Schoonmaakhulp in ruil voor vakantie Terschelling

01-07-2019 21:49 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aangezien het hoogseizoen wat te zwaar blijkt voor mijn moeder is ze voor komende periode nog opzoek naar iemand die in ruil voor een tentplaats op een klein, rustig kampeerterrein maximaal 1,5u per dag wil helpen als schoonmaakhulp. Partners of gezin kunnen uiteraard mee.

Locatie: Vlak bij duinen en zee aan de oostkant van Terschelling.
Inspanning: 1,5u per dag zelf in te delen (zondag en woensdag vrij).
Periode: Juli t/m augustus (minimum periode 2 weken).

Voor meer informatie kun je uiteraard vragen stellen!
Ik heb op advies van forummers wat dingen geannonimiseerd, als je meer details wilt weten kun je me ook een PB sturen.
sonnestraaltje wijzigde dit bericht op 03-07-2019 14:07
23.72% gewijzigd
Ceylon schreef:
02-07-2019 08:19
Is dat een aanbod??

;-D

Ik vind het helemaal geen slecht idee, maar ik denk dat ik het eerder zou proberen bij studenten. Een paar van die meiden die toch bij voorkeur uitslapen, lekker eten en op het strand liggen en verder niks. Zijn ze met z´n tweetjes hebben ze het werk in een uurtje wel klaar.

Mijn dochter doet iets vergelijkbaars bij een ponykamp. Zij is begeleidster en geeft les, in ruil daarvoor hoeft ze niet te betalen voor kost en inwoning, mag ´s avonds zelfstandig uit rijden en ze krijgt nog een tientje per dag. De gasten betalen dan ook wel ietsje meer dan campinggasten.
Ik denk dat de loonbelasting bij zo’n ponykamp wel geregeld is, althans dat mag je hopen. Heeft ze er een overeenkomst voor getekend?
Bij mijn dochter op de manege mesten kinderen stallen uit in ruil voor rijlessen. Meisjes van 14 die dat soort werk eigenlijk nog niet betaald mogen doen. Ik vind dat twijfelachtig, maar kennelijk is het heel gebruikelijk in de branche.
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
01-07-2019 22:23
Zo duur is een kampeerplek niet zie ik.
Eigenlijk is het dan best wel slecht betaald. Want toiletten en douches kunnen best ranzig worden achter gelaten.

Het is geen makkelijk schoonmaakwerk als in even een lapje over een kast halen en een keertje stofzuigen.

Erg vervelend ook dat je steeds bij alles wat je doet rekening moet houden dat je thoch ook nog schoon moet maken. Dus het echte vakantiegevoel van niets op de klok hoeven en doen waar je zin in hebt zit er ook al niet in.
Dan doe je het toch niet? :rofl:
nina1966 schreef:
02-07-2019 09:02
TO ik vind het een gezellig aanbod maar denk niet dat je op dit forum aansluiting vindt. Denk dat je het bij jongeren moet zoeken of alleenstaande bijstandmoeders oid.
Want op dit forum zitten alleen maar rijke succesvolle bejaarden???
Alle reacties Link kopieren
Maar TO... is dit niet heel dom om te doen?
Hoeft maar iemand dit topic te verlinken, en de belasting staat op de campingstoep
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
02-07-2019 08:31
o jij snapt de belastingwet niet. een afspraak over werk waar geld of een andere dienst tegenover staat is al een dienstbetrekking. Tenzij de werknemer aangemerkt staat als zelfstandige, dan hoeft de opdrachtgever geen belasting te betalen maar de opdrachtnemer dus wel
Je vergeet de gezagsverhouding en of het gaat om verplichting tot persoonlijke arbeid. En ik denk dat dat hier juist het meest wankele is. Dan moet TO's moeder bepalen: Wat, hoe en wanneer. Wat is schoonmaakwerk, hoe: als iemand dit met eigen tandenborstel wil doen mag het vast ook, en wanneer is een beetje dubbel: de dagen zijn gegeven, de uren zijn helemaal vrij indeelbaar.

En als het geen probleem is dat bijv. de man van degene die hier reageert het werk een keer doet, of ze regelt met een campingbuur dat die een dag het huisje schoonmaakt in ruil voor de afwas, dan is er ook geen sprake van persoonlijke arbeid.
.
elein schreef:
02-07-2019 11:14
Je vergeet de gezagsverhouding en of het gaat om verplichting tot persoonlijke arbeid. En ik denk dat dat hier juist het meest wankele is. Dan moet TO's moeder bepalen: Wat, hoe en wanneer. Wat is schoonmaakwerk, hoe: als iemand dit met eigen tandenborstel wil doen mag het vast ook, en wanneer is een beetje dubbel: de dagen zijn gegeven, de uren zijn helemaal vrij indeelbaar.

En als het geen probleem is dat bijv. de man van degene die hier reageert het werk een keer doet, of ze regelt met een campingbuur dat die een dag het huisje schoonmaakt in ruil voor de afwas, dan is er ook geen sprake van persoonlijke arbeid.
.
nou nee dat vergeet ik niet, het is gewoon werk in ruil voor een diens in natura en daar moet je belasting over betalen. Dat je de uren zelf mag indelen doet er helemaal niet toe.
Alle reacties Link kopieren
Allen bedankt voor jullie reacties. Jongeren (of ouderen) staat ze ook zeker voor open.
Ik begrijp de mitsen en de maren, echter mijn moeder zat in de knel en dit is inderdaad net als op festivals best gebruikelijk op de eilanden, vandaar dat ik dit oproepje heb gedaan. Sorry als dat bij sommige mensen verkeerd valt.
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuk idee! Ik heb de tijd, alleen geen tent, ben ook geen tenten mens, als het om een huisje zou gaan, zou ik graag komen.
Alle reacties Link kopieren
Utakar schreef:
02-07-2019 09:54
Want op dit forum zitten alleen maar rijke succesvolle bejaarden???
Nou.... :D Maar je ziet het, de reacties spreken toch voor zich.
Alle reacties Link kopieren
Gisselle schreef:
02-07-2019 14:54
Wat een leuk idee! Ik heb de tijd, alleen geen tent, ben ook geen tenten mens, als het om een huisje zou gaan, zou ik graag komen.
Duh het is hoogseizoen.
De moeder van to kan voor een huisje echt veel meer vragen dan ze voor een schoonmaakster kwijt zou zijn.

Ze is onderneemster geen filantroop.
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
03-07-2019 07:21
Duh het is hoogseizoen.
De moeder van to kan voor een huisje echt veel meer vragen dan ze voor een schoonmaakster kwijt zou zijn.

Ze is onderneemster geen filantroop.
Dat zou je denken inderdaad, helaas legt ze meestal aan het eind van een seizoen zelf geld bij in plaats van dat ze winst maakt. Het is meer een hobby.
Alle reacties Link kopieren
Sonnestraaltje schreef:
03-07-2019 10:51
Dat zou je denken inderdaad, helaas legt ze meestal aan het eind van een seizoen zelf geld bij in plaats van dat ze winst maakt. Het is meer een hobby.
Kan er niet eens iemand meekijken?
Klinkt alsof ze op een goudmijntje zit, maar de verkeerde gereedschappen heeft om te ontginnen
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
03-07-2019 11:34
Kan er niet eens iemand meekijken?
Klinkt alsof ze op een goudmijntje zit, maar de verkeerde gereedschappen heeft om te ontginnen
Ja klopt, ze is gewoon ook niet zo zakelijk ingesteld en gezien haar leeftijd vraag ik me af of ze dat nog gaat leren :).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven