14 maanden: buisjes en neusamandel verwijderen
maandag 23 september 2013 om 20:47
maandag 23 september 2013 om 20:51
Ik heb alleen ervaring met neusamandel knippen, werd me van tevoren verteld dat het een routiningreep was, en dat was het ook echt. Zoonlief zat een uur na de ingreep al stiekem van mijn bolletje te snoepen. Ben 2 dagen met hem thuis gebleven en ook echt binnen, maar het was dan ook vies koud buiten en dat leek me geen goede comby.. dus ik zou toch 2 dagen aanhouden, gewoon voor de zekerheid!
maandag 23 september 2013 om 21:12
Hier waren zoons na een lange middagdut weer helemaal zichzelf, maar zou toch rekening houden met nog een dag extra. Bovendien mochten ze vijf dagen niet naar opvang. Voor de dag zelf: Neem hem in pyjama mee, dan hoef je hem niet om te kleden in de drukte (meestal wordt er een aantal kinderen aan de lopende band geholpen) en draag zelf luchtige kleding (warm ziekenhuis, eigen zenuwen en een verdrietig warm kind zijn geen goede combi). Wij hadden zelf de ipad mee, zodat we ze wat konden afleiden van de drukte en verdrietige kindjes om ons heen..

maandag 23 september 2013 om 21:27
Hier was het na het wakker worden vijf minuten krijsen, tegen mij aan een half uur slapen, en klaar. Nergens last van. Ze is toen in ieder geval twee dagen thuis gebleven, volgens mij vooral binnen, maar ja het was november en koud ook. Ik dacht dat ze de dag erna gewoon naar het kdv was, kan me niet meer herinneren dat dat anders was eigenlijk.

maandag 23 september 2013 om 21:44
Hier een zoon die zo moest huilen dat hij bloedneuzen bleef krijgen en we dus nog 8 uur in het ziekenhuis hebben door gebracht. Daarna is hij echt nog een dag of 3 van slag af geweest. Eb toen ging het ontsteken...
Ik zou de dag na de operatie in elk geval vrij houden en verder het even bekijken. Succes
Ik zou de dag na de operatie in elk geval vrij houden en verder het even bekijken. Succes
maandag 23 september 2013 om 21:50
Hier zijn zowel neus- als keelamandelen weggehaald, en dat was een wat ander verhaal dan wat ik bij de kinderen zag die alleen de neus hadden. Over het algemeen liepen die een uurtje na de ingreep weer over de afdeling te wandelen en mochten ze eind van de ochtend weer naar huis.
Overigens zou ik wel opvang regelen voor het geval dat het niet zo makkelijk loopt. Liever dat je dat afzegt, dan dat je straks opeens van alles moet regelen.
Succes! Het mag dan een relatief kleine ingreep zijn, bij die kleintjes is het toch altijd naar.
Overigens zou ik wel opvang regelen voor het geval dat het niet zo makkelijk loopt. Liever dat je dat afzegt, dan dat je straks opeens van alles moet regelen.
Succes! Het mag dan een relatief kleine ingreep zijn, bij die kleintjes is het toch altijd naar.
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
dinsdag 24 september 2013 om 17:18
Buisjes plaatsen geven postoperatief nauwelijks pijn en klachten. Neusamandel verwijderen geeft postoperatief veel minder pijn en bloed dan keelamandelen.
Je kind zal de dag van de ingreep wat hangerig zijn misschien. Ik zou de dag erna lekker met hem thuis blijven en de 2de dag vrij houden zodat je het kunt aanzien
Kinderen met name rondom slapen nog wel eens een paar dagen van slag zijn. Houdt daar in je achterhoofd rekening mee
Succes, ik hoop dat het effect heeft
Ps,neem niet de mooiste pyjama mee, zonde van het bloed. En de pyjama koud!! wassen, dan gaan de bloedvlekken eruit
Je kind zal de dag van de ingreep wat hangerig zijn misschien. Ik zou de dag erna lekker met hem thuis blijven en de 2de dag vrij houden zodat je het kunt aanzien
Kinderen met name rondom slapen nog wel eens een paar dagen van slag zijn. Houdt daar in je achterhoofd rekening mee
Succes, ik hoop dat het effect heeft
Ps,neem niet de mooiste pyjama mee, zonde van het bloed. En de pyjama koud!! wassen, dan gaan de bloedvlekken eruit
Je bent zelf een theepot