Geld & Recht alle pijlers

Zwangerschapsverlof icm ouderschapsverlof

14-02-2011 20:44 6 berichten
Ik heb een contract voor 5 dagen per week (40 uur). Sinds mei 2010 neem ik 1 dag per week ouderschapsverlof op. Nu ben ik weer zwanger. Het is de bedoeling dat ik vanaf half augustus met zwangerschapsverlof ga.

Mijn loon zal doorbetaald worden door mijn werkgever en deze zal een vergoeding krijgen van het UWV. Maar nu is mijn vraag: krijg ik voor 5 dagen loon betaald of voor 4 dagen?

Ik zou het eigenlijk raar vinden als ik loon zou krijgen voor 5 dagen maar ik heb natuurlijk nog wel een contract voor 5 dagen per week.

Op de site van het UWV kan ik er alleen het volgende over vinden:

Uw zwangerschaps- en bevallingsuitkering is 100% van uw dagloon. Uw dagloon is het loon dat u gemiddeld per dag verdiende in de loonperiode van 4 weken of 1 maand vlak vóór uw zwangerschaps- en bevallingsverlof. Was uw loon in deze periode lager door ziekte of verlof? Dan kijken wij naar de daaraan voorafgaande loonperiode van 4 weken of 1 maand waarin u niet ziek was of verlof had. Uw uitkering valt zo niet lager uit.

Als ik dat laatste stuk lees lijkt het alsof ik voor 5 dagen betaald krijg.

Heeft iemand hier misschien ervaring mee?
Ik heb exact dezelfde situatie bij mij werkt het als volgt; het ouderschapsverlof heb ik tijdelijk stopgezet. Dat mag in geval van zwangerschap. (dus formeel weer 40 uur werken). En vervolgens heb ik zwangerschapsverlof. Het ouderschapsverlof start hierna weer.

Dus inderdaad de rare situatie dat je tijdens je verlof meer betaald krijgt dan in de periode ervoor of erna. Vind ik ook een raar idee, maar goed: ik ga er maar van genieten denk ik.
Dus ik krijg straks gewoon weer voor 5 dagen uitbetaald, lekker zeg!
Alle reacties Link kopieren
Klopt. Ik zit in dezelfde situatie, en heb ook begrepen dat je tijdens je zwangerschapsverlof weer je volledige salaris krijgt. Ik ben nu 4 weken met verlof en ben dus benieuwd naar mijn salaris volgende week ;-)!
Alle reacties Link kopieren
Ik had dat ook. Ik had er zelfs erg lang veel profijt van want ik moest vanaf dat ik 20 weken zwanger was platliggen in het ziekenhuis. Vanaf dat moment ging ik weer terug van 3 naar 4 dagen werken. Totdat ik weer terugkwam van bevallingsverlof.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Bedankt voor jullie reacties. Wel apart maar ik vind het echt niet erg om weer 5 dagen betaald te krijgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven