13
:rofl:
Hoe oud ben jij? 90?
Dat woord 'beurs' ook in de OP :proud:

Maar goed, ontopic: ik pin serieus alles als het maar ff kan. Ik heb al eeuwenlang een briefje van 20 in mijn pasjeshouder voor een noodgeval, maar dat heb ik nog nooit nodig gehad. De enige die nog contant geld van mij krijgt is de orgelman op de markt.
Ik vind die orgels op de markt ook machtig.. Die mannen mogen ook iets verdienen.

Als ik gezond mag blijven word ik dit jaar 87
Welkom op het forum opa :biggrin: met je moeder de vrouw.

Ik heb meestal wel contant geld. Maar wordt wel steeds minder.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven