Gezondheid alle pijlers

'flubbertjes' in vagina

23-07-2008 17:44 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oke, ik weet het. Het is nogal een onderwerp als binnenkomer. Ik lees al jaren mee op dit forum, maar heb me nu aangemeld voor een voor mij prangende vraag.

Sinds ongeveer een half jaar. (denk ik, ik bekijk mijn vagina niet dagelijks zo goed eerlijk gezegd) zitten er dus flubbertjes aan de binnenkant van mijn vagina. Het is een soort bosje bij elkaar en ze zijn puntig. Lijken een beetje op kleine tongetjes. Het doet geen pijn en is ook niet ontstoken of iets dergelijks. Erg onsmakelijk verhaal, ik weet het. En ja, ik weet dat ik het beste naar de huisarts kan, maar die heeft pas maandag tijd. Dus misschien kan iemand hier haar ervaringen ermee delen? Er is op het www echt heel weinig over te vinden dus misschien zijn er hier ervaringsdeskundigen die me enigszins kunnen geruststellen?
.
oh ja leuk, een plaatje Als het er altijd al zat, klinkt wat extrahalo zegt wel logisch. Als ze 'nieuw' zijn is het wellicht fijn er naar te laten kijken. Nou ja, FIJN zal niet het goede woord zijn.
Misschien kan je googelen op vaginale wratjes en kijken of dat overeenkomt met wat jij hebt?

Verder zou ik het ook niet zo weten.

Wel laat dat je pas maandag terecht kan bij je dokter, ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt.

Sterkte.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Die flubbertjes waar je het over hebt, heeft bijna elke vrouw na de puberteit. De een wat meer dan de ander. Kan geen kwaad en is niets om je zorgen over te maken. (Heb inmiddels werkgerelateerd veel vagina's gezien)
Als je zelf googled kun je het beste zoeken op het hymen (maagdenvlies) om goede afbeeldingen te krijgen.

En hoewel ik "jou flubbertjes" niet gezien heb, zie ik ze op mijn werk (uitstrijkjes etc) ook wel vaker langskomen.

Maar... dat zegt niet alles voor jou. Dan zou je je webcam even aan moeten zetten

Met andere woorden, als het je bezig blijft houden moet je het aan je HA laten zien.
Heb net eens gegoogled op het hymen. En die plaatjes lijken er idd erg op. Ik las ook dat het door een eerste keer sex, of inbrengen van tampon ofzo ineens op kan komen.

Nou weet ik dus niet precies hoe lang het er zit, maar ik ben al 12 jaar geen maagd meer en tampons heb ik er ook al genoeg van gebruikt.

Wel heb ik een jaar geleden een kindje gekregen, misschien dat die gebeurtenis het los heeft gemaakt. Kan me namelijk niet voorstellen dat het er daarvoor al zat. Zeker vlak na zo'n bevalling houd je daar de boel wat meer in de gaten dus dat had ik gewoon moeten zien.

Tja, het is dat ik geen webcam in huis heb. Anders had ik hem er even op gezet voor jullie. Jammer dat jullie dat nou moeten missen!

Blumpke, mag ik vragen wat jouw beroep is?

In ieder geval bedankt voor de reacties. Geeft me wat meer vertrouwen voor mijn bezoek aan de huisarts.
quote:week30 schreef op 23 juli 2008 @ 19:08: Tja, het is dat ik geen webcam in huis heb. Anders had ik hem er even op gezet voor jullie. Jammer dat jullie dat nou moeten missen!

Je mag de webcam van Ernie wel even lenen hoor

Wel schoonmaken na afloop he
Blumpke is verloskundige. Volgens mij is wat je bedoelt gewoon de ingang van de vagina. In rust liggen de wanden tegen elkaar aan en dan krijg je een soort flubbertjes.
Dat zijn echt restjes van je maagdenvlies. Had ik ook en ik ben toen jaaaaaaaaaaaaaaaaaaren geleden ook geschrokken naar de huisarts gegaan. Niks aan de hand.
Hoe slecht ken je je lijf? Jeetje, het antwoord is wel unaniem volgens mij.

En muis, het zit echt aan de binnenkant. Dus als het 'open' staat kan je het pas zien.

Maar in ieder geval bedankt voor alle antwoorden. Maandag ga ik toch nog even naar de huisarts, maar ik heb nu in ieder geval geen waanideeen van kankergezwellen meer in mijn hoofd!
Week 30

Weet je nu in de tussentijd wat het precies is.

Je bent toch langs de dokter geweest.

Denk namelijk ook dat ik hetzelfde heb, misschien heb jij nu een antwoord.

Groetjes Bloempje
dat is gewone normale vagina flora en fauna. Je eigen biotoop, lekker laten groeien en bloeien hoor!
Ja dat geloof ik ook!

Het is niet pijnlijk, jeuk of wat ook maar.

Vond het alleen apart dat het er nu zit terwijl dat volgens mijn nog niet zo was een half jaar geleden.

Misschien heeft het met mijn zwangerschap te maken...

ALles veranderd.

Groetjes,

Bloem
Volgens mij heb je een uitgezakte blaas.

Dat klinkt erger dan het is,maar het komt wrs door het persen tijdens de bevalling.

Ik herken wat jij zegt en ik had idd ook die "flubbertjes" in de ingang van mijn vagina.

Heb er door mijn huisarts naar laten kijken.

Niks ernstigs dus,de blaas is dan iets voor de ingang van je vagina gaan zitten.

Als je je bekkenbodemspier aanspant gaat het als het goed is ook iets naar binnen en andersom als je perst weer iets naar buiten en dan ook beter zichtbaar.

Ga voor je eigen gemoedsrust gewoon even langs je huisarts.

groetjes

Armada
Ik zie dat dit een erg oud topic is.

Maar ik heb hetzelfde.

Het is niet besmettelijk en de gynocoloog zei me dat ik me er niet druk om moet maken.

Maar ik vind het vervelend en word er soms onzeker van.

Ben toch benieuwd of het ooit nog weg gaat en wat het to er mee gedaan heeft .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven