Geld & Recht alle pijlers

woonnet rijnmond, wanneer had jij een huis

28-09-2011 19:44 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wil met mijn vriend gaan samenwonen dus ben op zoek naar een flat met 2 slaapkamers, hoelang duurde het voor je deze in rotterdam kreeg?

Ik sta 4 jaar ingeschreven haast, maar eindig meestal rond 25

groetjes
In de vrije vestiging heb je morgen een huis maar voor een sociale huurwoning moet je rekenen op een wachttijd van acht tot elf jaar, afhankelijk van waar je wilt wonen.
verba volant, scripta manent.
Ik stond 2,5 jaar ingeschreven bij Woonnet Rijnmond en heb toen vrij snel een huis gekregen omdat ik reageerde op aanbiedingen.

Op een bepaalde datum, op een vast tijdstip moet je er dan zijn. Staat op de site al aangegeven bij het huis.

Wij hadden na 4x reageren op zo'n aanbieding het huis en toen stond ik op plek 37.

Wij hebben nu een 3 kamerwoning, met 2 slaapkamers. Het is niet supergroot, maar om te starten met z'n tweeen is het echt een aanrader om te reageren op aanbiedingen.

Wel begreep ik van vele vrienden onder ons dat je echt wel minimaal 4 jaar ingeschreven moet staan, wil je een beetje kans maken.

Succes!
inderdaad 8 tot 11 jaar als je het gewone "traject" doorloopt, ik werk zelf voor de gemeente Rotterdam en die hanteert en vrij ruim urgentiebeleid waardoor de wachttijden bijzonder hoog oplopen.
quote:saar87 schreef op 28 september 2011 @ 22:39:

inderdaad 8 tot 11 jaar als je het gewone "traject" doorloopt, ik werk zelf voor de gemeente Rotterdam en die hanteert en vrij ruim urgentiebeleid waardoor de wachttijden bijzonder hoog oplopen.

Das vreemd, ik kon echt geen urgentie krijgen hoewel ik op straat stond. Ik ben toen via andere wegen een huis gezocht en daarna naar andere stad verhuist.

Ik kan nog steeds geen huis krijgen in r`dam, sta ook nog maar 5 jaar ingeschreven..
In Rotterdam is ook een hoop leuks te vinden in de vrije sector waarbij je ook recht hebt op huursubsidie. Sites van makelaars bekijken en vastgoedbedrijven en voila!
5 jaar voor in leuk 2 kamer appartement. Wij stonden op plek 9
In de vrije sector binnen 1 maand, prima te betalen en met huursubsidie al helemaal!
quote:tjongetjonge schreef op 28 september 2011 @ 23:02:

[...]

Das vreemd, ik kon echt geen urgentie krijgen hoewel ik op straat stond. Ik ben toen via andere wegen een huis gezocht en daarna naar andere stad verhuist.

Ik kan nog steeds geen huis krijgen in r`dam, sta ook nog maar 5 jaar ingeschreven..Ik heb ook niet gezegd dat iedereen urgentie krijgt, maar in vergelijking met de andere grote steden is de gemeente Rotterdam een stuk soepeler met urgentie verlenen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven