Geld & Recht alle pijlers

woonnet rijnmond wanneer een eensgezinswoning?

30-03-2011 08:03 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Even een vraagje na hoeveel jaar ingeschreven te staan hebben jullie een eensgezinswoning toegewezen gekregen?

Onder de 600 euro en de hoeveelheid kamers maakt niet uit.

Gaat hier om twee personen

Ben benieuwd!
Hoi bissss,

Toevallig vd week weer gereageerd op een eengezinswoning, ik was nummer 183.... Sta reeds 5 jaar ingeschreven, hoop dat je dus geen haast hebt.

succes!
Jeetje Zelda, ik sta 3 jaar ingeschreven en heb eig vrij veel haast pff.

Heb je ook weleens dat je voor een eensgezins in de top tien zit?
Nope, nog nooit gehad. Ben overigens een alleenstaande moeder met 2 kinderen maar ook dat maakt niks uit.
Ik weet niet waar je woont in Rotterdam, maar ik heb in Zuid in een leuk appartement gewoontvoor 550,- incl stookkosten via van de Vorm. Dat is een particuliere verhuurder, maar je hebt niet van die kosten zoals via woondirect, omdat je rechtstreeks van de huurder huurt. Misschien een idee?
Pfff echt vervelend zeg, zal wel rond de tien jaar moeten ingeschreven staan denk ik.
Ik sta al zo'n 13 jaar ingeschreven en 2x uitgenodigd om te komen kijken..maar ik stond niet op nr 1 hoor..geloof 1x nr 3 en 1x nr 7...succes
13 jaar, pff wat lang al zeg en dan nog niet op nummer een. Heb je die andere huizen wel toegewezen gekregen?

@ tijger ik ben echt op zoek naar een eensgezinswoning of bedoelde je dat ook. Het klinkt wel heel goed ben nu alleen afhankelijk nog van subsidie en denk niet dat je die via jou verhuurder kunt krijgen?

Ben een keer uitgenodigd als een nummer tien maar heb hier niks op laten horen. Niet de juiste tijd hier heb ik nu wel veel spijt van zeg,wie weet. Had toen overigens wel voorrang omdat ik in de desbetreffende gemeente woonde.
Je moet maar even op hun site kijken. Ik weet niet wat voor soort huizen ze hebben. Met name appartementen, maar volgens mij hadden ze (toen) ook huisjes in Schiebroek. Maar goed, wat ik probeer te zeggen is, dat woonnet Rijnmond verschrikkelijk is! En je via andere verhuurders veel sneller aan een leuk huisje kan komen en je dan echt niet altijd naar DirectWonen moet. Mijn broer heeft ook via Van de Vorm gehuurd en die kreeg wel huursubsidie. Dat is wel 8 jaar geleden.
Bis,

Subsidie gaat tegenwoordig via de belasting dus je bent niet meer afhankelijk van een woningstichting. Particuliere huurders kunnen dus ook recht hebben op huursubsidie. Niet dat je dan snel aan een leuk betaalbaar huis komt in een redelijke buurt....
1 hebben we er wel toegewezen gekregen maar kwam op een verkeerd moment..was echt perfect voor ons maar helaas..nu zijn we er even niet zo mee bezig meer
De huizenmarkt zit helemaal op slot en het duurt 10 tot 15 jaar eer je in aanmerking komt voor een huis in Rotterdam.
als je zoveel haast hebt om een huis te krijgen, ga je toch verder kijken dan alleen eengezinswoningen?
Je kan geluk hebben. Ik stond nog geen 3 jaar ingeschreven toen ik een eengezinswoning kreeg. Ik was nummer 10 op de lijst maar degene die voor mij waren wilden het huis niet. Kwam door hoe het eruit zag van binnen. De muren waren bruin van het roken. Even een paar keer met de kwast erover en je zag er niks meer van.

Het is echt een heel leuk huis en ook nog in een leuke buurt.
Zo'n 5 jaar geleden was ik net bevallen van onze dochter toen we ineens bericht kregen van de woningbouw dat we op nummer 2 stonden voor een huis. Ik was allang weer vergeten dat ik op dat huis had gereageerd, want wij stonden op de 47e plek ongeveer. WIj zijn dus van heel ver gekomen om in ons huidige huisje terecht te komen. Je kan wel eens geluk hebben zoals wij. OKe het huis was in slechte staat, maar de tuin maakt alles goed!

Hopelijk heb je snel een eengezinshuis.
Met twee personen lijkt een appartement me passender. Ik neem tenminste aan dat ook Rotterdam regels stelt aan de te verhuren woningen. Kom je dan überhaupt wel in aanmerking voor een eengezinswoning?
Eéngezinswoningen met een huur beneden 600 Euro zul je niet snel vinden in Rotterdam (ik weet overigens niet of je echt in Rotterdam zoekt of de hele regio Rijnmond), tenzij je in een achterstandswijk wilt wonen. De wachttijd voor woningen in de sociale sector bedraagt acht tot tien jaar.
verba volant, scripta manent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven