zorgtoeslag word ingehouden?
zaterdag 20 november 2010 om 10:18
Ik vraag me het volgende af: is het mogelijk dat mijn zorgtoeslag word ingehouden bij de belastingdienst? Normaal word er de 21e betaald. deze maand valt het op een zondag dus dan zou het gisteren of vandaag binnen moeten zijn, toch? hebben jullie het al? de belastingdienst heeft verder niks laten weten. wel moet ik nog betalen over 2009.

zaterdag 20 november 2010 om 10:35
Pfff...als je nou gewoon even op de site kijk, www.toeslagen.nl , voordat je zo in de paniek schiet. Daar staat keurig de betaaldatum om. En jawel, het is deze maand de 22e.

zaterdag 20 november 2010 om 10:36
quote:yakima schreef op 20 november 2010 @ 10:27:
oke, dus het is niet mogelijk dat de zorgtoeslag word ingehouden? de voorlopige teruggave heb ik inderdaad de 15e gehad.
Het kan zijn dat de zorgtoeslag wordt ingehouden, maar alleen als je iets terug moet betalen en er zelf voor gekozen hebt dat dit van je zorgtoeslag wordt ingehouden.
Als je van niets weet kan dit dus niet het geval zijn.
oke, dus het is niet mogelijk dat de zorgtoeslag word ingehouden? de voorlopige teruggave heb ik inderdaad de 15e gehad.
Het kan zijn dat de zorgtoeslag wordt ingehouden, maar alleen als je iets terug moet betalen en er zelf voor gekozen hebt dat dit van je zorgtoeslag wordt ingehouden.
Als je van niets weet kan dit dus niet het geval zijn.
zaterdag 20 november 2010 om 11:20
Zoals Zwuppeliennn al aangaf is op toeslagen.nl de informatie te vinden:
•U krijgt elke 20e van de maand uw zorgtoeslag voor de volgende maand op uw bankrekening gestort. Er is geen vast tijdstip waarop het bedrag wordt overgemaakt. Het gebeurt in de loop van de dag. Valt de 20e in het weekend, dan krijgt u uw toeslag de maandag daarna.
•U krijgt elke 20e van de maand uw zorgtoeslag voor de volgende maand op uw bankrekening gestort. Er is geen vast tijdstip waarop het bedrag wordt overgemaakt. Het gebeurt in de loop van de dag. Valt de 20e in het weekend, dan krijgt u uw toeslag de maandag daarna.
zaterdag 20 november 2010 om 12:44
quote:Tuorrebout schreef op 20 november 2010 @ 10:35:
Denk dat het maandag wordt. Kan wel zijn dat het ingehouden wordt, maar dan moet je een schuld terug betalen aan de belastingdienst.Mijn vriendin had over 2009 ook teveel zorgtoeslag gekregen maar bij haar werd het onlangs wel verrekend met haar huidige zorgtoeslag. Dus het kan wel.
Denk dat het maandag wordt. Kan wel zijn dat het ingehouden wordt, maar dan moet je een schuld terug betalen aan de belastingdienst.Mijn vriendin had over 2009 ook teveel zorgtoeslag gekregen maar bij haar werd het onlangs wel verrekend met haar huidige zorgtoeslag. Dus het kan wel.
zaterdag 20 november 2010 om 18:09
quote:fisbel schreef op 20 november 2010 @ 11:20:
Op de homepage staat zelfs dit:
Kalender December
Bericht over uw toeslagen in 2011
22 november
Uitbetaling toeslag december
Vanaf 15 november
Toeslag voor 2011 aanvragen en wijzigen
Vanaf augustus 2010
Definitieve berekening 2009
Op de homepage staat zelfs dit:
Kalender December
Bericht over uw toeslagen in 2011
22 november
Uitbetaling toeslag december
Vanaf 15 november
Toeslag voor 2011 aanvragen en wijzigen
Vanaf augustus 2010
Definitieve berekening 2009
maandag 22 november 2010 om 11:25
Ik dacht ook al het is wat aan de late kant maar heb het net binnengekregen.
Het is wel mogelijk dat het word ingehouden, maar daar krijg je dan altijd eerst bericht over. Had ik vorig jaar ook, ik moest 180 euro 'terugbetalen', maar dat werd eerst verrekend, dus ik kreeg gewoon de rest vant jaar geen zorgtoeslag meer. Maar daar kreeg ik in augustus ofzo al een brief over.
Het is wel mogelijk dat het word ingehouden, maar daar krijg je dan altijd eerst bericht over. Had ik vorig jaar ook, ik moest 180 euro 'terugbetalen', maar dat werd eerst verrekend, dus ik kreeg gewoon de rest vant jaar geen zorgtoeslag meer. Maar daar kreeg ik in augustus ofzo al een brief over.
maandag 22 november 2010 om 14:14
quote:Zwuppeliennn schreef op 22 november 2010 @ 14:06:
Het wordt op de 22e overgemaakt, zoals hierboven te lezen is
Afhankelijk van de bank is het er dezelfde dag of duurt het iets langer. Vanwaar die enorme ongeduld zeg?Nou ja geen ongeduld hoor Zwup ik ben het niet hard nodig,maar zag dit topic weer en dacht zal eens kijken of het al binnen is..
Het wordt op de 22e overgemaakt, zoals hierboven te lezen is
Afhankelijk van de bank is het er dezelfde dag of duurt het iets langer. Vanwaar die enorme ongeduld zeg?Nou ja geen ongeduld hoor Zwup ik ben het niet hard nodig,maar zag dit topic weer en dacht zal eens kijken of het al binnen is..
maandag 22 november 2010 om 14:52
Ik ben ook nog steeds aan het wachten.
Jammer, Ik heb het wel hard nodig..
Ik wilde er vanmiddag namelijk sint cadeautjes voor kopen.
Maar helaas dan ga ik morgen wel, Hopelijk staat het er dan wel op..
Inmiddels even snel gekeken, En ik heb het net ontvangen.. Eindelijk.
Maar ja, nu ga ik morgen wel shoppen!
O ja ik heb de rabobank!
Jammer, Ik heb het wel hard nodig..
Ik wilde er vanmiddag namelijk sint cadeautjes voor kopen.
Maar helaas dan ga ik morgen wel, Hopelijk staat het er dan wel op..
Inmiddels even snel gekeken, En ik heb het net ontvangen.. Eindelijk.
Maar ja, nu ga ik morgen wel shoppen!
O ja ik heb de rabobank!
anoniem_110875 wijzigde dit bericht op 22-11-2010 14:57
Reden: Het is gestort.
Reden: Het is gestort.
% gewijzigd