Geld & Recht alle pijlers

Zitbank van slechte kwaliteit

09-03-2011 14:20 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vorig jaar heb ik een 2,5 zits bank aangeschaft waarvan de stof rond de zitkussens na enkele weken al begonnen te draaien. Resultaat hiervan was dat de opgestikte naden dwars over de kussens kwamen te zitten. Geen gezicht!

Klacht ingediend, werd gegrond verklaard, nieuwe bank gekregen!

Na 6 weken verscheen hetzelfde euvel.

Weer een klacht ingediend. De verkoper vond het nu nodig om een onderzoek in te stellen. N.a.v. dit onderzoek is verklaard dat de klacht ontstaan is door de combinatie Model/Materiaal. Met andere woorden; de combinatie van het binnenwerk/stof en het gebruik van de bank zorgt ervoor dat het verschuiven plaatsvindt. Wederom ruilen heeft geen zin omdat het euvel zich weer voor zal doen. De klacht wordt nu niet meer gegrond verklaard. Ze zeggen dat de eerste omruiling uit coulance heeft plaatsgevonden.

Ik vind dit zoooo vreemd. Een bank is toch om te gebruiken? Blijkbaar hebben ze de verkeerde combinatie stof/binnenwerk gebruikt......

Wat is mijn recht?
Kassa Belbus inschakelen. Is duidelijk een ondeugdelijk product waar jij niets aan kan doen.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
pfoe, goeie vraag, maar volgens mij MOET die winkel je klacht serieus nemen. Een bank is gemaakt om op te zitten en niet om na een jaar ''stuk'' te gaan of er zo uit te zien.

Is die winkel CBW aangesloten?
quote:kaatje_85 schreef op 09 maart 2011 @ 14:25:

pfoe, goeie vraag, maar volgens mij MOET die winkel je klacht serieus nemen. Een bank is gemaakt om op te zitten en niet om na een jaar ''stuk'' te gaan of er zo uit te zien.

Is die winkel CBW aangesloten?

Dit zou dan toch te zien moeten zijn op hun fakturen of op de site? Volgens mij niet dus!

Ze nemen de klacht in elk geval niet serieus. Of ..., althans.... ze erkennen wel dat de klacht bestaat maar doen er niks mee omdat het onstaat door het materiaal in combinatie met het model en het gebruik....

Ik vind dat net zoiets als een kledingstuk kopen dat vervolgens scheurt als je het draagt en dat de verkoopster dan zegt: "Ja, het klopt, deze T-shirts scheuren! Dat komt door het materiaal en het feit dat u het aantrekt"
Ik heb van het weekend 2 banken gekocht, en het CBW logo stond op hun ramen, hun deuren, bij de kassa, op de bon en op de informatiemap die ik heb meegekregen....
anders even kijken op www.cbw-erkend.nl of ze erbij staan.
Schakel je rechtsbijstandverzekering in. Als je die niet hebt, ga naar het juridisch loket. Zij kunnen je informeren.
quote:kaatje_85 schreef op 09 maart 2011 @ 14:36:

anders even kijken op www.cbw-erkend.nl of ze erbij staan.helaas
Ik verkoop banken en ben niet bij het CBW aangesloten, maar ik zou je hier niet mee laten zitten.

Mijn voorstel zou zijn:

*zelfde bank met nieuwe stof leveren

*nieuwe bank uitzoeken en evt. prijsverschil bijbetalen of terugkrijgen

*bank terug naar winkel en geld terug.

Als ze een beetje hart voor hun klant hebben, moet één van die 3 voorstellen haalbaar zijn, Bergje.

Succes ermee!
Belachelijk verhaal zeg. Zij hadden moeten weten dat de productcombinatie dit probleem op zou leveren, dus voet bij stuk houden, en een vervangende bank vragen. Een bank is om te gebruiken. Sterkte ermee.

Wellicht kunnen ze deze in de etalage zetten als "kijken maar niet aankomen" model
Verkopen ze betreffende bank met deze hoes nog steeds of hebben ze het model met deze hoes uit verkoop genomen?
Ik heb een goedkope bank van Leenbakker, zo een met een hoek eraan. Al 2,5 jaar springen er kinderen op, rennen de honden eroverheen maar totaal geen mankementen aan de bank! Verbaas me er zelf over!

Slechte reden die ze opgeven! Die bank is dus gewoon van verkeerd matriaal gemaakt/ samengesteld! Toch niet jouw fout!

Was ie duur? Bij welke winkel heb je hem gekocht?
quote:Sim69 schreef op 09 maart 2011 @ 15:52:

Belachelijk verhaal zeg. Zij hadden moeten weten dat de productcombinatie dit probleem op zou leveren, dus voet bij stuk houden, en een vervangende bank vragen. Een bank is om te gebruiken. Sterkte ermee.

Wellicht kunnen ze deze in de etalage zetten als "kijken maar niet aankomen" model

Ik heb dus al een maal een vervangende bank gekregen. Deze vertoonde na 6 weken hetzelfde euvel..... De bank is gewoon niet deugdelijk gemaakt.

" kijken maar niet aankomen"
quote:amarisa schreef op 10 maart 2011 @ 09:41:

Ik heb een goedkope bank van Leenbakker, zo een met een hoek eraan. Al 2,5 jaar springen er kinderen op, rennen de honden eroverheen maar totaal geen mankementen aan de bank! Verbaas me er zelf over!

Slechte reden die ze opgeven! Die bank is dus gewoon van verkeerd matriaal gemaakt/ samengesteld! Toch niet jouw fout!

Was ie duur? Bij welke winkel heb je hem gekocht?

Geen idee of ik dat mag zeggen maar ik doe het gewoon:

De bank is van de fa "geen klantenservice" . Het model is "alleen naar kijken niet op zitten".

Indien nodig haal ik het weer weg!
ehm, Bergje, je bent nu dus een bedrijf aan het zwartmaken, via internet. Das niet zo handig van je, dus ik zou die post maar snel weghalen.
quote:kaatje_85 schreef op 10 maart 2011 @ 14:30:

ehm, Bergje, je bent nu dus een bedrijf aan het zwartmaken, via internet. Das niet zo handig van je, dus ik zou die post maar snel weghalen.Is dat zo?
Ja dat is zo. Wel eens van smaad gehoord?
quote:kaatje_85 schreef op 10 maart 2011 @ 14:43:

Ja dat is zo. Wel eens van smaad gehoord?Tis maar hoe je het bekijkt! Misschien voel ik mij wel "besmaad".
quote:kaatje_85 schreef op 10 maart 2011 @ 14:30:

ehm, Bergje, je bent nu dus een bedrijf aan het zwartmaken, via internet. Das niet zo handig van je, dus ik zou die post maar snel weghalen.Dat vind ik allemaal nogal meevallen hoor. Bergje bescgrijft haar ervaring. Dat is wat anders dan smaad/laster hoor.
Ik zou het gewoon laten staan Bergje.

Ik zag model trouwens niet meer staan op rofrawonen. Misschien toch wat van geleerd.

Maar als ik jou was ging ik er nog wel even werk van maken want dit klopt natuurlijk helemaal niet. Als stof niet bij bank kan hadden zer hem zo niet moeten verkopen.
Kostte die bank?
Hey Bergje, ik vind ook dat ze je niet netjes behandelen, ze moeten je klacht gewoon serieus nemen, punt.

Maar toch lijkt me dit niet handig wanneer je er werk van gaat maken. Gewoon een tip dus. Want ik ben het verder wel helemaal met je eens dat dit niet moet kunnen.
quote:Suze02 schreef op 10 maart 2011 @ 14:47:

Kostte die bank?

Niet veel... 500 euro... Maar ik vind dat dat er eigenlijk niks mee te maken heeft. Al kostte het ding 100 euro... je moet m gewoon kunnen gebruiken!

toch?
Natuurlijk! En ook 500 euro is toch meestal een hoop geld (ik geef het niet dagelijks uit zeg maar). Ik zou ze een aangetekende brief sturen waarin je om een oplossing vraagt die ik eerst door juridisch loket even na zou laten lezen. Is dat een optie?
quote:Suze02 schreef op 10 maart 2011 @ 14:58:

Natuurlijk! En ook 500 euro is toch meestal een hoop geld (ik geef het niet dagelijks uit zeg maar). Ik zou ze een aangetekende brief sturen waarin je om een oplossing vraagt die ik eerst door juridisch loket even na zou laten lezen. Is dat een optie?

Is al gebeurd... 3x zelfs. Ik krijg per mail een reaktie terug:

"wij blijven bij ons standpunt; uw klacht is ongegrond verklaard".

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven