Geld & Recht alle pijlers

Zwaar verbaasd!

28-08-2010 15:51 544 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben gewoon even benieuwd....

Ik sta vanochtend bij de supermarkt en heb 45 cent in een portemonnee. Shit! Net niet genoeg voor het winkelwagentje. Komt er een vrouw naar buiten met muntje van 50 c in haar wagentje. Dus ik vraag aan haar of ik het karretje mag, en dan krijgt zij mijn 45 c. Zegt ze: nee, natuurlijk doe ik dat niet! Je komt 5 c tekort! Ik was zó verbaasd! Wat boeit die 5c en je wil toch ook wel iemand helpen? Ik stond echt met mijn mond vol tanden. Wat vinden jullie? is die vrouw enorm gierig? Of moet ik zelf maar voor mijn muntje zorgen en is het tegenwoordig ieder voor zich? Wie had het ook niet gedaan?

By the way: 't is goedgekomen hoor, door behulpzaam personeel van de supermarkt.
Als ze idd had gezegd dat het teveel werk was geweest om naar de pin te lopen, had ik mijn wenkbrauw opgetrokken en alleen "Joh" gezegd. Maar als ze het aardig had gevraagd had ik het dus wel gewoon gegeven. Ook al had ik een dubbele dienst gedraaid en een zieke hond thuis.
neller

*lebberlebbert met bianc*
Betaald parkeren in Amsterdam Noord is sowieso belachelijk.
quote:whopper schreef op 28 augustus 2010 @ 16:05:

Nou, eerlijk gezegd vind ik het ook raar hoor, moeilijk doen om een stuiver. Zo kreeg ik vanmorgen van een vrouw 50 ct voor de parkeerkmeter (en heb haar heel erg bedankt ) en geef ik ook weleens iets weg als mensen te kort komen. Ik doe daar verder neit moeilijk over. Heb zelf eens een klein boodschapje betaald voor een oudje die met de rollator bij de kassa stond en de pincode was vergeten. De cassiere vond dat ze dan maar even terug naar huis moest zonder brood. Ik vond van niet.
Ik vind dat je een beetje verbolgen overkomt TO, ipv verbaasd. Maar goed, zoals je ziet, veel mensen delen die verbaasdheid niet (en ik denk dat het daardoor komt dat je defensief overkomt, niet wegens het incident, maar omdat je hier weinig bijval krijgt).

Als schrale troost: ik baal ook vaak wanneer ik mijn zin niet krijg. en had hoogstwaarschijnlijk ook nog wel een oordeel klaar gehad (als in gierig) als me dit was overkomen. Ik kan nogal ongeduldig zijn en ben dan op mijn 'slechtst', namlijk kinderachtig en veroordelend. Maar na een paar minuten ben ik zulke dingen weer vergeten en ben ik de ergernis (vooral aan mezelf, dat ik mijn zin niet heb gekregen) kwijt.
Ik boycot Amsterdam dan ook systematisch. Zijn ze helemaal gek geworden daar met het parkeerbeleid....

Als je een avondje uit eten gaat ben je een klein fortuin kwijt. Voor de oppas, voor het eten en dan nog eens 40 ballen voor een avondje parkeren.

Daar kan ik me nou over opwinden
Weet je wat pas echt erg is?

Dat ik bij de parkeerautomaat sta in de stromende regen, genoeg geld op zak en ik weet mijn kenteken niet!!!
quote:dangeensuus schreef op 28 augustus 2010 @ 16:58:

Dat ik bij de parkeerautomaat sta in de stromende regen, genoeg geld op zak en ik weet mijn kenteken niet!!!
Voortaan parkeren in Adam Zuid, 21 euro voor een hele dag!

Is stukken goedkoper dan in Utrecht centrum waar we 38 euro kwijt waren voor een avondje parkeren

quote:Muis66 schreef op 28 augustus 2010 @ 16:56:

[...]

En dan sta je behoorlijk te kutten - dat is vlabij het grote winkelcentrum, volgens mij. Op de parkeerplaatsen zelf heb je dat geneuzel niet. In Amsterdam west is het nog erger, daar zit een draaiknop waar je helemaal gestoord van wordt.Ja daar bij het winkelcentrum. En ik moet vaak in IJburg zijn en daar heb je die draaiknop. Hoe vaak ik er ook kom, je moet er echt een cursus voor doen om eruit te komen. Wat een ellende zeg.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Nou dames, ik wens jullie een fijne avond, wind je niet te veel op; das slecht voor je hart. Ik ga even een stukkie rennen. Das goed voor mijn hart
have fun Whop ( hoewel ik me dat niet kan voorstellen )
Ik denk dat heel veel mensen vergeten dat de meeste mensen - ogf heel veel mensen - zelf amper nog losgeld hebben. Ik heb in elke tas en in elke jaszak een winkelwagenmuntje óf een muntstuk wat in een karretje past, meestal een 50 ct ( maar ook vaak zat een euro ). Dat wissel ik ook niet om voor 10 x 5 ct. Dan gaat iemand maar naar binnen, naar de kassa's , omdat ik dan - inderdaad - van een andermans probleem ineens mijn probleem heb gemaakt; sta ik de volgende keer zelf te kutten.

O, nu ik er aan denk; ik heb óók nog een muntje in de auto liggen. Voor noodgevallen; geen jas aan en een gat in mijn tas.........
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Tja, en dan vraag je iemand anders om even voor je te kijken en dat willen ze dan niet.

Naja, de onbeschoftheid
quote:Star schreef op 28 augustus 2010 @ 16:57:

Betaald parkeren in Amsterdam Noord is sowieso belachelijk.

Dat is het zeker. Toen ze het vorig jaar introduceerden daalde de omzet gelijk met 25% voor de winkeliers. Er zit een visboer die (overigens erg lekker!) er helemaal niet vrolijk van werd: hij zit recht tegenover Appie en vaak namen mensen vanuit de Appie een visje mee, of aten effe snel een harinkje/viskoekje/portie kibbeling alvorens ze naar binnen gingen, of gingen speciaal naar die visboer. Dat was gelijk afgelopen.

In de maanden november en december was het dan weer gelijk gratis parkeren om de winkeliers te helpen met de eindejaar omzet.

Nu zie je bijv. dat de andere Appie het veel drukker heeft tot 7 uur - dan is er nl. weer gratis parkeren op het winkelcentrum.

Het argument voor betaald parkeren in Noord is dat er 'teveel' mensen kwamen en men het niet meer aankon. Dat was absolute onzin, zelfs niet als er kermis was of Banne Bruist of ander festival.

Nu willen ze Mosveld, waar alitjd op vrijdag en zaterdag markt is, betaald parkeren invoeren. Is het met die markt ook gauw afgelopen.
Eens BGB, ik haat kleingeld. Gaat hier allemaal direct in spaarpot maar niet in portomonnee.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 28 augustus 2010 @ 17:01:

Ik denk dat heel veel mensen vergeten dat de meeste mensen - ogf heel veel mensen - zelf amper nog losgeld hebben. Ik heb in elke tas en in elke jaszak een winkelwagenmuntje óf een muntstuk wat in een karretje past, meestal een 50 ct ( maar ook vaak zat een euro ). Dat wissel ik ook niet om voor 10 x 5 ct. Dan gaat iemand maar naar binnen, naar de kassa's , omdat ik dan - inderdaad - van een andermans probleem ineens mijn probleem heb gemaakt; sta ik de volgende keer zelf te kutten.Ja, dat dus.

Dat ik bij de parkeerautomaat sta in de stromende regen, genoeg geld op zak en ik weet mijn kenteken niet!!!Ja dat had ik de eerste keer ook, alleen regende het niet. Ik had ze nog nooit gezien, rij achter mij, oeps weet mijn kenteken niet uit mijn hoofd en kentekenbewijs had ik even in het deshbordkastje gedaan. Ik loop terug, kijk naar het kenteken en sluit weer achter aan in de rij. Toen ik aan de beurt was twijfelde ik weer, dus toen maar mijn autopapieren uit de auto gehaald, wat een k*tzooi die apparaten. (en mijn geheugen)
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
quote:Grungy schreef op 28 augustus 2010 @ 17:02:

[...]

Tja, en dan vraag je iemand anders om even voor je te kijken en dat willen ze dan niet.

Naja, de onbeschoftheid

Ehh nee het zou niet in me opkomen om een ander te laten kijken!

Ik ben door de stromende regen het hele stuk terug gelopen om te kijken, en kwam toen tot de ontdekking dat ik gewoon op het kentekenbewijs in mijn dure tasje had kunnen kijken
hahaha het is maar 5 cent!! Sorry ik heb niet het hele topic gelezen, maar wat een onzin zeg, om jou dan niet het karretje te geven. Beleefdheid gaat bij mij voor 5 cent hoor. Jeetje ik kan er niet over uit. Het gaat me overigens wel om de manier waarop het wordt gevraagd. Of het dan om 5 cent of 5 euro gaat, maakt me relatief gezien weinig uit
quote:Muis66 schreef op 28 augustus 2010 @ 17:02:

[...]

Dat is het zeker. Toen ze het vorig jaar introduceerden daalde de omzet gelijk met 25% voor de winkeliers. Er zit een visboer die (overigens erg lekker!) er helemaal niet vrolijk van werd: hij zit recht tegenover Appie en vaak namen mensen vanuit de Appie een visje mee, of aten effe snel een harinkje/viskoekje/portie kibbeling alvorens ze naar binnen gingen, of gingen speciaal naar die visboer. Dat was gelijk afgelopen.

In de maanden november en december was het dan weer gelijk gratis parkeren om de winkeliers te helpen met de eindejaar omzet.

Nu zie je bijv. dat de andere Appie het veel drukker heeft tot 7 uur - dan is er nl. weer gratis parkeren op het winkelcentrum.

Het argument voor betaald parkeren in Noord is dat er 'teveel' mensen kwamen en men het niet meer aankon. Dat was absolute onzin, zelfs niet als er kermis was of Banne Bruist of ander festival.

Nu willen ze Mosveld, waar alitjd op vrijdag en zaterdag markt is, betaald parkeren invoeren. Is het met die markt ook gauw afgelopen.Belachelijk inderdaad. Winkeliers zijn er ook niet echt blij mee, maar daar heeft gemeente schijt aan. Jammer wel.
Of ik wel of niet iets geef hangt helemaal af van WIE het vraagt en HOE diegene het vraagt!

Als een oud lief vrouwtje (zoals in het voorbeeld van wopper) mij vraagt of ze mijn karretjes mocht overnemen (beetje lastig samen met een rollator, maar het gaat om het voorbeeld), dan mocht ze mijn karretje hebben inclusief muntje/50 ct. No big deal!

Als er een onbeschoft opgeschoten k.tjoch het van mij 'eist' dan zeg ik natuurlijk:"NEE, wat denk je zelf".

Daarnaast ben ik niet redelijke vrijgevig (en nee niet voor 555), geef ik parkeerkaartjes waar nog flink wat tijd opstaat, door. Zou ik net als Wopper de boodschap voor de oudere dame betalen, mocht je haar pincode/portemonnee vergeten zijn en tast ik diep in de buidel voor al mijn vrienden!

Het gaat mij helemaal om de persoon die het vraagt en hoe het dus gevraagd wordt.

Niet geheel onbelangrijk gaat het natuurlijk ook om het bedrag: bedragen onder de 5 euro vind ik prima, daarboven wordt al lastiger.
quote:Star schreef op 28 augustus 2010 @ 17:02:

Eens BGB, ik haat kleingeld. Gaat hier allemaal direct in spaarpot maar niet in portomonnee.Nou, ik heb er geen hekel aan maar ik pin 99 van de 100 keer. Ik heb écht haast nooit geld op zak.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:FutureLegend schreef op 28 augustus 2010 @ 17:04:

hahaha het is maar 5 cent!! Sorry ik heb niet het hele topic gelezen, maar wat een onzin zeg, om jou dan niet het karretje te geven. Beleefdheid gaat bij mij voor 5 cent hoor. Jeetje ik kan er niet over uit. Het gaat me overigens wel om de manier waarop het wordt gevraagd. Of het dan om 5 cent of 5 euro gaat, maakt me relatief gezien weinig uitBeleefdheid is ook het hele topic lezen voor je met een mosterd stomme posting komt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven