Zelfstandig appartement zoeken,
vrijdag 5 augustus 2011 om 11:31
Hallo,
Ik ben 24 jaar en ruim een jaar aan het werk. Ik woon nog steeds op mijn kamertje van 9m2 toen ik studeerde. Begin het nu wel echt zat te worden en ben erg op zoek naar een zelfstandig appartamentje/studio. In de omgeving Nijmegen/Arnhem. Heeft iemand ervaring hoe je het beste en snelste aan zo'n ruimte kunt komen zonder dat het je écht bakken met geld kost aan bemiddelingskosten? Ik sta helaas niet lang genoeg ingeschreven dus het moet waarschijnlijk toch via de particuliere sector...
Mijn max. is 600/650 incl. De hoeveelheid aantal m2 maakt niet echt uit, zolang er maar een eigen douche, keukentje, wc in zit.
Ik hoor jullie tips graag!!
Ik ben 24 jaar en ruim een jaar aan het werk. Ik woon nog steeds op mijn kamertje van 9m2 toen ik studeerde. Begin het nu wel echt zat te worden en ben erg op zoek naar een zelfstandig appartamentje/studio. In de omgeving Nijmegen/Arnhem. Heeft iemand ervaring hoe je het beste en snelste aan zo'n ruimte kunt komen zonder dat het je écht bakken met geld kost aan bemiddelingskosten? Ik sta helaas niet lang genoeg ingeschreven dus het moet waarschijnlijk toch via de particuliere sector...
Mijn max. is 600/650 incl. De hoeveelheid aantal m2 maakt niet echt uit, zolang er maar een eigen douche, keukentje, wc in zit.
Ik hoor jullie tips graag!!
vrijdag 5 augustus 2011 om 11:35
Inschrijven bij Woningnet, aanmelden bij woonbureaus (Rotsvast, Direct wonen), internet afstruinen (Marktplaats, Kamernet), lokale makelaars checken op verhuuractiviteiten, vragen aan bekenden of ze iets weten (en contactgegevens van hun verhuurder vragen en hem/haar vragen of hij/zij nog iets in de verhuur heeft), briefjes ophangen in supermarkten.
vrijdag 5 augustus 2011 om 11:38
Op kamernet.nl kan je ook zelfstandige woonruimte vinden. Bv. http://kamernet.nl/kamer/678881
vrijdag 5 augustus 2011 om 11:47
vrijdag 5 augustus 2011 om 11:58
quote:gelukkigmeisje schreef op 05 augustus 2011 @ 11:47:
vriendin van mij heeft een studio van zo'n 25-30m2 waarvoor ze zon 450 incl betaalt. Via directwonen heeft ze dat (of equivalent) jammer dat je de bemiddelingskosten moet betalen (meestal 1 maand huur) maar heb je wel iets zonder wachten...Maar dan ben je dus én een maand huur kwijt aan bemiddelingskosten én één maand huur kwijt aan borg voor de huurder én je moet de huur betalen, dus dan zit je zo aan de 1500 euro? Toch? Ik vind dat best veel. Maar goed, als je dan snel iets hebt is daar ook wel weer iets voor te zeggen.. Ben zelf nog in dubio.
vriendin van mij heeft een studio van zo'n 25-30m2 waarvoor ze zon 450 incl betaalt. Via directwonen heeft ze dat (of equivalent) jammer dat je de bemiddelingskosten moet betalen (meestal 1 maand huur) maar heb je wel iets zonder wachten...Maar dan ben je dus én een maand huur kwijt aan bemiddelingskosten én één maand huur kwijt aan borg voor de huurder én je moet de huur betalen, dus dan zit je zo aan de 1500 euro? Toch? Ik vind dat best veel. Maar goed, als je dan snel iets hebt is daar ook wel weer iets voor te zeggen.. Ben zelf nog in dubio.

vrijdag 5 augustus 2011 om 12:34
Heb tot nu toe altijd nog via-via iets gevonden. Laat bijvoorbeeld eens bij de kapper vallen dat je op zoek bent naar woonruimte, dat leverde mij een tijd geleden meerdere telefoonnummers en tips op!
Vond gisteren toevallig deze site, heb er verder geen ervaring mee maar er staat een groot aanbod aan huurwoningen op.
Denk eraan dat de bemiddelingskosten vaak één maand huur exclusief 19% BTW zijn. Dus ietsje meer dan een maand huur.
Succes met zoeken.
Vond gisteren toevallig deze site, heb er verder geen ervaring mee maar er staat een groot aanbod aan huurwoningen op.
Denk eraan dat de bemiddelingskosten vaak één maand huur exclusief 19% BTW zijn. Dus ietsje meer dan een maand huur.
Succes met zoeken.
dinsdag 9 augustus 2011 om 20:38
Woningbouwverenigingen verhuren vaak ook in de particuliere sector. Dan betaal je dus wel iets (en dat is een understatement) meer dan voor een huurwoning via de sociale woningbouw, maar krijgt in het algemeen meer dan via 'huisjesmelkers'. Ter illustratie: In 2003 huurde ik 'gewoon' particulier een 2 kamer appartementje op de eerste verdieping voor 680 exc. en nu via de woningbouwvereniging afdeling particulier een vierkamereengezinswoning met tuin en giga zolder voor 720 exc. En ja, ik betaal meer dan m'n buren bij elkaar (wel sociaal), maar ik ben hier erg happy.
Enige nadeel is dat je meestal 3 of 4X netto de brutohuur moet verdienen.
Vaak hebben woningbouwverenigingen ook 'tijdelijke' woningen, omdat ze in de renovatie gaan over een bepaalde tijd.
Ik heb nu een tussenvorm. Mijn huis wordt over 4 jaar (dus 5 jaar sinds ik het huur) gerenoveerd en dan moet ik er uit en heb geen garantie op een nieuwe woning. Maar ik weet 2 dingen: 1. In 5 jaar kan ik 5 keer verhuizen en 2. Woningbouw en iets op tijd doen...
Dus check vooral je lokale woningbouwverenigingen, want dan kun je beter uit zijn dan bij 'gewone' particuliere verhuurders.
Succes!
Enige nadeel is dat je meestal 3 of 4X netto de brutohuur moet verdienen.
Vaak hebben woningbouwverenigingen ook 'tijdelijke' woningen, omdat ze in de renovatie gaan over een bepaalde tijd.
Ik heb nu een tussenvorm. Mijn huis wordt over 4 jaar (dus 5 jaar sinds ik het huur) gerenoveerd en dan moet ik er uit en heb geen garantie op een nieuwe woning. Maar ik weet 2 dingen: 1. In 5 jaar kan ik 5 keer verhuizen en 2. Woningbouw en iets op tijd doen...
Dus check vooral je lokale woningbouwverenigingen, want dan kun je beter uit zijn dan bij 'gewone' particuliere verhuurders.
Succes!
donderdag 11 augustus 2011 om 09:50
vrijdag 12 augustus 2011 om 00:34
Helemaal off-topic maar de kop "zelfstandig appartement zoeken" dacht ik dat je op zoek was naar een appartement dat zelfstandig was. Zo'n appartement dat vrijdags opeens iets zelfstandigs heeft bedacht en een weekendje weet ik veel heeft geboekt.
Het is natuurlijk een supersnelle wereld met internet en zo en daarom worden vaak die ouderwetse dingen vergeten zoals bijvoorbeeld een advertentie in het plaatselijke weekblad of een briefje op het informatie-bord bij de supermarkt.
't Is maar 'n idee!
Het is natuurlijk een supersnelle wereld met internet en zo en daarom worden vaak die ouderwetse dingen vergeten zoals bijvoorbeeld een advertentie in het plaatselijke weekblad of een briefje op het informatie-bord bij de supermarkt.
't Is maar 'n idee!