Gezondheid alle pijlers

'Iets' in baarmoeder

08-06-2014 22:40 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik schets even zo kort mogelijk mijn verhaal.

Eind januari dit jaar bij gynaecoloog wegens aanhoudende buikpijn klachten. Begin februari kleine ingreep ondergaan om verdachte vlekken op baarmoederhals te verwijderen. Bleken verhoogd risico hpv cellen. Binnen zes maanden opnieuw een uitstrijkje.

De buikpijn ging sindsdien niet weg, integendeel. De laatste maand moet ik de pijn soms echt weg puffen. Vorige week dus toch maar weer afspraak bij gynaecoloog. Nu zag die op een echo een balvormig iets in mijn baarmoeder. Ik kon mee volgen en het was echt heel zichtbaar. Nu moet ik dus opnieuw onder narcose om dat ding te verwijderen.

Ik zou liegen mocht ik zeggen dat ik me geen zorgen maak. Vier maanden geleden zat er niets, nu dus wel heel duidelijk. En die vreselijke buikpijn. Volgens de gynaecoloog lijkt het op weeënpijn, omdat mijn lichaam dat 'ding' eruit wil.

Herkenbaar voor iemand?

Alvast bedankt voor jullie antwoordjes?

Gr.
Dit lijkt me heel naar. Heel veel sterkte!
Dat is zeg maar echt niet zo mijn ding en dan heb ik altijd zoiets van doe het dan maar niet.
Mijn moeder omschreef het ook als 'weeënpijn'. Het bleek een vleesboom te zijn. Na het verwijderen heeft zij geen acute pijnaanvallen in onderrug of buik meer gehad.
Geen ervaring. Wat naar voor je, ik hoop dat het na de operatie opgelost is. Sterkte
Dank jullie wel voor jullie lieve reacties.

Lemoos2, dat stelt me gerust. Ik vond er weinig van terug, de pijn in combinatie met 'iets' in de baarmoeder.

Las over tussentijds bloedverlies, maar dat is er niet. Mijn laatste regels bleven zo goed als weg, de twee vorige duurden maximum twee dagen en dat leek 'oud' vies bloed. :(
Ik herken het niet. Heeft de gyn niet gezegd wat het is dan?

vleesboom oid?

veel sterkte!
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Nee, hij heeft enkel gezegd dat er iets zat wat er niet hoort te zitten en dat het dus verwijderd moet worden. En dat ze me in de namiddag meer zouden kunnen vertellen. En dat ik dus niet verder moest zoeken van waar mijn buikpijn komt.

Bij de gynaecoloog langs gaan, het is een hel voor me. Ik ben ook niet de persoon die hem vragen gaat stellen. Heel dom, ik weet het, maar ik vind het zo gênant.
Het is zijn of haar werk cha, hij/zij heeft er bewust voor gekozen om gynaecoloog te worden. Wat is er dan gênant aan om je vragen te stellen?

Gênant zou het pas zijn als je op het biljart van de dorpskroeg gaat liggen met je benen wijd en aan de bezoekers vraagt of ze even willen kijken
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Hahaha, je hebt gelijk, Himalaya.

En dank je wel, ipv met rode wangen het operatiekwartier binnen te gaan, ga ik proberen denken aan jouw woorden. Val ik met een glimlach in slaap.

Maar toch. Ik kan met moeite de dingen bij naam noemen. Bij het vrijen, nu al even geleden door de pijn, heb ik een trekkende pijn aan de rechter kant wanneer ik klaar kom. No way dat ik hem dat durfde te vertellen. Of toen ik hem moest vertellen over uitblijvende menstruatie en het 'uitzicht' er van. Man, man. Vreselijk. Ja, op zo een momenten haat ik mezelf.
Ik kan me er wel wat bij voorstellen hoor. Maar echt, het is zijn werk, hij ziet dagelijks allerlei vagina's en baarmoeders in allerlei soorten, maten en stadia.

Als je nu duidelijk aangeeft wat je hebt en hoe het voelt, ben je er des te eerder vanaf. Anders hou je pijn en moet je iedere keer weer terug om een stukje van je verhaal te vertellen. Hoe completer het beeld, hoe eerder er een diagnose en behandeling kan komen.

En na jou komen die dag nog heel veel patiënten, en is hij jou al grotendeels weer vergeten.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Sterkte cha!

Kan het me voorstellen dat je het moeilijk vind om erover te praten, maar het is wel jouw lichaam he.

Ze kunnen je gedachten niet lezen dus je zult het toch moeten zeggen wanneer je wilt dat ze je van de pijn afhelpen.

Knuffel!
Eens met voorgaande schrijfsters: probeer het zo goed mogelijk uit te leggen. Het is jouw lijf. En als je even een momentje nodig hebt dan kun je gewoon zeggen dat je het even moeilijk vindt. Je zult zeker niet de eerste noch de laatste zijn. Vaak hebben mensen met dergelijke jobs veel ervaring met het geruststellen/op hun gemak stellen van mensen. Sterkte!
Dank jullie wel. Deze nacht een lijstje gemaakt met vragen. Zal die dan aflezen. Gynaecoloog zal misschien even denken: wat een rare is dat? Maar zoals Himalaya schrijft: Vijf minuten erna is die man me toch vergeten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven