Geld & Recht alle pijlers

Zwaar verbaasd!

28-08-2010 15:51 544 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben gewoon even benieuwd....

Ik sta vanochtend bij de supermarkt en heb 45 cent in een portemonnee. Shit! Net niet genoeg voor het winkelwagentje. Komt er een vrouw naar buiten met muntje van 50 c in haar wagentje. Dus ik vraag aan haar of ik het karretje mag, en dan krijgt zij mijn 45 c. Zegt ze: nee, natuurlijk doe ik dat niet! Je komt 5 c tekort! Ik was zó verbaasd! Wat boeit die 5c en je wil toch ook wel iemand helpen? Ik stond echt met mijn mond vol tanden. Wat vinden jullie? is die vrouw enorm gierig? Of moet ik zelf maar voor mijn muntje zorgen en is het tegenwoordig ieder voor zich? Wie had het ook niet gedaan?

By the way: 't is goedgekomen hoor, door behulpzaam personeel van de supermarkt.
Mosterd (vraag over waarom geen mandje)..
quote:Oliefje schreef op 28 augustus 2010 @ 16:48:

DanGeenSuus,

Dat zeg ik toch niet persé. Het gaat om de interactie.

Die vrouw had net zo goed een topic kunnen openen: Ik voel me kut, ik was bij de supermarkt na een dubbele dienst, ik moest echt racen want m'n hond heeft thuis de boel ondergespuugd, en toen kwam er een vrouw die vroeg of ze m'n karretje mocht maar ze kwam 5 cent tekort. Het schoot me op dat moment echt even in het verkeerde keelgat. Gewoon, de manier waaróp ze het vroeg. Ik voel me best een b*tch nu "Of ze voelt zich trots; heeft die cursus assertief zijn in het dagelijks leven en in het bijzonder in en om de supemarkt toch zijn geld opgeleverd.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Maleficent schreef op 28 augustus 2010 @ 16:48:

[...]

dat is al de verkeerde vraag, dat is al negatief, je moet hem altijd positief stellen heb ik geleerd bij Marketing Klopt. Stralende lach, hoofd een beetje schuin. 'Dan mag ik vast uw karretje wel he?' en dan bij voorkeur aan een man vragen dus
quote:dangeensuus schreef op 28 augustus 2010 @ 16:50:

Jezus Whop je toetsenbord us kepat

Tuulk heb ik een ijskast voor je, ik heb er tweeSnapput nie
ik heb een vrouw gekend, die moest schapen en zoeken en alle kastjes omdraaien voor 5 cent of een dubbeltje voor een pakje BOTER.

En dat was niet 1 keer, nee dat was elke keer!

Die kon dus geen 5 cent missen!

Ik vind het belachelijk dat iemand hier stelt dat je heus af en toe wel 5 cent kan missen.

En idd de aanname, die vrouw geeft mij wel even 5 cent.

Het idee alleen al.

Sorry, maar hier kan ik echt boos om worden.
quote:whopper schreef op 28 augustus 2010 @ 16:51:

[...]

Snapput nie Snappertje stuk?
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Olief, die vrouw had ook het volgende topic kunnen openen:

Sta ik net in de zeikende regen bij de supermarkt voor mijn weekboodschapjes mijn tas in te pakken, komt er een of ander mokkel naar me toe met de vraag: mag ik je kar wel overnemen? Ik heb alleen niet genoeg geld, 45 cent maar ik heb geen zin om naar de pin te lopen want dat is zoveel werk

Ik was zo verbaast over die vraag dat ik direct zei : natuurlijk niet, dan kom je vijf cent te kort

Ben ik nou gek dat ik dat niet doe?
quote:whopper schreef op 28 augustus 2010 @ 16:49:

Oh bij ons staat er niets op. Maar goed, in ons durep kun je ook nog voor een euro de hele dag staan. Dat scheelt misschien in de fraudegevoeligheid.....

Euro? Hele dag? EEN euro?

Tsja, kom daar in de bewoonde wereld maar eens om
Ik zou TO geholpen hebben, en ik vind haar niet brutaal. Het is toch niet met voorbedachte rade: ik ga winkelen en neem mee: mijn pinpas en 45 cent?? Als je het niet kan missen die 5 cent, dan zeg je nee.

Ik had laatst zelf mijn voordeelurenkaart per ongeluk niet mee; toen vroeg de conductrice zelf aan een andere passagier of ik op zijn voordeelurenkaart mocht meereizen! Omdat ik nog 2 keer moest overstappen, moest ik dat zelf nog twee keer vragen. Ja, dat is een beetje genant (maar ik zou het zelf ook iemand op mijn pas meenemen) maar dan merk je inderdaad dat er heel veel aardige mensen zijn die dat ook gewoon doen en je legt nog eens contact met een vreemde, dat was eigenlijk heel leuk.

Zij hebben daar zelf geen nadeel aan, en waarom zou je het niet doen? Ik denk dat je dan een negatief mensbeeld hebt: iemand die zoiets vraagt is per definitie een uitvreter ofzo.

Als je zo in de wereld staat dan zou ik inderdaad die 5 cent maar houden, die kan je dan beter zelf gebruiken....

Zo dat waren helemaal gratis my 2 cents...
Als we nou allemaal even aardig zijn.. en allemaal even 5 cent doneren voor TO.

dan heeft ze maandag wel genoeg voor een winkelkarretje..

En dan hoeft ze niet meer zo'n verbaasd topic te openen!!
quote:Broedkippetje schreef op 28 augustus 2010 @ 16:51:

[...]

Snappertje stuk?

Vast.

Heb ik iets geks getypt?
[quote]blijfgewoonbianca schreef op 28 augustus 2010 @ 16:51:

[...]

Euro? Hele dag? EEN euro?

Gekkigheid natuurlijk, maar het scheelt niet veel. Ik geloof dat je voor een euro toch wel een dagdeel overdekt kunt staan en de rest van het prakeren is gratis.
quote:whopper schreef op 28 augustus 2010 @ 16:52:

[...]

Vast.

Heb ik iets geks getypt?

Weet ik veel..

Ik wilde alleen die term een keer gebruiken.
quote:Oliefje schreef op 28 augustus 2010 @ 16:48:

DanGeenSuus,

Dat zeg ik toch niet persé. Het gaat om de interactie.

Die vrouw had net zo goed een topic kunnen openen: Ik voel me kut, ik was bij de supermarkt na een dubbele dienst, ik moest echt racen want m'n hond heeft thuis de boel ondergespuugd, en toen kwam er een vrouw die vroeg of ze m'n karretje mocht maar ze kwam 5 cent tekort. Het schoot me op dat moment echt even in het verkeerde keelgat. Gewoon, de manier waaróp ze het vroeg. Ik voel me best een b*tch nu "

Of ze zegt.

Weet je wat mij vandaag overkwam? Kwam er opeens een vrouw naar me toe, die had geen muntje voor een winkelwagentje, en toen dacht ze zomaar opeens dat ik haar wel 50 cent zou geven en zij mij die 45 cent.

Heb natuurlijk meteen gezegd dat ik dnatuurlijk niet deed. Kom op, je denkt toch niet dat ik 5 cent weg ga geven! Is ze nou helemaal gek geworden!!!
quote:dangeensuus schreef op 28 augustus 2010 @ 16:48:

En in Utrecht moet je tegenwoordig je kenteken ingeven. .....omdat je het kaartje niet mag overdragen, is kentekengebonden Laatst moest ik in Amsterdam Noord zijn, ook voor het eerst die dingen meegemaakt dat je voor je kaartje je kenteken moest invoeren.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Nou je doet het leuk hoor broedkippetje
quote:Eli_80 schreef op 28 augustus 2010 @ 16:51:

Zo dat waren helemaal gratis my 2 cents...

2? TO had er vijf! nodig.

Moeten wij weer voor die andere 3 opdraaien, zeker?
Ja, er stond uero............durep en uero

Durep ken net maar uero?
quote:whopper schreef op 28 augustus 2010 @ 16:54:

Nou je doet het leuk hoor broedkippetje
quote:_coffee schreef op 28 augustus 2010 @ 15:51:

Wat vinden jullie? is die vrouw enorm gierig? Of moet ik zelf maar voor mijn muntje zorgen en is het tegenwoordig ieder voor zich? Wie had het ook niet gedaan?

Ik had het ook niet gedaan. Ik heb bijna nooit cash omdat ik altijd alles pin, en vind het dus handig als ik die ene 50 cent altijd apart kan houden voor een karretje. Als ik die weg zou geven, moet ik zelf weer gaan pinnen en wisselen enzo, dan heb ik liever dat die ander met die 45 cent dat zelf even doet dan dat haar probleem ineens mijn probleem wordt. Dus nee, die vrouw is niet enorm gierig en ja, meestal is het tegenwoordig ieder voor zich. Natuurlijk kun je het vragen, maar: "nee" is ook een (goed) antwoord.

Zelf ben ik trouwens wel gierig en egoistisch en ik geef bijna nooit aan goede doelen. Gelukkig mag ik zelf weten wat ik met mijn eigen geld doe en voel ik geen enkel gewetensbezwaar wat dat betreft. Ik heb dus dan ook niet op giro 555 gestort.
Fijn, worden wij weer genaaid Bianc
quote:_coffee schreef op 28 augustus 2010 @ 16:45:

[...]

Ik stond in de regen te zoeken naar 50 c. Ik had het niet! Ik baalde. Een vrouw brengt haar karretje terug en ziet dat. Ik zeg: o shit, ik kom 5 cent tekort. Mag ik uw karretje niet? Dan schiet je er alleen wel 5 cent bij in. Zoiets....

Ik vind dat niet hondsbrutaal. Ook niet superbeleefd.

Ik denk dat je iemand aanspreken met u meer kans op het karretje gehad. Dat "mag ik uw karretje niet?" had ik van gemaakt...mw mag ik aub uw kar?

Verder zou ik gerust die 5 ct geven. Als mensen aardig tegen me zijn, mij aankijken en vriendelijk lachen ben ik als was en kunnen ze alles van me gedaan krijgen (nou ja...bijna alles). Bij ongeinteresseerd in een tas zoeken en zonder mij aan te kijken om geld vragen zeg ik ook nee. Even kijken dat iemand bestaat en een persoon is is wel fijn.

Ik heb ook weleens in de rij bij de kassa gestaan waarbij de voorganger net 10ct miste. Ze moest kijken tussen de boodschappen wat ze weg wilde doen en toen heb ik ook gewoon die 10 ct gegeven. mw helemaal blij en gelukkig en riep wel 3x dank je wel.

Ik heb zelf weleens een parkeerkaart gehad van iemand omdat hij teveel in de automaat had gegooid en nog ruim een uur geldig was.

Als iedereen wat aardiger zouden zijn voor elkaar wordt de wereld vanzelf een stuk leuker om in te leven.
quote:dangeensuus schreef op 28 augustus 2010 @ 16:55:

Fijn, worden wij weer genaaid BiancWil ik zoenen ook.
[quote]dangeensuus schreef op 28 augustus 2010 @ 16:54:

Ja, er stond uero............durep en ue

Ja die zag ik ook, en ik heb m heeeeel snel verbeterd. Jij was neller echter

Durep zag ik daarnaook maar had geen zin meer om een tweede keer mijn posting aan te passen.
quote:mylenevalerie schreef op 28 augustus 2010 @ 16:54:

[...]

Laatst moest ik in Amsterdam Noord zijn, ook voor het eerst die dingen meegemaakt dat je voor je kaartje je kenteken moest invoeren.En dan sta je behoorlijk te kutten - dat is vlabij het grote winkelcentrum, volgens mij. Op de parkeerplaatsen zelf heb je dat geneuzel niet. In Amsterdam west is het nog erger, daar zit een draaiknop waar je helemaal gestoord van wordt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven