Gezondheid alle pijlers

's Nachts overmatig zweten.... Overgang?

09-05-2009 19:14 426 berichten
Alle reacties Link kopieren
Normaal zweet ik niet of nauwelijks.. Niet tijdens het sporten en een beetje tijdens een saunagang.

Sinds een paar maanden heb ik soms dat ik 's nachts wakker word en helemaal nat van het zweten ben. De druppels staan gewoon op mijn armen en benen en het t-shirt is zeikenat.

Ik heb geen baarmoeder meer en ook geen PMS meer dus daaraan zal ik niks merken maar zou dat een teken zijn dat ik al in de overgang zit? Ik ben pas 43...

Ik slik wel al 2.5 jaar een anti-depressiva die nachtelijk zweten kán veroorzaken maar nu pas last daarvan hebben vind ik ook zo vaag.

Iemand een idee?
Ben nu pas aan het afwateren.

Geloof dat ik weer een fikse terugval heb, veel kramp, slecht slapen en in ruststand slaat mijn hart weer regelmatig op hol.

Maar,... heb wel redelijk de slag te pakken bij het lezen. Is wel zo prettig `s nachts.
Hier ook dat rhart wat op hol slaat. Op mijn werk heb ik het nooit, alleen in rust, op de bank en in bed.
Geen bijzonderheden
Klopt, altijd als je tot rust komt.

Heb het momenteel erg druk, zowel privé als werk. Ontspannen is pas laat in de avond en eigenlijk ga ik er nu gewoon op liggen wachten, beetje maf wel!
Met mij gaat het nog steeds goed. Ik slaap heel lekker, ben overdag weer heel actief, sport elke dag en ben sinds stoppen met de pil nooit meer misselijk geweest. Ben niet meer wazig en duizelig geweest en kan nu mijn dagen goed indelen met 2 banen en mijn sport, kind, man en huishouden. Raak niet meer in paniek als iets me boven het hoofd dreigt te groeien.

Ik weet nu dus wel zeker dat het geen overgang is geweest maar wel hormonaal.

Sjongejonge wat kun je je kut voelen zeg, door hormonen. Ik leef echt met jullie mee. Hoop dat een hormoontherapie voor jou ook uitkomst gaat bieden Yas, en dat de rest van de overgangers er snel doorheen is.
@whopper, hartstikke top dat je je weer fijn voelt.

Dat is echt weer genieten voor je! (en je man en kind)
Fijn Whopper!

Ben moehoe! Moet me naar het werk slépen.
Geen bijzonderheden
Nou inderdaad, ik kan wel janken zo goed voel ik me!

(zal ik even uitleggen dat deze uitdrukking -die wij inmiddels vaak gebruiken-van onze zoon komt? Nog 5 toen, en hij was bezig zijn overvolle knikkerzak van zolder naar beneden te slepen, echt een mega grote baal, en zwaaaaar natuurlijk! Ondertussen pufte hij; ik heb zoveel knikkers...ik kan wel janken zoveel knikkers heb ik)

Haha, maar echt, af en toe springen de tranen me in de ogen als ik besef hoe ontzettend goed ik me voel en hoe ik het gemist heb om gewoon gezond en zonder klachten door het leven te gaan. Ik voel me echt een gezegend mens hoor.

Maar daar hebben jullie natuurlijk niets aan
Jawel. Das heel leuk om te lezen!
Geen bijzonderheden
Fijn Whopper. Geniet er lekker van meis.

De rest sterkte met alle vervelende kwaaltjes en allemaal een goed weekend.
Wat lief van jullie.
http://www.youtube.com/watch?v=XQcVllWpwGs

Om jullie op te vrolijken
Geen bijzonderheden
quote:whopper schreef op 10 juli 2009 @ 14:04:

Nou inderdaad, ik kan wel janken zo goed voel ik me!

Maar daar hebben jullie natuurlijk niets aan

Dat is toch heerlijk voor je?

Ik heb zelf een periode met veel ellende/ziekte gehad, en voel me nu meestal goed en gezond. En daar ben ik altijd weer heel, heel blij mee.
Ik ook! Ondanks mijn 'overgangskwaaltjes".

Ik hoor zoveel enge ziektes om me heen....dan mag je jezelf maar weer prijzen.
Geen bijzonderheden
Hoe is het met de meisjes hier?
Geen bijzonderheden
Prima!

Alleen op dit moment enórme borsten en hele dikke vingers. Soms lijken ze wel familie van een harmonica. Wisselt echt een cupmaat. Ik kan er ook geen peil op trekken, cyclusgewijs. Mijn man vind het prachtig, maar als hij een vinger uitsteekt begin ik al te krijsen. En niet van opwinding, zal ik maar zeggen.
Moe, moe, moe en nog eens moe.

Maar dat kan ook heel goed komen omdat ik aan vakantie toe ben en juist nu is het verschrikkelijk druk op mijn werk.

Het heerlijke nieuws is dat ik wel weer een boek heb gelezen en de aandacht er goed bij kon houden, dus niet eerst weer teruglezen wat ik al had gelezen.
In ieder geval iets positiefs Kookie. Wanneer heb je vakantie en ga je ergens heen?

Geniet van een rustig, mooi weekend en houd je kalm.. Even weer energie proberen te krijgen.

Sterkte
Goed! Ik ben druk bezig de 4 kilo die ik ineens aan ben gekomen er weer af te krijgen; minstens 5 keer en soms 6 keer per week de sportschool in voor 70 minuten cardio. Tot nu toe is er anderhalve kilo af (die anderhalf die eraf vloog na stoppen met de pil zat er in een week weer aan dus.......) het gaat dus niet zo hard maar het gaat......

verder voel ik me dus nog steeds erg goed, alleen vandaag een mindere dag. Maar die is ook al bijna over
Met het warme weer hield ik vocht vast, ik had net varkenspootjes.

Ook dat was voor het eerst, zelfs in 35 graden hield ik nooit vocht vast en nu ineens wel.

Het aankomen gaat gestaag door.

Morgen begin ik!!!!!!!!!!!!
Geen bijzonderheden
Met aankomen?

Yasmijn...foutje vermoed ik?
quote:yasmijn schreef op 19 juli 2009 @ 08:37:

Met het warme weer hield ik vocht vast, ik had net varkenspootjes.

Ook dat was voor het eerst, zelfs in 35 graden hield ik nooit vocht vast en nu ineens wel.

Het aankomen gaat gestaag door.

Morgen begin ik!!!!!!!!!!!!

Ben je begonnen?

Heb nergens geen zin in, blehh!
Ik wilde beginnen met lijnen, niet gelukt
Geen bijzonderheden
Meer bewegen kan ook.... Hoef je niet te lijnen..
Yas, lees even het minitrampoline topic, misschien iets voor jou? Is niet echt sporten, is wel leuk en effectief, kun je voor de tv doen en voor 'n tientje (of twee) heb je zo'n ding van MP geplukt. Bevalt het niet; zet je m weer op MP
Ben al heel, heel , heel lang bezig met lijnen en het gaat me een portie traag, vanaf februari en wel 4 hele kilo`s eraf.

Vanuit mijn tenen kan ik ook nog eens een keer zeggen dat ik sporten haat!!!!!!! Dus het werkt op alle fronten niet mee!

Vind alleen slender you leuk (heb ik al eens eerder gemeld, dacht ik) maar dat is meer ontspannend dan inspannend.

Tot aan december vorig jaar deed ik dat in een andere stad omdat het niet in mijn woonplaats was. Als alles goed gaat start het hier wel in september en dan ben ik ook van de partij.

Moet wel lachen om je, Yasmijn, hoeveel moet er bij jou af?

1 of 2 ons? Ik heb nog 17 te gaan!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven