Gezondheid alle pijlers

's Nachts overmatig zweten.... Overgang?

09-05-2009 19:14 426 berichten
Alle reacties Link kopieren
Normaal zweet ik niet of nauwelijks.. Niet tijdens het sporten en een beetje tijdens een saunagang.

Sinds een paar maanden heb ik soms dat ik 's nachts wakker word en helemaal nat van het zweten ben. De druppels staan gewoon op mijn armen en benen en het t-shirt is zeikenat.

Ik heb geen baarmoeder meer en ook geen PMS meer dus daaraan zal ik niks merken maar zou dat een teken zijn dat ik al in de overgang zit? Ik ben pas 43...

Ik slik wel al 2.5 jaar een anti-depressiva die nachtelijk zweten kán veroorzaken maar nu pas last daarvan hebben vind ik ook zo vaag.

Iemand een idee?
En het was nog lang onrustig, deze nacht!

@yasmijn, check je mail! Ik denk dat ik de connectie heb gevonden!
Mail beantwoord vanaf mijn privéadres!

Tis niet de juiste connectie, maar we komen er wel
Geen bijzonderheden
We zijn er uit!

Ga nu met man, zoon en dochter naar de open dag van FC Twente!

Lees straks je reactie wel!
Hahahahha! We kennen elkaar, andere overgangers!

Mijn exman en haar man zien elkaar elke week!

Hahahahaha!

Wat een mop!
Geen bijzonderheden
Grappig, zo'n connectie!

Over dat vergeetachtige: ik stuur mijn man tegenwoordig overal als eerste naar binnen, dan kan ik zien of hij mensen begroet. Die zal ik dan ook wel kennen... Heb een geheugen als een zeef gekregen, kan iemand echt heel glazig aankijken, heftig nadenkend waarvan ik hem of haar ook al weer ken...

Goede vrienden niet, maar bij een grotere bijeenkomst sta ik regelmatig glorieus voor schut...
Ik zit hier nog te schuddebuiken met mijn overgangsbuik

Vergeetachtig, dat is me nog niet opgevallen dat ik dat heb.

Toch eens aan mijn omgeving vragen.
Geen bijzonderheden
Wat leuk zeg, dat jullie elkaar kennen.

Vergeetachtig heb ik bij vlagen, maar terugdenkend heb ik dat al jaaaren. Ik denk gewoon een concentratieprobleempje.
Gisteren waren we ergens in België, en daar zei iemand: "Je kent me toch wel, Rudy!" Dus ik roep enthousiast: ja, natuurlijk! Ik dacht nog, die ziet er wel héél anders uit dan ik me herinnerde. Even daarna dezelfde situatie, was ook een Rudy. Ja, die kende ik nog wel. Waar ik nou die eerste van ken of zou moeten kennen... ik heb echt geen flauw idee.
quote:yasmijn schreef op 28 juni 2009 @ 14:20:

Ik zit hier nog te schuddebuiken met mijn overgangsbuik

Vergeetachtig, dat is me nog niet opgevallen dat ik dat heb.

Toch eens aan mijn omgeving vragen.

Hier klotst het ook alle kanten op van het lachen.

Dit vergeet ik voorlopig niet!

Vergeetachtigheid en concentratieproblemen is echt heel lastig.

Ik had alles maar dan ook alles op de harde schijf staan, Telefoonnummers, ook de mobiele, allemaal uit mijn hoofd. Geboortedata, allemaal uit mijn hoofd. Afspraken en vergaderdata op het werk, allemaal uit mijn hoofd. Adressen uit mijn hoofd, kentekens van auto`s van wie dan ook, allemaal uit mijn hoofd! Moet ik nog meer zeggen?

En dan sta je daar lullig te staan met een boodschappenbriefje omdat je het anders niet meer weet! Hoe sneu is dat?

Ach, sneu....

Het is de tand des tijds he. Kun je niets aan doen.

Zal ik jullie eens iets vertellen? Ik las vandaag in mijn agenda dat het *pas op PMS*- weekend was.

ik heb gisteren de hele dag gezellig staan doen op een BBQ met 50 man onbekenden tot laat, en vandaag de hele dag aan t werk geweest (thuis, dat wel) en nergens last van gehad. Normaal was ik al dik een week ziek geweest en dit weekend was een hoofdpijn weekend geweest volgens de planning.

Ik weet het niet hoor, maar volgens mij heb ik de oplossing gevonden; snippen!

Heb echt helemaal nergens last van.
Maar Whopper, het gaat helemaal goed komen met je!

No PMS, hoe heerlijk is dat voor jou!

(voor kerels staat de afkorting PMS, pack my suitcase)

Voel me ook heel erg goed zonder pil, ga er nooit meer aan!

Ben wel heel onregelmatig ongesteld maar dat boeit me nu echt niet.
Verdomd slecht geslapen.

Maar een uurtje of 4 schat ik.

En vandaag begint de werkweek weer.

Jakkes!
Geen bijzonderheden
Ach gos, dat klinkt niet zo fijn.

Ik ben vandaag weer wezen rennen sinds de AB en de blaasontsteking en het lijkt wel of dat ook beter gaat zonder pil.

Ik moet woensdag ongesteld worden en dan valt de 3e dag van mijn menstruatie op vrijdag, en dan ga ik even laten prikken. Maar ik denk het bijna niet hoor, ik ben er nu wel 99% van overtuigd dat het de pil was en niet de overgang.

Nu maar hopen dat mijn menstruatie op tijd komt
Heerlijk toch zo, Whopper!
Houd dat vast Whopper, wat kan een mens dan blij zijn hé?

Ik ben kapot, slaap prima, maar ben te moe om mijn ogen open te houden!

Nou heb ik wel gefietst vandaag en ik ben er nog niet.

Korte versie, werk, afspraak buiten de deur, school zoon, huis, zoon fietsend ophalen bij vriendje, stad en weer terug.

En ik ben niet zo`n fietsert!

Ga maar eest rondje met de hondjes en dan een half uurtje gestrekt in de tuin..

Met dit vieze, kleffe, klamme weer ben ik ook gevuld met vocht!

Prik me lek en je zwembad is vol! Wordt er ook wel wat chagrijnig van maar kan me hart ophalen het blijft waarschijnlijk de hele week zo! Heb ook nog psoriasis, dus het vochtgehalte is ook tof voor mijn huid
Heb de hele avond op de bank liggen pitten, ben zoooooo moe.

Gooi me nu in bed
En ik spook midden in de nacht in het rond.
Geen bijzonderheden
Ik denk dat ik ook in de overgang zit, of er mee bezig ben hoe je het wilt noemen. Ken alle overgangs termen nog niet.

Nachtelijk zweten en steeds wakker worden heb ik erg veel last van. Maar ben vorige week ongesteld geworden en het zweten is nu over. Slapen doe ik al jaren niet goed, maar als ik eenmaal in slaap was kon je een kanon afschieten werd ik nog niet wakker. En nu wel 3 keer wakker worden. Ik las hier ook over raar dromen, dat doe ik ook, heb mensen bij de kop die ik al jaren niet gezien of gesproken heb.

Ik heb ook al jaren last van depressies maar er is altijd wel weer een moment dat ik me beter ga voelen. Maar nu dus helemaal niet, zit er al in sinds vorig jaar zomer. Met de psychiater erover gepraat of dat misschien kon komen doordat ik met de overgang bezig zou zijn. Hij zei dat dat best wel eens zo kon zijn. Iemand die zich daarin herkend?

Hormonen slikken is voor mij (denk ik) geen optie heb last van hoge bloeddruk.

En ik heb nu opeens last van mijn rug, heb nog nooit geen rugklachten gehad. Voel me net een oud wijf als ik uit de stoel omhoog kom.

Nahja tis al laat ga nu mijn bedje maar eens opzoeken, dit oud lijf met rugpijn uit de stoel wringen

Oja nog iets, de laatste jaren heb ook last van overmatig zweten, ik dacht steeds dat het kwam doordat ik AD slik. Maar kan dat ook met de overgang te maken hebben? En ik heb die website vrouweninovergang of zoiets ook bezocht maar die zijn niet laaiend over het gebruik van hormonen of een overgangconsulente
Om 5 uur 23 is het vroeg, hoor, niet laat

Ik heb niet meer geslapen, vanaf ik postte vannacht.

Gruwelijk.

Kookie, je hebt mail.
Geen bijzonderheden
Hell! Niet kunnen slapen is vreselijk!!!!!

@Mika, kan je niet adviseren wat betreft depressies, kan ik gelukkig niet over meepraten. Wel stemmingswisselingen gehad en af en toe laait dat dan weer een beetje op. Man en kinderen vinden me dan niet zo aardig meer, ik vind mezelf ernstig zielig. Kan dan wel zwelgen in zelfmedelijden. Maar ja, de rest van de familie ondersteunt dat niet en dan is er niets aan.

Ga eerst bloed prikken om te kijken wat je waardes zijn, dan ben je al een stukje verder!

@yas, mail gelezen en je hebt antwoord!
Mika, ik weet niet of je een onderhoudsdosis AD slikt maar anders zou je, als het blijkt dat je in de overgang zit een hogere dosis kunnen vragen.

Ook ik heb al jaren lang terugkerende depressies en de huisarts heeft al aangegeven dat, als ik in de overgang zou komen en er meer stemmingswisselingen door zou krijgen, de dosis aangepast wordt.

Als je mijn op hebt gelezen en verder blijkt dus dat bij mij het zweten niet van de overgang komt. Aangezien ik al een paar jaar hetzelfde antidepressivum slikt en nooit gezweet heb heeft de huisarts gezegd dat het wel erg raar zou zijn als het nu wel ineens van de AD zou komen. Dit had dan vrijwel meteen zo moeten zijn.

Leuk Kookie en Yasmijn dat jullie elkaar blijken te kennen irl. Zo zie je maar weer... De wereld is erg klein.

Whopper, wat zou dat mooi zijn dat het aan de pil zou liggen. Ik hoop van harte dat het goed met je blijft gaan en dat de meeste verschijnselen weg blijven.

De rest van de dames en natuurlijk jullie ook een en een goede nacht.
Ja, heel klein!

Heb voor het eerst sinds tijden aan één ruk doorgeslapen, van 11 tot half 7.

3 flinke bellen rode wijn, mooie zomeravond, lekker in het tuintje.
Geen bijzonderheden
Fijn dat je goed hebt geslapen, Yas. Dat scheelt weer een heel stuk, kun je er weer even tegen aan.

Hier nog steeds klachtenvrij, maar ook nog geen teken van naderende menstruatie. Ik wacht rustig af
Dat mag zeker wel wegblijven, met dit weer

O, wat ben ik blij dat ik dat nooit meer heb!

Ik wilde even wat gas terugnemen, en alleen in de maand juli halve dagen werken. Beetje bijtanken.

Niet gelukt.
Geen bijzonderheden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven