Word ik nou opgelicht?

maandag 27 december 2010 om 15:23
Ik ging vanmorgen de voorruit van mijn auto vervangen. Ik heb een nissan micra uit 1998. Volgens de monteur moet de lijst ook vervangen worden . Volgens hem bij dit soort moddelen moet het (????). Alles bij elkaar bijna 600 euro. Ja, doei, de auto is niet veel meer waard dan dat. Is het niet te veel? En waarom moet de lijst ook vervangen worden? Hij dacht zeker dit klein vrouwtje te kunnen afpersen, of niet?

maandag 27 december 2010 om 15:37
bij dit soort dingen is het vooral slim om meerdere bedrijven te vragen. ik ken iemand met een starlet en de goedkoopste voorruit was 400 euro. hij rijdt inmiddels al ruim een jaar met deze ruit met een dikke barst rond en hij is nog steeds heel. Dus dat het duur is klopt wel, maar vergelijk gewoon en kies de goedkoopste
succes
succes

maandag 27 december 2010 om 15:38
Ik zou niet weten over welke lijst het gaat. Ik wou niet te dom overkomen. Ik zei alleen, maar die is niet kapot.
Cat, waar haal ik zo'n tas? Ik had ook mot met de andere garage in de buurt. Hij nam de moeite niet om af te bellen, vrouwtje zit immers thuis bij de kinderen. Hij kon dus zomaar met vakantie. Ik had een vrije middag genomen. De apk ging in die week verlopen.
Cat, waar haal ik zo'n tas? Ik had ook mot met de andere garage in de buurt. Hij nam de moeite niet om af te bellen, vrouwtje zit immers thuis bij de kinderen. Hij kon dus zomaar met vakantie. Ik had een vrije middag genomen. De apk ging in die week verlopen.

maandag 27 december 2010 om 15:43
quote:MEFS schreef op 27 december 2010 @ 15:38:
Ik zou niet weten over welke lijst het gaat. Ik wou niet te dom overkomen. Ik zei alleen, maar die is niet kapot.
Cat, waar haal ik zo'n tas? Ik had ook mot met de andere garage in de buurt. Hij nam de moeite niet om af te bellen, vrouwtje zit immers thuis bij de kinderen. Hij kon dus zomaar met vakantie. Ik had een vrije middag genomen. De apk ging in die week verlopen.Die tas kan je bestellen bij het programma RADAR, door lid te worden van hun consumentenpanel. Bedrijven worden ineens erg eerlijk als ze die tas zien, omdat zo'n bedrijf op het internet wordt afgeknald, door dat panel en daardoor ineens heel veel klanten misloopt. De tas is gratis.
Cat, waar haal ik zo'n tas? Ik had ook mot met de andere garage in de buurt. Hij nam de moeite niet om af te bellen, vrouwtje zit immers thuis bij de kinderen. Hij kon dus zomaar met vakantie. Ik had een vrije middag genomen. De apk ging in die week verlopen.Die tas kan je bestellen bij het programma RADAR, door lid te worden van hun consumentenpanel. Bedrijven worden ineens erg eerlijk als ze die tas zien, omdat zo'n bedrijf op het internet wordt afgeknald, door dat panel en daardoor ineens heel veel klanten misloopt. De tas is gratis.

maandag 27 december 2010 om 15:52
Carglass kun je bellen voor een prijsopgave. Zie groen telefoonnummer onderaan.
http://www.carglass.nl/Reparatiekosten- ... 057.0.html
Stuk tekst gevonden op een forum van autoliefhebbers.
Citaat:
Ik heb laatst bij carglass een nieuwe voorruit er in laten zetten.. en ik heb die zelf moeten betalen omdat ik alleen WA verzekert ben.. en het kostte: ¤390.96
voordeel: het is goed gedaan en krijg je een levenslange garantie op de ruit..
Nadeel: kost veel
===
Carglass is ASOCIAAL DUUR!!!! Ik heb het al meerdere malen gepost. Zoek in de goudens of via internet naar een ACN (Autoruit Centrale Nederland) - bedrijf bij jouw in de buurt. Scheelde mij 150 euro met Carglass en ik werd WEL dezelfde dag nog geholpen. Carglass zegt dat ze het doen dezelfde dag, maar dat kon toen niet!
Misschien kun je er wat mee.
Of met dit:
http://forum.fok.nl/topic/873683
http://www.carglass.nl/Reparatiekosten- ... 057.0.html
Stuk tekst gevonden op een forum van autoliefhebbers.
Citaat:
Ik heb laatst bij carglass een nieuwe voorruit er in laten zetten.. en ik heb die zelf moeten betalen omdat ik alleen WA verzekert ben.. en het kostte: ¤390.96
voordeel: het is goed gedaan en krijg je een levenslange garantie op de ruit..
Nadeel: kost veel
===
Carglass is ASOCIAAL DUUR!!!! Ik heb het al meerdere malen gepost. Zoek in de goudens of via internet naar een ACN (Autoruit Centrale Nederland) - bedrijf bij jouw in de buurt. Scheelde mij 150 euro met Carglass en ik werd WEL dezelfde dag nog geholpen. Carglass zegt dat ze het doen dezelfde dag, maar dat kon toen niet!
Misschien kun je er wat mee.
Of met dit:
http://forum.fok.nl/topic/873683
Als je niks aardigs te zeggen hebt, kun je ook je mond houden.

maandag 27 december 2010 om 15:54
maandag 27 december 2010 om 16:00
Je verzekeren tegen glasschade (dus naast WA ook "beperkt casco") kan lonend zijn, een voorruit kan tot 700 of 800 euro kosten. Bij mij was de premie ten opzichte van alleen WA iets van 100 euro hoger, en naast glasschade ook nog verzekerd tegen diefstal/aanrijding met wild/joyriding, brand etc.
(Ik had al een barst in mijn voorruit toen ik die meer uitgebreide verzekering afsloot, zag al aankomen dat die ruit een keer vervangen moest worden, en toen zes maanden later hem daadwerkelijk laten vervangen, moest 50% van het eigen risico betalen, was dus 75 euro).
(Ik had al een barst in mijn voorruit toen ik die meer uitgebreide verzekering afsloot, zag al aankomen dat die ruit een keer vervangen moest worden, en toen zes maanden later hem daadwerkelijk laten vervangen, moest 50% van het eigen risico betalen, was dus 75 euro).