+/- 10 kilo afvallen
vrijdag 12 mei 2017 om 11:10
vrijdag 12 mei 2017 om 12:34
Ik ben er al 8 kwijt in 10 weken en wil er nog een stuk of 3 a 4. Ik heb zelf mijn dieet samengesteld. Bij het ontbijt eet ik een beschuit met fruit (steeds anders) en flink wat magere yoghurt. Bij de lunch 3 a 4 rijstewafels, beschuiten of knackebrod met mager beleg. Rond 3 uur een appel, banaan of ander fruit. Bij het avondeten neem ik redelijk veel vlees 1.5 a 2 ons, veel groente, 1 aardappel of 2 scheppen rijst.
Op deze manier heb ik geen honger en hou ik het makkelijk vol. Het verbaast mij dat ik het zo goed volhou.
Ik heb mijn eigen verjaardag gehad, die van mijn man en 4 etentjes. Geen gebak genomen en de dag ervoor en erna hou ik dan al rekening met het etentje.
Op deze manier heb ik geen honger en hou ik het makkelijk vol. Het verbaast mij dat ik het zo goed volhou.
Ik heb mijn eigen verjaardag gehad, die van mijn man en 4 etentjes. Geen gebak genomen en de dag ervoor en erna hou ik dan al rekening met het etentje.
vrijdag 12 mei 2017 om 13:32
Goed bezig!veensteker schreef: ↑12-05-2017 12:34Ik ben er al 8 kwijt in 10 weken en wil er nog een stuk of 3 a 4. Ik heb zelf mijn dieet samengesteld. Bij het ontbijt eet ik een beschuit met fruit (steeds anders) en flink wat magere yoghurt. Bij de lunch 3 a 4 rijstewafels, beschuiten of knackebrod met mager beleg. Rond 3 uur een appel, banaan of ander fruit. Bij het avondeten neem ik redelijk veel vlees 1.5 a 2 ons, veel groente, 1 aardappel of 2 scheppen rijst.
Het eten van yoghurt als ontbijt lijkt me ook het proberen waard.
Mag ik vragen waarom je beschuuten e.d.eet bij de lunch i.p.v.brood?
dinsdag 30 mei 2017 om 11:28
Goed bezig, ik ben zelf ook wat pondjes kwijt. Maar ik schommel qua gewicht wel eens.
Nu wil ik toch weer een poging wagen. Ik heb een BMI app op de telefoon gezet.
En van plan regelmatig te sporten, heb nu eindelijk een leuke fitness kamer ingericht
thuis. Maar wat ik heel fijn vind is gewoon een rondje in het park lopen.
Het belangrijkste is je goed voelen en actief zijn en niet te veel vet,suiker en koolhydraten
binnen krijgen.
Nu wil ik toch weer een poging wagen. Ik heb een BMI app op de telefoon gezet.
En van plan regelmatig te sporten, heb nu eindelijk een leuke fitness kamer ingericht
thuis. Maar wat ik heel fijn vind is gewoon een rondje in het park lopen.
Het belangrijkste is je goed voelen en actief zijn en niet te veel vet,suiker en koolhydraten
binnen krijgen.
diegene die een berg wilt verplaatsen, begint met het wegdragen van kleine stenen
dinsdag 30 mei 2017 om 16:05
Ben nu na exact 13 weken 11 kg kwijt. De laatste week zelfs vreemdgenoeg 2 kg. Heb 3 x bbq gegeten. Wel opgelet natuurlijk.
Ik zit nog in de overgang dus had dit resultaat niet verwacht. Gek genoeg ben ik maar een halve maat afgevallen. Ik wordt dikker van top tot teen, vandaar denk ik. Nog 3 ons dan ben ik op het gewicht dat ik wilde bereiken.
Nu nog dit resultaat weer behouden. Blijf mij wel 2 x per week wegen.
In oktober ga ik 4 weken op vakantie, het is nog het moeilijkst om dan op gewicht te blijven.
Ik zit nog in de overgang dus had dit resultaat niet verwacht. Gek genoeg ben ik maar een halve maat afgevallen. Ik wordt dikker van top tot teen, vandaar denk ik. Nog 3 ons dan ben ik op het gewicht dat ik wilde bereiken.
Nu nog dit resultaat weer behouden. Blijf mij wel 2 x per week wegen.
In oktober ga ik 4 weken op vakantie, het is nog het moeilijkst om dan op gewicht te blijven.
dinsdag 30 mei 2017 om 16:32
Het lukt me heel slecht. De eerste week ging goed. Na anderhalve week was ik bijna 2 kilo kwijt..puur door minder en gezond eten..niet snoepen en meer bewegen. Maar toen kwamen er verjaardagen..stressmomenten..en nu is er alweer een kilo bij. Ik merk dat ik alweer ongemotiveerd raak. Toch moet er echt wat af. Zag me gisteren zelf in een winkelruit...pff..wat een rollen...
dinsdag 30 mei 2017 om 18:05
Ik voel me precies hetzelfde! Ik wil ook graag minimaal 10 er af maar eigenlijk wel meer dan dat.. oeps. Ik word soms ook echt verdrietig als ik mezelf zie en ik heb het natuurlijk zelf gedaan! Maar ik weet ook hoe ik eruit kan zien, ben nl paar jaar geleden flink afgevallen, maar helaas alweer 15 kilo erbij. Ik schrijf dus graag mee!
woensdag 31 mei 2017 om 22:07
Ik herken het wel. Een aantal jaren geleden ben ik afgevallen van 92 naar 82 kilo. Langzamerhand ging het naar 86 kilo. Dat was ik daarvoor ook lang geweest en dat gewicht heb ik ook lang gehouden. Sinds een kleine 2 jaar zit de klad erin. Nu dus op mn hoogste gewicht ooit...hoop weer op die 86 uit te komen.Mascotte1123 schreef: ↑31-05-2017 20:41Ik doe ook mee! 1.67 en 83.6 kilo![]()
2 jaar geleden woog ik 79 kilo en ben ik gaan afvallen en woog ik uiteindelijk 67 kilo. Helaas zit het er nu dus weer allemaal op!
Ben pas afgelopen maandag begonnen, maar in ieder geval begonnen!![]()
donderdag 1 juni 2017 om 08:33
Mijn tip is NIET minder gaan eten dan je duurzaam kan volhouden, maar 2/3 keer per week hardlopen, zwemmen of fitnessen. Dan val je wel heel langzaam af maar het is wel duurzaam.
Daarbij wordt je conditie beter waardoor je je energieker voelt.
Als je veel minder gaat eten gaat je lichaam in een soort energie bespaar modus waarbij afvallen moeilijker wordt en spierweefsel afgebroken wordt. Zeker boven de 35 zorgt dat ervoor dat je er alles behalve jong en strak uit ziet (rimpels, slappe bovenarmen, borsten). Daarnaast verbranden spieren veel energie, dus als je er minder van hebt wordt je ook weer eerder dikker.
Daarbij wordt je conditie beter waardoor je je energieker voelt.
Als je veel minder gaat eten gaat je lichaam in een soort energie bespaar modus waarbij afvallen moeilijker wordt en spierweefsel afgebroken wordt. Zeker boven de 35 zorgt dat ervoor dat je er alles behalve jong en strak uit ziet (rimpels, slappe bovenarmen, borsten). Daarnaast verbranden spieren veel energie, dus als je er minder van hebt wordt je ook weer eerder dikker.