Geld & Recht alle pijlers

Wie weet hoe het zit met autopapieren in Belgie?

27-03-2011 22:22 4 berichten
Ik ben vanmiddag staande gehouden in Belgie.

Ik woon ongeveer 1 km van de grens af en was een ijsje gaan eten. Zat in mijn auto en de politie vroeg naar mijn autopapieren. Die had ik niet bij (stom en geen excuus) wel mijn rijbewijs.

Deze agent begon gelijk heel agressief te doen dat als hij zou willen, mijn auto nu weggetakeld werd en ik de cel in kon.

Nu weet ik dat het verplicht is je kentekenpapieren altijd bij te hebben (in Belgie ook neem ik aan) maar is het echt zo dat ze, als ze je staande houden en je hebt je papieren niet bij je, dat ze dit soort maatregelen kunnen uit gaan voeren?

Ik ben eens benieuwd hoe dat precies zit.

Ik deed overigens niets verdachts. Ik zat gewoon mijn ijsje op te eten in de auto.
Alle reacties Link kopieren
Google het even? Als hij redenen heeft om aan te nemen dat auto niet van Jou is mag hij hem in beslag nemen lijkt me. Jij kon niet aantonen dat auto van Jou is toch? Maar het is een duur ijsje geworden dus.......
Alle reacties Link kopieren
Ook in NL mag de politie je auto vasthouden, totdat je kan aantonen dat hij van jou is. Dus vind het niet gek als dit in Belieg ook zo zou zijn.
Nee, is geen duur ijsje geworden. Ik mocht gaan. Heb geen boete gekregen.

Het is idd wel logisch wat hier verteld wordt nu. Ik was er alleen ondersteboven van (beetje) omdat ik niet vond dat ik me verdacht gedroeg of dat ik die uitstraling heb.

Maar goed, weer wat geleerd dus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven