Geld & Recht alle pijlers

Woningbouw toestemming sleutelkastje seniorencomplex

10-04-2012 09:44 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een vraag over ' recht'....

Mijn vader woont in een seniorencomplex waar je niet zomaar naar binnen kan. Je moet een plastic ding langs een ijzeren plaatje halen en dan gaat de deur open.

Nu kan mijn vader niet zelf de deur open maken in de ochtend, omdat hij vast ligt aan bed ivm nierproblemen.

Omdat er steeds verschillende hulpen komen is het niet te doen een sleutel aan een verzorgster te geven.

De woningbouw weigert een ( gangbaar) kluisje buiten het gebouw op te laten hangen, waar de sleutel in kan. Dan zou t probleem opgelost zijn!

Maar is de wb niet verplicht om verzorgenden/ verplegenden de mogelijkheid te bieden om in een seniorencomplex te komen?

Een andere thuiszorgorganisatie heeft die toestemming wel gekregen, maar die zitten bomvol, dus daar kan mijn vader niet terecht voor hulp.
Dat kan je wel zeggen, HGJB, haha.

Gelukkig wordt pa goed verzorgd en loopt t allemaal lekker nu, dat is t belangrijkste.
Ik begrijp hier niets van. Ik werk bij een woningcorporatie en uiteraard wordt hier toestemming voor gegeven. Graag zelfs want als je het niet doet bestaat het risico dat deuren geforceerd worden bij echte nood.Dat geeft nog veel meer gedoe. Een sleutelkastje is heel klein en hang je met 2 schroeven op. Dus als sleutelkastjes niet mogen, mogen naamplaatjes ed ook niet.

Ik moet er wel bij zeggen dat als het gaat om een complex met huur en koopwoning dat het anders ligt. Je hebt dan te maken met een Vereniging van Eigenaars en zij bepalen dit dan. Maar ook dan heb ik daar nooit problemen over meegemaakt.

Overigens zijn er veel woningcorporaties die zelf met sleutelkastjes werken als een woning leegkomt en er nog werkzaamheden aan de woning moeten gebeuren. Als verschillende personen iets aan die woning moeten doen, is een sleutelkastje veel handiger dan dat de sleutel elke keer op kantoor opgehaald moet worden.
Overigens is de woningcorpoatie niet de partij om een sleutelkastje te kopen en op te hangen.
Laatste weet ik, Mimmie. Dat hoeven ze ook niet te doen, hoor. Een toestewmming zou voldoende zijn.

Zou het zin hebben een klacht in te dienen als ze niet accoord gaan?

Er beslist 1 persoon over, een opzichter. Die man staat al niet al te cooperatief bekent....
Ik zou zeker een klacht indienen! Je schreef eerder dat een andere thuiszorgorganisatie wel een kastje heeft en dat jullie daar niet terecht kunnen omdat zij te vol zitten. Tenzij de opzichter een héle goede reden heeft (die ik niet kan bedenken) snap ik niet waarom hij zo moeilijk doet. Jullie worden hiermee echt voor een probleem gesteld. Ik zeg bellen!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven