Geld & Recht alle pijlers

Wie staat in zijn recht?

06-04-2020 14:17 134 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb me toch weer eens wat meegemaakt op straat.

Ik was mijn hond aan het uitlaten en er liep dus een moeder met kindje op de stoep. Nou ja dat kindje liep al iets verder dan moeder en had een croissantje in zn hand (hier kom ik later op terug) Nou dus ik de stoep af zodat ik er met een grote boog omheen kan, maakt dat kind een onverwachtse beweging waardoor mijn hond (jack russel hoogte maar dan iets groter) zo het croissantje van dat kind pakt en opvreet. Moeder begon boos te roepen dat ik een 'kanker hond' heb en nog meer nare woorden. Terwijl ik opperde om een euro over te maken voor het croissantje (en een croissantje is niet eens een euro heb ik net opgezocht) Nou eindstand, ze ging de politie bellen (ja echt) en ik liep door.

Wat een mensen bestaan er, maar nu ben ik alsnog bang dat ze aan mn deur komt (aangezien dit een paar meter bij mn huis was en zij zag mij dus naar buiten komen.

Moet ik bang zijn?
Alle reacties Link kopieren
ja
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Ja. Ontzettend.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Hond zat toch aan de riem?
Shit happens zou ik zo denken maar mensen hebben nu eenmaal korte lontjes in deze tijd.
Alle reacties Link kopieren
*2020* schreef:
06-04-2020 14:20
Hond zat toch aan de riem?
Shit happens zou ik zo denken maar mensen hebben nu eenmaal korte lotjes in deze tijd.
Ja hij zat aan de lijn
Alle reacties Link kopieren
haal vast croissantjes, als ze aan de deur komt, kun je je excuses maken en het kind een nieuw broodje geven
opgelost
Alle reacties Link kopieren
Karl_Marx schreef:
06-04-2020 14:20
Ja hij zat aan de lijn

maar je had de hond niet onder controle. een hond hoort geen kinderen te bespringen (op welke manier dan ook) noch eten uit hun hand te nemen.

ga op hondencursus
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Ik zou niet maar zo zijn weggelopen.
Alle reacties Link kopieren
Vervelend zeg!! Tsja kinderen kunnen onverwacht dingen doen, jij kunt er weinig aan doen vind ik. Hoop dat het mee valt verder.
Alle reacties Link kopieren
mocht je het serieus menen
dan had de mevrouw niet mogen schelden. Maar jij had je huisdier niet voldoende onder controle, dus je bent haar excuses en een croissantje schuldig.
lilalinda wijzigde dit bericht op 06-04-2020 14:24
0.57% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Zou ik ook niet tof vinden hoor. Met het croissantje mee had je hondje makkelijke per ongeluk ook in het handje kunnen happen.
Daar zou ik ook niet van gediend zijn als ik gewoon over straat liep. Je hoort je hond zo kort te houden dat hij niet bij kinderen kan komen.
Alle reacties Link kopieren
Wie staat er in zijn recht? Dat je dat nog moet vragen? De hond natuurlijk.
En ja je moet bang zijn. De hond weet nu heel zeker dat jij een waardeloze baas bent die hem niet dagelijks van zijn croissantje voorziet. De buurhonden hebben de petitie al onderpist en het is kwestie van tijd voor je gedwongen heropgevoed wordt. En maar goed ook.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Op zich wel positief dat 'ie alleen het croissantje heeft opgegeten en niet het kind.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
06-04-2020 14:21
haal vast croissantjes, als ze aan de deur komt, kun je je excuses maken en het kind een nieuw broodje geven
opgelost
das best een goeie
Ik zou even afwachten TO. En jouw kant van het verhaal doen. Grote kans dat politie er weinig mee doet.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
06-04-2020 14:27
Op zich wel positief dat 'ie alleen het croissantje heeft opgegeten en niet het kind.
Hij had een matig voor de puppycursus, dus ook ik ben vrij positief.
Alle reacties Link kopieren
Karl_Marx schreef:
06-04-2020 14:29
das best een goeie
nog beter is actief achterhalen wie de mevrouw is, en een croissantje en excuses gaan brengen
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
06-04-2020 14:27
Op zich wel positief dat 'ie alleen het croissantje heeft opgegeten en niet het kind.
Hij had een matig voor de puppycursus, dus ook ik ben vrij positief.
Alle reacties Link kopieren
heb je die hond niet in laten slapen?
Alle reacties Link kopieren
Tja, maar je hebt toch ook wel door dat het niet over die croissant gaat hoop ik???


Wat als je hond had gebeten naar het kind?


Sorry hoor, maar jij loopt met een hond over straat, niemand anders behalve uzelf is ervoor verantwoordelijk.

Had je dit met mij meegemaakt dan had ik u er ook over terechtgewezen. Is maar heel normaal naar mijn mening.
FlowerBomb19 schreef:
06-04-2020 14:32
heb je die hond niet in laten slapen?
wat ongepast en niet grappig.
Alle reacties Link kopieren
Kutmensen! Ik liep hier net door de weide naast mijn huis met mijn hondjes, aangelijnd! Dat zijn verschillende stukken van verschillende boeren, worden al jaren niet meer bewerkt en staan al jaren geen dieren meer op. Kwam er juist een boer met zijn fiets aan en ook maar van zijn tak maken tegen mij omdat ik erdoor liep met de honden. "Want het was geen hondenwei." Een buur van mij gaat daar zelfs met zijn honden op een stukje gras trainen. Heb ik ook gezegd. Maar dat wist hij. Maar ik mocht er niet op en die mag dat wel zei hij. Dat stuk grenst trouwens aan verschillende straten en wordt ook vaak gebruikt door schoolkinderen die erdoor fietsen. Je ziet daar echt een fietspaadje doorlopen. Ach ja, de volgende keer als ik 'm nog eens vuurtje stook zie doen (ik kijk er vanuit mijn zijraam op uit) dan bel ik de politie!
poker wijzigde dit bericht op 06-04-2020 14:45
21.46% gewijzigd
Ik denk dat ze geschrokken is. Dan reageren mensen nog wel eens primair.
Ofwel was die hond niet aangelijnd, ofwel zal die groooooooooote bocht op zich niet zo groot geweest zijn.
Feit is dat - als je een betrouwbare hond hebt - er een beweging moet kunnen plaatsvinden zonder dat jouw hond op die manier reageert.

Politie erbij halen zal daar nu niet voor gebeuren, tenslotte kan die vrouw niet bewijzen dat haar verhaal echt is gebeurd, zoals ze het zal vertellen. In jouw plaats zou ik mijn conclusies trekken over mijn hond. Waarmee ik niet zeg dat hij onbetrouwbaar dier is, maar zoals ik schreef: misschien zijn wat oefeningen wel op zijn plaats.

Hondenliefhebber Mamme-zel
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
06-04-2020 14:27
Op zich wel positief dat 'ie alleen het croissantje heeft opgegeten en niet het kind.
Dit.
Ik ga ervanuit dat het echt nog een klein kindje was, die nog niet geleerd kan hebben dat je niet zomaar bij vreemde honden komt.
Moeder moet kind dichterbij houden, zeker als het opeens een snoekduik maakt richting hond.
Een hond zal er maar van schrikken en een hap uitdelen zeg.
Dan heb jij het gedaan en kindje mag ervoor boeten. Verschrikkelijk scenario wat voorkomt.
phloxx wijzigde dit bericht op 06-04-2020 14:48
0.56% gewijzigd
-

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven