Geld & Recht alle pijlers

Wonen bij ex-man van invloed op huishoudelijke hulp en zijn

09-05-2021 21:02 61 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik woon bij mijn ouders doordat ik in december bij mijn vriend ben erg gegaan. Ik heb nu in samenspraak met mijn ex-Man besloten om bij hem te gaan inwonen. Maar hij krijgt vanuit de gemeente huishoudelijke hulp en ontvangt een uitkering de zo geheten IVA . Komt dat in gevaar als ik voorlopig bij hem ga wonen en me in laat schrijven. Hoop dat iemand weet hoe dit in elkaar steekt.
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
Alle reacties Link kopieren Quote
Jij de lasten, hij de lusten. Goeie deal.
.
Alle reacties Link kopieren Quote
lichtbron schreef:
07-06-2021 17:31
Update... deze week verhuis ik naar ex-man. De hulp verdwijnt tot ik iets gevonden heb. Aan de IVA veranderd niets.
Mijn ex en ik zijn al ruim 10 jaar gescheiden en hebben nu een vriendschappelijke band die ons beiden zeer dierbaar is .voor ons ,maar zeker ten opzichte van de kinderen. Die zijn volwassen maar wonen allebei op een woongroep.
Mijn ex en ik willen elkaar graag helpen. Hij kan met niemand anders over de kinderen sparren en praten,alleen met mij.

Dat kan toch ook telefonisch of via Skype? Want je gaat evengoed op zoek naar een eigen plek, en dan zijn jullie toch weer in dezelfde situatie als vorige week?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren Quote
lichtbron schreef:
07-06-2021 17:45
Gizmo-returns, ze weten niet dat wij getrouwd waren en gescheiden zijn. We hebben gewoon gezegd dat we goeie vrienden zijn die elkaar helpen. En natuurlijk betaal ik mee aan bepaalde zaken die voor hem nu duurder worden. En het huishouden ga ik doen.
Dat staat gewoon in de gemeentelijke basisregistratie van de gemeente. Hier hebben alle overheidsinstanties toegang tot.

Je wordt om die reden ook automatisch weer toeslagpartner. Dit heeft direct invloed op de zorgtoeslag die jullie vermoedelijk krijgen. Na intrek op zijn adres wordt het één zorgtoeslag beschikking obv toeslagpartnerschap. Maar als het gezamenlijk inkomen te hoog is is er geen recht meer op zorgtoeslag.

Heb je ook nog minderjarige kinderen die bij je wonen? Ik las ergens dat je een onderkomen zoekt voor jezelf en dochter? Door het samenwonen verdwijnt de alleenstaande ouderkorting uit de KGB (kindgebonden buget) scheelt zo 250 tot 300 netto per maand.
Alle reacties Link kopieren Quote
Onze kinderen zijn volwassen en zitten op een woongroep. dus die gaan niet mee. wel op bezoek en een keer een nachtje slapen.
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
Alle reacties Link kopieren Quote
Even een update.. Inmiddels heb ik sinds 1 juni een kleine woning gevonden. Ik voel me hier echt op mijn gemak en thuis.
Helaas ben ik na drie weken bij mijn ex-man wonen weer naar mijn ouders gegaan. Zijn broers kwamen in opstand. Een broer dreigde zelfs om me persoonlijk buiten te komen zetten. Ik heb meteen mijn spullen gepakt om het niet te laten escaleren en ben naar mijn ouders terug gegaan. Fijn dat ze me op vingen maar ook veel ruzie met mijn vader gehad. Over geld en wat andere zaken. Hierdoor kijk ik anders naar hem en heeft de band tussen hem en mij wel degelijk beschadigd. Ik vertel nog maar heel weinig aan mijn ouders. Heel jammer maar het is niet anders.

Ook heeft hij commentaar op hoe ik woon. Ik laat het maar over me heen glijden.

Ik ben in ieder geval blij dat ik iets heb. Sta nog steeds ingeschreven voor een sociale huurwoning in mijn vorige woonplaats.
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
Mosterd
Alle reacties Link kopieren Quote
Nou ja fijnaart dat het allemaal aan andere mensen ligt en niet aan jou. En helemaal dat je niet weer een man nodig had om bij in te trekken maar nu gewoon je eigen plekje hebt. Geef dat nooit meer op.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ga dit inderdaad nooit meer opgeven voor een man.
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat is de reden dat je geen afstand kunt nemen van je ex?

Je kinderen zijn groot, wat heb je nog van die man en die familie nodig om het lijntje te kunnen doorknippen?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren Quote
We hebben twee kinderen die in een woongroep zitten en veel aandacht vragen. En we zijn blij dat we zo goed met elkaar over weg kunnen. We helpen elkaar waar nodig is. Ik ben blij met dit contact. We hebben veel dingen uit gepraat en recht gezet. We voelen ons een team en we zijn goeie vrienden. Ik ben heel blij met dit contact en heb helaas veel ellende gezien bij andere koppels die zijn gescheiden en heb geprobeerd dat dit ons niet zou gebeuren.
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
lichtbron schreef:
12-07-2022 07:34
We hebben twee kinderen die in een woongroep zitten en veel aandacht vragen. En we zijn blij dat we zo goed met elkaar over weg kunnen. We helpen elkaar waar nodig is. Ik ben blij met dit contact. We hebben veel dingen uit gepraat en recht gezet. We voelen ons een team en we zijn goeie vrienden. Ik ben heel blij met dit contact en heb helaas veel ellende gezien bij andere koppels die zijn gescheiden en heb geprobeerd dat dit ons niet zou gebeuren.
Kennelijk hebben jullie ook ellende gehad want zijn broers hebben je zo ongeveer uit zijn woning gezet. Daar zit vast een voorgeschiedenis aan vast. Waarom kon je ex niet zelf bepalen dat jij bij hem mocht blijven wonen? Wees maar blij dat je nu en eigen woning hebt.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven