Geld & Recht alle pijlers

Word ik nou opgelicht?

27-12-2010 15:23 33 berichten
Ik ging vanmorgen de voorruit van mijn auto vervangen. Ik heb een nissan micra uit 1998. Volgens de monteur moet de lijst ook vervangen worden . Volgens hem bij dit soort moddelen moet het (????). Alles bij elkaar bijna 600 euro. Ja, doei, de auto is niet veel meer waard dan dat. Is het niet te veel? En waarom moet de lijst ook vervangen worden? Hij dacht zeker dit klein vrouwtje te kunnen afpersen, of niet?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het net even aan mijn man gevraagd en hij vraagt over welke lijst het gaat? Bedoel je het rubber waar de ruit inzit?
Zou kunnen. Je kan het ergens anders proberen, kijken of je dan dezelfde reactie krijgt.

Je kan altijd nog een grote tas van RADAR achter in de auto zetten

Cateautje, 3 minuten geleden

En met een "oostbloks" accent praten
quote:Lizzl schreef op 27 december 2010 @ 15:36:

Cateautje, 3 minuten geleden

En met een "oostbloks" accent praten
bij dit soort dingen is het vooral slim om meerdere bedrijven te vragen. ik ken iemand met een starlet en de goedkoopste voorruit was 400 euro. hij rijdt inmiddels al ruim een jaar met deze ruit met een dikke barst rond en hij is nog steeds heel. Dus dat het duur is klopt wel, maar vergelijk gewoon en kies de goedkoopste

succes
Ik zou niet weten over welke lijst het gaat. Ik wou niet te dom overkomen. Ik zei alleen, maar die is niet kapot.

Cat, waar haal ik zo'n tas? Ik had ook mot met de andere garage in de buurt. Hij nam de moeite niet om af te bellen, vrouwtje zit immers thuis bij de kinderen. Hij kon dus zomaar met vakantie. Ik had een vrije middag genomen. De apk ging in die week verlopen.
Ik heb spaanse accent. Is die ook goed? Ik kan zeggen dat ik colombiaans ben.
quote:MEFS schreef op 27 december 2010 @ 15:38:

Ik zou niet weten over welke lijst het gaat. Ik wou niet te dom overkomen. Ik zei alleen, maar die is niet kapot.

Cat, waar haal ik zo'n tas? Ik had ook mot met de andere garage in de buurt. Hij nam de moeite niet om af te bellen, vrouwtje zit immers thuis bij de kinderen. Hij kon dus zomaar met vakantie. Ik had een vrije middag genomen. De apk ging in die week verlopen.Die tas kan je bestellen bij het programma RADAR, door lid te worden van hun consumentenpanel. Bedrijven worden ineens erg eerlijk als ze die tas zien, omdat zo'n bedrijf op het internet wordt afgeknald, door dat panel en daardoor ineens heel veel klanten misloopt. De tas is gratis.
quote:MEFS schreef op 27 december 2010 @ 15:41:

Ik heb spaanse accent. Is die ook goed? Ik kan zeggen dat ik colombiaans ben.Mexicaans werkt beter de laatste tijd.
Ik zou een prijs opvragen bij Autotaalglas, die jongens zijn vrij goedkoop. Zakelijk nieuw ruitje in laten zetteen bij een Peugeot Partner ZONDER lijst : ¤ 280,00 (!!)
Ik heb ooit de voorruit van een stokoude Suzuki Swift moeten laten vervangen. Autotaalglas en Carglass: tegen de 500 euro.

Even rondbellen leverde een bedrijf op dat het prima deed voor 220 euro.

Rondbellen dus
mexicaan kan ik beter: ay mijo, pos que me quiere dar po carajo?
prijsvergelijking voorruit nissan micra

Dit heb ik gegoogled.
quote:MEFS schreef op 27 december 2010 @ 15:46:

mexicaan kan ik beter: ay mijo, pos que me quiere dar po carajo? Je krijgt hem gratis.
Ik zal strak ook googlen en rond bellen. Ik was pissig na dat gesprek.
quote:MEFS schreef op 27 december 2010 @ 15:41:

Ik heb spaanse accent. Is die ook goed? Ik kan zeggen dat ik colombiaans ben.En als je dan zegt dat het kogelgaten zijn ...
Carglass kun je bellen voor een prijsopgave. Zie groen telefoonnummer onderaan.

http://www.carglass.nl/Reparatiekosten- ... 057.0.html

Stuk tekst gevonden op een forum van autoliefhebbers.

Citaat:

Ik heb laatst bij carglass een nieuwe voorruit er in laten zetten.. en ik heb die zelf moeten betalen omdat ik alleen WA verzekert ben.. en het kostte: ¤390.96

voordeel: het is goed gedaan en krijg je een levenslange garantie op de ruit..

Nadeel: kost veel

===

Carglass is ASOCIAAL DUUR!!!! Ik heb het al meerdere malen gepost. Zoek in de goudens of via internet naar een ACN (Autoruit Centrale Nederland) - bedrijf bij jouw in de buurt. Scheelde mij 150 euro met Carglass en ik werd WEL dezelfde dag nog geholpen. Carglass zegt dat ze het doen dezelfde dag, maar dat kon toen niet!

Misschien kun je er wat mee.

Of met dit:

http://forum.fok.nl/topic/873683
Als je niks aardigs te zeggen hebt, kun je ook je mond houden.
Bedank voor jullie adviezen. Ik ga mijn frustratiets met een potje schoonmaken verwerken.
Carglass en Autotaalglas zijn veel duurder omdat ze meestal betaald worden door verzekeringen. De consument hoeft de ruit niet zelf te betalen, dus die maakt het niks uit dat het twee keer te duur is. De verzekeraar verrekent die dure ruiten gewoon in de premie, dus hun maakt het ook niks uit.
De lijst om de ruit breek bij het eruit halen, daarom moet je deze ook nieuw hebben,

Mijn vriend mompelt op de achtergrond iets van, wat wil ze voor die auto hebben :-)
Prijs van Carglass of autotaalglas is inderdaad niet mis. Bij Carglass heb je dan tenminste garantie, dus gaat hij lekken een jaar later, ga je gewoon terug.
Je verzekeren tegen glasschade (dus naast WA ook "beperkt casco") kan lonend zijn, een voorruit kan tot 700 of 800 euro kosten. Bij mij was de premie ten opzichte van alleen WA iets van 100 euro hoger, en naast glasschade ook nog verzekerd tegen diefstal/aanrijding met wild/joyriding, brand etc.

(Ik had al een barst in mijn voorruit toen ik die meer uitgebreide verzekering afsloot, zag al aankomen dat die ruit een keer vervangen moest worden, en toen zes maanden later hem daadwerkelijk laten vervangen, moest 50% van het eigen risico betalen, was dus 75 euro).
Ben je al bij een ander geweest?
Dit was pas ook een onderdeel in radar of in opgelicht.

moet je daar eens kijken. het ging er over zoals iemand net eerder zei: Het had met verzekeringen te maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven