Geld & Recht alle pijlers

Zorgtoeslag

01-09-2013 01:42 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat ik minder uren ga werken ivm omstandigheden en daardoor minder ga verdienen heb ik dan weer recht op zorgtoeslag?

Mijn zorgtoeslag is toen der tijd stop gezet omdat ik teveel geld verdiende en daar geen recht op had.

Maar nu denk ik dat ik daar dan weer wel recht op heb.

Hoe kom ik hier achter?
Uhh belastingdienst.nl
Stel niet uit tot morgen,wat je vandaag kunt doen
Bel eens met de belastingdienst. Daar zijn ze voor he.
quote:PlofKipje84 schreef op 01 september 2013 @ 01:45:

Bel eens met de belastingdienst. Daar zijn ze voor he.Lol
Stel niet uit tot morgen,wat je vandaag kunt doen
www.berekenuwrecht.nl

kan ook zijn: berekenjerecht
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Typisch een vraag voor de belastingdienst: www.belastingdienst.nl
Toeslagen.nl

Het is op basis van je jaarinkomen, niet maandinkomen, hou daar goed rekening mee!
Ik heb dit vorig jaar gehad dat inkomen sterk veranderde. Gebeld met de belastingdienst ( gelukkig iemand aan de telefoon gehad die wist waar ze het over had ) en die heeft mijn inkomen veranderd zodat toeslagen aangepast zouden worden. Je kan dus iedere wijziging doorgeven ) en dan passen ze de toeslagen aan. Als je dat niet doet, wordt dit verrekend zodra de nieuwe gegevens binnen zijn ( werkgever ). Dus heeft in eerste instantie niets met jaar inkomen te maken, wel als achteraf blijkt dat jaarinkomen te hoog is maar dat is idd na te bereken via toeslagen.nl en nog veel meer sites
Oke' helemaal duidelijk!

Super bedankt!
Yep. Zodra je inkomen omlaag gaat , en je weer op de grens komt waarbij je toeslag krijgt, krijg jij dat ook. De wijzigen moet je altijd doorgeven bij de belastingdienst. Bellen dus
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Je kan ook een proefberekening maken, dat is heel eenvoudig. Als blijkt dat je er recht op hebt kan je het online zo aanvragen met je digi-D. Moet je in januari wel weer opnieuw berekenen en invullen omdat het inderdaad om jaarinkomen gaat. Je zal daardoor in 2014 waarschijnlijk meer krijgen dan in de resterende maanden van 2013.
Gewoon je salaris wijzigen op je toeslagen pagina, word alles berekend en eventueel gewijzigd door belasting dienst.. dat is alles
Het kan best zijn dat je dit jaar nog niet voor de zorgtoeslag in aanmerking komt. Als je t/m augustus een hoger loon hebt gehad kan dit het jaarinkomen nog aardig omhoog drukken.

Je moet een jaarberekening maken met je oude inkomen tot nu toe en daarbij opgeteld het geschatte nieuwe inkomen. Dat optellen en dat jaarbedrag gebruiken om te kijken of je voor de zorgtoeslag in aanmerking komt. Dus geen berekening maken op grond van je nieuwe inkomen, dan krijg je volgend jaar de rekening gepresenteerd. Voor 2014 kan je als je dit lagere inkomen houdt wel voor de volledige zorgtoeslag in aanmerking komen. Wel moet je dit zelf einde van dit jaar /begin volgend jaar doorgeven aan de belastingdienst. Zij maken namelijk een schatting voor 2014 op grond van het inkomen van 2013 en die is dus te hoog. Dit moet je zelf doen. De belastindienst werkt namelijk nog niet met actuele loongegevens.
raindrop57 wees op het maken van een proefberekening. In deze preofberekening het jaar aangeven, alleenstaand of toeslagpartners en het verzamelinkomen (alser geen aftrekposten zijn is dit meestal het bruto jaarinkomen) Dat is voldoende. En binnen een minuut is duidelijk of er recht is op zorgtoeslag. Voor 2013 is het maximum inkomen voor een alleenstaande ¤ 30.939 Dat was in 2011 nog ¤ 36.022 Zie: http://www.belastingdienst.nl/rekenhulpen/toeslagen/

Voor 2014 is de verwachting dat er nog forseer gesneden gaat worden in de toeslagen, met name de zorgtoeslag. Er komt dan waarschijnlijk een huishoudtoeslag - 1 toeslag per huishouden i.p.v. de afzonderlijke toeslagen. Hoe de huishoudtoeslag vorm gaat krijgen is nog niet bekend.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven