Gezondheid alle pijlers

14 maanden: buisjes en neusamandel verwijderen

23-09-2013 20:47 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bij mijn zoontje van 14 maanden oud krijgt buisjes en zijn neusamandel wordt verwijderd. Heeft hij er veel last van? Na hoe zo'n tijd is hij weer de oude? is dat al naar een paar uur? Of een dag of een paar dagen of langer? Dit even hoe lang ik met mijn werk rekening moet houden met een ziek kind.
Ik heb alleen ervaring met neusamandel knippen, werd me van tevoren verteld dat het een routiningreep was, en dat was het ook echt. Zoonlief zat een uur na de ingreep al stiekem van mijn bolletje te snoepen. Ben 2 dagen met hem thuis gebleven en ook echt binnen, maar het was dan ook vies koud buiten en dat leek me geen goede comby.. dus ik zou toch 2 dagen aanhouden, gewoon voor de zekerheid!
Hangt er trouwens ook vanaf waar de opvang plaats vind, oma zou ik alweer anders vinden dan een druk KDV!
Hier waren zoons na een lange middagdut weer helemaal zichzelf, maar zou toch rekening houden met nog een dag extra. Bovendien mochten ze vijf dagen niet naar opvang. Voor de dag zelf: Neem hem in pyjama mee, dan hoef je hem niet om te kleden in de drukte (meestal wordt er een aantal kinderen aan de lopende band geholpen) en draag zelf luchtige kleding (warm ziekenhuis, eigen zenuwen en een verdrietig warm kind zijn geen goede combi). Wij hadden zelf de ipad mee, zodat we ze wat konden afleiden van de drukte en verdrietige kindjes om ons heen..
Hier was het na het wakker worden vijf minuten krijsen, tegen mij aan een half uur slapen, en klaar. Nergens last van. Ze is toen in ieder geval twee dagen thuis gebleven, volgens mij vooral binnen, maar ja het was november en koud ook. Ik dacht dat ze de dag erna gewoon naar het kdv was, kan me niet meer herinneren dat dat anders was eigenlijk.
Hier een zoon die zo moest huilen dat hij bloedneuzen bleef krijgen en we dus nog 8 uur in het ziekenhuis hebben door gebracht. Daarna is hij echt nog een dag of 3 van slag af geweest. Eb toen ging het ontsteken...

Ik zou de dag na de operatie in elk geval vrij houden en verder het even bekijken. Succes
Hier zijn zowel neus- als keelamandelen weggehaald, en dat was een wat ander verhaal dan wat ik bij de kinderen zag die alleen de neus hadden. Over het algemeen liepen die een uurtje na de ingreep weer over de afdeling te wandelen en mochten ze eind van de ochtend weer naar huis.

Overigens zou ik wel opvang regelen voor het geval dat het niet zo makkelijk loopt. Liever dat je dat afzegt, dan dat je straks opeens van alles moet regelen.

Succes! Het mag dan een relatief kleine ingreep zijn, bij die kleintjes is het toch altijd naar.
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Ja, dat wou ik dus ook nog zeggen.. ik heb zelf ooit een nabloeding gehad en moest nog terug naar het ziekenhuis. Had bij zoonlief dus ook nog een collega die evt. mijn dienst kon overnemen voor het geval dat.. achter de hand!
Buisjes plaatsen geven postoperatief nauwelijks pijn en klachten. Neusamandel verwijderen geeft postoperatief veel minder pijn en bloed dan keelamandelen.

Je kind zal de dag van de ingreep wat hangerig zijn misschien. Ik zou de dag erna lekker met hem thuis blijven en de 2de dag vrij houden zodat je het kunt aanzien

Kinderen met name rondom slapen nog wel eens een paar dagen van slag zijn. Houdt daar in je achterhoofd rekening mee

Succes, ik hoop dat het effect heeft

Ps,neem niet de mooiste pyjama mee, zonde van het bloed. En de pyjama koud!! wassen, dan gaan de bloedvlekken eruit
Je bent zelf een theepot
Dank voor de info en tips! Zoonlief was hele ochtend v slag. verder smiddags en savonds veel geslapen. Vandaag naar KDV geweest en ging heel erg goed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven