Geld & Recht alle pijlers

WW uitkering bij een 0 uren contract?

19-06-2010 08:39 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik werk normaal 40 uur in de week (soms 1 of 2 uurtjes extra). Maar volgende week kan ik wegens te weinig werkzaamheden maar 20 uur werken (afhankelijk van de drukte misschien meer, maar die kans is erg klein). Heb ik recht op een WW uitkering voor de 20 uur die ik (sowieso volgende week) verlies?
quote:xMarjan schreef op 19 juni 2010 @ 11:06:

[...]

ik word betaald door payroll selectDan is dat je werkgever en niet het bedrijf waar je te werk bent gesteld. Het had de zaak gemakkelijker gemaakt als je dat direct had vermeld.
quote:misschicken schreef op 19 juni 2010 @ 11:07:

Dat is gewoon een salarisadministratie....

maar toch werk ik als uitzendkracht (blijkbaar).

Ik vraag gewoon een WW uitkering aan, dan zie ik wel of het toegewezen wordt of niet. Beste manier om er achter te komen!
Of je recht hebt op WW zal in jouw situatie afhangen van je arbeidsverleden totnogtoe en van de reden waarom jij van baan bent gewisseld en nu obv een 0-urencontract werkt.
Als ik het goed begrijp heb je zelf je fulltime baan opgezegd en voor een nieuwe werkgever gekozen met een 0-uren contract. In dat geval wordt het lastig om een uitkering aan te vragen voor de uren die je mist. Je hebt zelf het risico genomen en je bent daardoor verwijtbaar werkeloos. Maar je kan inderdaad het beste een aanvraag doen bij het UWV en afwachten. Succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven