Geld & Recht alle pijlers

WOZ aanslag

29-09-2013 16:52 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren kreeg ik een WOZ aanslag van het jaar 2010 in mijn brievenbus. Ik vond het al een beetje raar dat ik nu nog een aanslag krijg over 2010. Maargoed, de belastingdienst mag volgens mij tot 5 jaar terug gaan. Maar ik betaal altijd netjes al mijn rekeningen, dus ben ik mijn afschriften door gaan spitten (lees zoekfuntie) en zoals ik al verwachtte heb ik in 2011 mijn WOZ aanslag van 2010 betaald. Wel ben ik pas halverwege Juli 2010 in deze woning komen wonen en heb dus een aanslag vanaf juli tot en met december betaald.

Nu kreeg ik dus een aanslag over het gehele jaar 2010. Terwijl ik er dus pas vanaf juli woon en dus al dat deel betaald heb.

Ik ben van plan om morgen even naar de gemeente te bellen hierover om te vragen waarom ze mij deze aanslag gestuurd hebben. Echter staat er op de achterkant van de brief dat ik binnen 6 weken bezwaar kan maken, maar dat ik dan gewoon dit bedrag moet betalen. Dit is het deel waar ik het meest mee zit. Gebeurt dit altijd in ALLE gevallen? Ook al heb je gewoon al wel betaald? Ik heb het geld wel, maar ik vind het meer een principe kwestie dat ik dat geld niet wil betalen (tenzij natuurlijk blijkt dat er echt een reden is waarom ik dit wel nog moet betalen)

Heeft iemand hier al eens met zo'n situatie te maken gehad? Moest je ook daadwerkelijk dat geld betalen en officieel bezwaar maken? Duurt het lang voordat je je geld dan terug krijgt mocht blijken dat de aanslag inderdaad niet terecht was?
In maart 2013 krijg je de woz van het jaar 2013...
@gravinnetje je betaalt de woz dus altijd vooraf en niet achteraf?
quote:tv-fanaat schreef op 29 september 2013 @ 18:56:

@gravinnetje je betaalt de woz dus altijd vooraf en niet achteraf?Ja.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Aaah! Kijk! Het wordt steeds duidelijker! Maar.. Ik heb in 2011 aanzienlijk minder betaald dan 2012 en 2013... Vandaar dat ik dacht dat het over 2010 ging. Dat bedrag is ook ongeveer de helft van de aanslag die ik nu heb gekregen.

Ik ben echt blij met het meedenken! Ik ben ook echt slecht met dit soort dingen!
De peildatum was 1 januari vh jaar dat het nog in aanbouw was en dus niet veel waarde had, dat is altijd een leuke meevaller dat eerste jaar. Maar 2010 is dus niet betaald vrees ik.
Dat vrees ik ook inderdaad haha. Maar het bedrag dat ik dan over 2010 moet betalen is hoger dan wat ik iver 2011 heb betaald...
De gemeente kan het vast ophelderen hoe dat zit, gewoon dus even bellen morgen (en laat het ons even weten wat de oplossing was)
quote:tv-fanaat schreef op 29 september 2013 @ 19:13:

Dat vrees ik ook inderdaad haha. Maar het bedrag dat ik dan over 2010 moet betalen is hoger dan wat ik iver 2011 heb betaald...

Dit is inderdaad erg vreemd. Zitten er aanmaankosten oid bij?

In principe zou je naar mening geen aanslag over 2010 moeten krijgen.
Heb je mijn eerste post wel gelezen TO? Daarin had ik al gezegd dat je aanslag 2011 over 2011 is met de wozwaarde van 2010
@katrien1974 ik heb even terug gekeken en ik heb je hele post gemist.

Dat laatste snap ik nu inmiddels haha. Alleen je eerste stuk is niet helemaal van toepassing omdat er geen vorige eigenaar (tenzij de aannemer meetelt) is geweest.
@gismo nee geen aanmaningskosten. Ik denk ook dat ik sowieso geen aanslag heb gehad toen. Maar waarom zou ik over 2010 helemaal geen aanslag hoeven krijgen? (Nee ik ben niet blond, klinkt misschien wel zo haha)

Ik ga sowieso morgen of dinsdag bellen, dan Zal ik het laten weten.
[quote]tv-fanaat schreef op 29 september 2013 @ 19:23:

@gismo nee geen aanmaningskosten. Ik denk ook dat ik sowieso geen aanslag heb gehad toen. Maar waarom zou ik over 2010 helemaal geen aanslag hoeven krijgen?

Omdat je dus op 1 januari geen eigenaar was en niet stond ingeschreven op dit adres
Klopt! Maar dan zou ik nog wel een deel moeten betalen? Of gaat het alleen per gehele jaar dan. Dus daarom dat je zegt als ik op 1 Jan dat jaar geen eigenaar was ik dag hele jaar niet hoef te betalen?
quote:tv-fanaat schreef op 29 september 2013 @ 19:34:

Klopt! Maar dan zou ik nog wel een deel moeten betalen? Of gaat het alleen per gehele jaar dan. Dus daarom dat je zegt als ik op 1 Jan dat jaar geen eigenaar was ik dag hele jaar niet hoef te betalen?Nee, je moet wel betalen. Maar over het algemeen alleen de periode dat het ook in jouw bezit was.
Jah dus een deel! Alleen dan even kijken waarom 2010 dan bijna het dubbele is van wat ik in 2011 heb betaald:s dat blijft vreemd.
Nee mijn eerste deel sloeg op reguliere verkoop. Toen ik de 19% zag wist ik dat het nieuwbouw was. Dan gaan de zakelijke lasten pas in als de eerste bewoner erin trekt niet wie er per 1 januari eigenaar is. En ik denk dat ze het vergeten zijn en het nu alsnog claimen. Is de woz waarde van de aanslag van 2011 ( dus 2010) lager dan die van 2010 (dus 2009)? Veel gemeenten hebben ook de zakelijke lasten verlaagd he sinds een paar en sommigen echt fors, daar kan het ook aan liggen.

Leg die van 2011 en die je nu hebt ontvangen en zoek het verschil, niet alleen in kosten maar ook omschrijving en dergelijke. En bovenin staat de periode waarover het gaat
Ik denk dat je gelijk hebt katrientje oover het vergeten te claimen. Ik had zelf de fout gemaakt doordat ik dacht dat je de WOZ achteraf betaalde ipv vooraf. De aanslag is dus denk ik voor 2011 en niet voor 2010. Ik denk dat ze in 2011 te weinig hebben berekend en dat ik nu dat verschil bij mag gaan betalen. Ook heb ik in 2010 dus niets betaald aan WOZ blijkbaar. Ik hoop dat daar dan niet ook nog een aanslag voor in de bus valt komende week.

Ik ga sowieso morgen of dinsdag nog even bellen om dit te checken. Maar ik denk dat het hierom is.
Heb je al eens gedacht om bezwaar te maken tegen de WOZ waarde die op de aanslag staat? Er is een bedrijf, ik geloof vlakbij Boxmeer die dat doet op basis van no cure no pay. Ik heb ze ook nog op televisie gezien bij 1Vandaag.
Premtime, heb je aandelen?

Waarom zou TO bezwaar willen maken? Dat is haar vraag toch helemaal niet?
Ik wil inderdaad geen bezwaar maken, daar ging het inderdaad niet om haha.

Ik heb vandaag geveld en het blijkt dat ze alleen de afvalstoffenheffing in rekening hadden gebracht en de rest niet. Dat deel mag (lees: moet) ik nu dus betalen. Lekker slordig als je het mij vraagt. Ook was het handig geweest als ik van tevoren bericht had gekregen dat het zo kon zijn dat er dingen niet in rekening gebracht zijn en dat die rekening alsnog zou kunnen komen.

Maargoed, dat was het dus...
quote:tv-fanaat schreef op 01 oktober 2013 @ 22:39:

Ik wil inderdaad geen bezwaar maken, daar ging het inderdaad niet om haha.

Ik heb vandaag geveld en het blijkt dat ze alleen de afvalstoffenheffing in rekening hadden gebracht en de rest niet. Dat deel mag (lees: moet) ik nu dus betalen. Lekker slordig als je het mij vraagt. Ook was het handig geweest als ik van tevoren bericht had gekregen dat het zo kon zijn dat er dingen niet in rekening gebracht zijn en dat die rekening alsnog zou kunnen komen.

Ok, check even wat er op de andere nota's staat.

Maargoed, dat was het dus...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven