Geld & Recht alle pijlers

Woedend en in tranen na UWV ziektewet gesprek !

05-10-2011 13:44 424 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
quote:MonaTwist schreef op 05 oktober 2011 @ 14:24:

Als je echt zelfmoord had willen plegen, dan had je het ook goed gedaan, en niet : gelukkig waren vriendin en politie op tijd ...Iemand die wil gaan, gaat ook echt!

Wat jij moet doen is gaan werken, er is altijd we iemand die het 10x erger heeft!

ik weet dat heel veel mensen het veel erger dan mij hebben, daarom dat ik ondanks mijn situatie toch dankbaar voor alles ben!.

overigens zou die dag mijn vriendin langskomen ( hadden we al afgesproken) en ze belde mij waar ze precies met de bus moest uitstappen toen ik in die situatie was waarop ik opnam en alles uitschreeuwde heeft zij daarop meteen de politie ingeschakeld.
@ TO: Je komt over als iemand die echt, echt, echt zo snel mogelijk hulp nodig heeft. Ga naar je huisarts en laat je met spoed doorverwijzen naar het GGZ. Een behandeling bij het GGZ kost je niets. Bij het GGZ zou ik vervolgens aandringen op opname, want volgens mij is jouw problematiek zo groot dat deze niet valt op te lossen met een uurtje therapie per week.

Wat betreft het UWV: wacht de uitspraak van het UWV even af. Mochten ze idd besluiten om je geen ziektewetuitkering te verstrekken dan kun je daar volgens mij altijd nog tegenin bezwaar gaan. En mocht je hier niet uitkomen, misschien is WAJONG dan nog een optie?

Ik snap dat het zonder inkomen/uitkering lastig is om je te focussen op andere dingen, maar ik denk dat je je geestelijke gezondheid nu op de eerste plaats moet zetten. Jij hebt zoveel hulp nodig!

De meeste reacties hier zijn uiteraard weer erg vervelend om te lezen. Bedenk je maar dat dit mensen zijn die gewoon geen inlevingsvermogen hebben, jammer voor hun! Gelukkig zijn er door sommige forummers ook zinnige tips gegeven. Ik hoop dat je daar iets mee kunt.
Hoi TO, ten eerste vind ik het verschrikkelijk voor je, en voor je omgeving, dat je een zm-poging hebt gedaan Alleen al daarom heb je hulp nodig want dat is geen gezonde aktie.

Suggestie Psyq te bellen is al gegeven. Ook kun je je via je huisarts laten doorverwijzen naar 2e-lijns hulp (psycholoog, psychotherapeut). Dit wordt vergoed vanuit je basisverzekering.

Probeer je verder niet zo druk te maken over die UWV-arts. Zij doen gewoon hun werk binnen de hun gegeven richtlijnen en als je het ergens niet mee eens bent maak je bezwaar, zo werkt dat nu eenmaal. En je hebt op zo veel vlakken problemen (geld, relatie, schoonfamilie, werk) dat het natuurlijk niet helemaal reeel is om nu je woede op de UWV-arts te botvieren.

Zoek hulp, werk aan jezelf.
quote:Murdoch schreef op 05 oktober 2011 @ 14:38:

[...]

Zelfmoord OK, maar je krijgt pas medelijden en respect als je het ook echt doet. Dan weten we dat het dus toch serieus was met je problemen. Is het wel te laat natuurlijk. Die watjes die het bij een poging houden zijn fakers, stiekem allemaal hartstikke gelukkig.@ Murdoch, ik quote toevallig deze post even. Maar ik vind je posts in dit topic heel sterk!
quote:lieff2 schreef op 05 oktober 2011 @ 14:45:

[...]

ow met andere woorden je vroeg je af wanneer jullie me hadden weggepest ! nou ik ben nog steeds hier hoor

Arme directie, ik snap wel dat ze failliet zijn gegaan.

Het gaat niet om wegpesten maar om je te laten inzien dat jij je problemen zelf in stand houd door je te wentelen in je zelfmedelijden en vooral geen oplossingen wil zoeken want dan komen er weer allerlei argumenten waardoor het niet kan.
Lief, ik zou eerst eens bij jezelf nagaan wat je zelf kunt doen om de situatie te verbeteren.

Wat ook al eerder in dit topic is genoemd, zoek werk, al is het maar voor een paar uurtjes per week. Zo kom je in ieder geval weer langzaam in het arbeidsproces en voel je je misschien beter over jezelf.

En maak een afspraak met algemeen maatschappelijk werk bij jou in de buurt. Is gratis en is geen verwijzing voor nodig. Wellicht dat je met behulp van een maatschappelijk werkster je leven weer wat de goede kant op kan sturen.

Zorg goed voor jezelf: beweeg, eet gezond, slaap regelmatig, kom veel buiten. Dat helpt ook allemaal om je beter te voelen.

Zo zul je zien dat het stukje bij beetje weer beter zal gaan.

Ook al is de weg er naartoe misschien lang, durf die 1e stap te zetten, dan gaan volgende stappen steeds makkelijker.

Tja, en wat het uwv betreft, daar kan ik niet over meepraten, ik heb er de ballen verstand van.
quote:kusunum schreef op 05 oktober 2011 @ 14:29:

[...]

Je hebt een zelfmoord poging gedaan, vind jezelf super zielig, maar naar een psych gaan ho maar? Meisie meisie meisie, je maakt het jezelf onnodig zwaar.nogmaals pschyloog kostte geld wat ik niet had !!! ik wil absoluut geholpen worden anders was ik hier ook niet en ook niet bezig bij het uwv
In alles eens met Murdocht. Verder geen tips voor TO.
quote:Cici25 schreef op 05 oktober 2011 @ 14:48:

@ TO: Je komt over als iemand die echt, echt, echt zo snel mogelijk hulp nodig heeft. Ga naar je huisarts en laat je met spoed doorverwijzen naar het GGZ. Een behandeling bij het GGZ kost je niets. Bij het GGZ zou ik vervolgens aandringen op opname, want volgens mij is jouw problematiek zo groot dat deze niet valt op te lossen met een uurtje therapie per week.

Wat betreft het UWV: wacht de uitspraak van het UWV even af. Mochten ze idd besluiten om je geen ziektewetuitkering te verstrekken dan kun je daar volgens mij altijd nog tegenin bezwaar gaan. En mocht je hier niet uitkomen, misschien is WAJONG dan nog een optie?

Ik snap dat het zonder inkomen/uitkering lastig is om je te focussen op andere dingen, maar ik denk dat je je geestelijke gezondheid nu op de eerste plaats moet zetten. Jij hebt zoveel hulp nodig!

De meeste reacties hier zijn uiteraard weer erg vervelend om te lezen. Bedenk je maar dat dit mensen zijn die gewoon geen inlevingsvermogen hebben, jammer voor hun! Gelukkig zijn er door sommige forummers ook zinnige tips gegeven. Ik hoop dat je daar iets mee kunt.

Heeeeey, de 1e meehuiler

Ik mag toch hopen dat ze niet in aanmerking komt voor Wajong.
quote:Elynn schreef op 05 oktober 2011 @ 14:46:

[...]

Iemand die een zelfmoordpoging doet is in jouw ogen geestelijk dus volkomen gezond?

In mijn ogen niet. Of de poging nu is ingegeven door een oprechte doodswens of door een wanhopige schreeuw om aandacht, in beide gevallen is psychologische hulp geen luxe, lijkt me.

Volkomen gezond nee, maar ik vind dat een zelfmoordpoging geen recht op UWV moet wezen.

Als je wat aan je geestelijk gestel doet, door een psych te bezoeken bijvoorbeeld en die kan beamen dat je (tijdelijk) niet kan werken JA. Maar als je op de bank wil zitten en verder wil zakken in je zelfgecreerde poel van ellende dan ben je stom bezig, geestelijk niet in orde etc. Maar ik vind niet dat je dan recht hebt op een ziekteuitkering.
quote:Flowerfield schreef op 05 oktober 2011 @ 14:31:

Je had ook bij ggz aan kunnen kloppen. Dat kost niets. Waarom heb je dat niet gedaan?daar had ik tot de reactie van een forumlid zojuist niet van gehoord, ook niet via de huisarts ik ben nu op de website aan het kijken
quote:jubjub1234 schreef op 05 oktober 2011 @ 14:48:

nou, heb de reacties nog niet gelezen maar wat ik denk is dat je makkelijk kunt gaan werken. Dreigen met zelfmoord plegen is lekker makkelijk. Kan iedereen wel doen. Zou wat worden. Heel Nederland een uitkering. Belachelijk zeg. Je maakt je eigen keuzes en waarom denk je dat je recht hebt op een uitkering? Omdat je zelfmoord wilt plegen als je geen uitkering krijgt? Sorry hoor, ik vind je gestoord. Misschien wel handig. Is dat geen diagnose waarmee je een uitkering kunt krijgen?

Sorry hoor, maar ik word wel heel erg boos van dit soort dingen. Je bent gewoon lui.Dus ze is compleet gestoord en er is niks mis met haar. Aha.
quote:kusunum schreef op 05 oktober 2011 @ 14:47:

[...]

En de schade die je de mensen om je heen toebrengt blijft die mensen hun hele leven lang bij.............

had ik maar...................

als ik liever was geweest..............

als..........als............als........

om van het beeld op je netvlies maar te zwijgen

Spreek even voor jezelf, wil je. Mijn vader heeft zelfmoord gepleegd, en hoewel ik liever had gezien dat het anders was gelopen, heb ik er begrip voor en heb ik totaal geen last van de dingen die jij hier beschrijft. Hij zat heel-heel diep, zag geen uitweg en ik heb echt niet het idee dat ik het op welke manier dan ook had kunnen voorkomen.

Als een flinke schop onder de kont écht een goede remedie zou zijn, lagen de zelfmoordcijfers wel lager.
quote:feeks schreef op 05 oktober 2011 @ 14:51:

[...]

Heeeeey, de 1e meehuiler

Ik mag toch hopen dat ze niet in aanmerking komt voor Wajong.Kansloze opmerking
quote:lieff2 schreef op 05 oktober 2011 @ 14:51:

[...]

nogmaals pschyloog kostte geld wat ik niet had !!! ik wil absoluut geholpen worden anders was ik hier ook niet en ook niet bezig bij het uwvJe bent toch verzekerd voor psychologische hulp? Ik snap nog steeds niet wat je werkgever hiermee te maken had? Of betaalde hij je ziektekostenverzekering?
http://forum.fok.nl/topic/1719566
quote:elmoos schreef op 05 oktober 2011 @ 14:32:

Ik dacht dat ik zielig was met borstkanker, ampuatie 6 weken terug en nu chemo en straks bestraling maar jij bent echt super zieligwat een vergelijking zeg ! mijn opa is aan kanker overleden dus ik weet wat je doormaakt maar dit is niet te vergelijken met mijn situatie.. iedereen heeft zijn eigen problemen ! en is er sprake van een wedstrijd in zielig zijn ofzo ? dankje dat je mij super zielig vindt maar ik vindt mijnzelf niet zielig was gewoon in een verdrietige bui en wou even alles van mij afschrijven
quote:Cici25 schreef op 05 oktober 2011 @ 14:49:

[...]

@ Murdoch, ik quote toevallig deze post even. Maar ik vind je posts in dit topic heel sterk! Dank je! Ik wide net op jouw post hierboven reageren, fijn dat iemand de moeite neemt praktische tips te geven die duidelijk heel welkom zijn (geldt ook voor Elynn volgens mij). Zat me een beetje kwaad te maken.
quote:UCchick1990 schreef op 05 oktober 2011 @ 14:54:

http://forum.fok.nl/topic/1719566En dus?
quote:feeks schreef op 05 oktober 2011 @ 14:32:

[...]

De directie schreef ook teksten zonder alinea's,komma's en punten?zie je de topictitel niet ? kan je dan niet begrijpen in wat voor bui ik was /ben nu ik dit schrijf, het gaat hier niet over mijn oude werkgevers aub als je niks nuttigs voor mij kan inbrengen , breng dan helemaal niks in !
quote:kusunum schreef op 05 oktober 2011 @ 14:51:

[...]

Volkomen gezond nee, maar ik vind dat een zelfmoordpoging geen recht op UWV moet wezen.

Als je wat aan je geestelijk gestel doet, door een psych te bezoeken bijvoorbeeld en die kan beamen dat je (tijdelijk) niet kan werken JA. Maar als je op de bank wil zitten en verder wil zakken in je zelfgecreerde poel van ellende dan ben je stom bezig, geestelijk niet in orde etc. Maar ik vind niet dat je dan recht hebt op een ziekteuitkering.

Het is toch ook niet zo dat TO geen psych wilde bezoeken? Ze zat financieel al in het nauw, kon de rekeningen voor de psych niet betalen en kende blijkbaar de weg naar de GGZ niet. Ben het met je eens dat iemand die moedwillig z´n herstel traineert het recht op uitkering verspeelt, maar daarvan is hier i.m.o. geen sprake.
quote:lieff2 schreef op 05 oktober 2011 @ 14:51:

[...]

nogmaals pschyloog kostte geld wat ik niet had !!! ik wil absoluut geholpen worden anders was ik hier ook niet en ook niet bezig bij het uwv

Er is toch ook gratis hulp? GGZ bijvoorbeeld?

En als je naar de psych was gegaan had je nu recht gehad op een ziekte uitkering, en had je misschien wel weer sterk genoeg geweest om aan het werk te gaan.

Je hebt een verkeerde keuze gemaakt door je niet te laten behandelen. En bij het UWV kunnen ze je geen uitkering geven op een zelf gestelde diagnose, die je vervolgens zelf wil behandelen.

Je zult aan moeten tonen dat je er alles in je macht aan gedaan hebt om beter te worden.

Zo uit je posts valt niet te halen dat je dat ook daadwerkelijk gedaan hebt.

Je kunt dus boos zijn op het UWV, woedend zelfs, maar je heb het jezelf aangedaan.

Zoek alsnog hulp, zodat je je gewone leven weer snel kan oppakken, en je niet nog meer schade berokkend aan je omgeving.
Je zegt dat je op therapeutsiche basis werkt , maar dan kan je dat toch ook elders doen ? Je werkgever is failliet maar dat onslaat je niet van je plicht om te werken .. Je bent niet ziek overigens, ziek zijn is heel wat anders. Dat je psychische problemen hebt is me wel duidelijk, maar er is maar 1 die je kan helpen.. Dat ben jij zelf.. Je hele verhaal is een jamaar-verhaal.. iedereen is tegen je.. je betrekt het allemaal op jezelf.. Kijk eens om je heen ! En ga eens op zoek naar de werkelijke oorzaak. UWV heeft gelijk dat ze je korten, je hebt inderdaad niets meer gedaan om te werken aan je herstel, je kan geen concreet hulpverleningplan op tafel leggen. En als je bij de huisarts had aangegeven dat je het financieel niet kan betalen, dan hadden ze je doorgestuurd naar de GGZ en kost het je niets.. dus dat is ook iets waar je zelf een aandeel in hebt.

Enne.. dreigen met zelfmoord krijg je bij mij geen aandacht mee.. Maar goed, ze zeggen vaker.. negatieve aandacht is ook aandacht..

Ik hoop voor jou dat je inziet dat jezelf de sleutel in handen hebt naar herstel.
Verzekeringsarts, arbo-arts........ Sorry, maar die mensen hebben maar één doel, jou zo snel mogelijk weer aan de slag hebben.

Waar is je eigen huisarts eigenlijk in deze kwestie ? Waarom heeft die jou niet doorgestuurd naar de tweedelijns-zorg (psychiatrie), als je die nodig lijkt te hebben ?
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
quote:lieff2 schreef op 05 oktober 2011 @ 14:52:

[...]

daar had ik tot de reactie van een forumlid zojuist niet van gehoord, ook niet via de huisarts ik ben nu op de website aan het kijken

Ik vind dat je huisarts hierin erg tekort is geschoten. Maar goed, daar koop je nu niks meer voor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven