Gezondheid alle pijlers

1e keer griep, help!

29-04-2017 01:14 17 berichten
Hey allemaal. Sinds afgelopen maandag ben ik ziek. Begon met koude rillingen gevolgd door keelpijn en snotteren, tot zo ver prima, heb ik wel vaker gehad. Maar nu heb ik sinds donderdag ook verhoging/koorts (38,4C-39,6C) en ik hoest onwijs heftig waarbij mn keel in de fik lijkt te staan. Wat zouden jullie doen? Morgen de dokterswacht bellen of stel ik me aan? Dit is de eerste keer in mijn volwassen leven dat ik koorts heb ..pfff

Bedankt alvast
Op zich kan een arts er weinig aan doen. Ik zou er zelf niet zo snel voor bellen, maar je kunt altijd met de assistent die je aan de telefoon krijgt overleggen. Als ik zelf koorts heb neem ik wel vaak paracetamol, maar ik raad je verder niets aan, aangezien medisch advies geven niet mag hier ;)
Lucky bastard.

Bel de dokter maandag.

Ik geef geen medisch advies.
Alle reacties Link kopieren
Help? Je bent gewoon ziek. Wel naar natuurlijk maar zeg..... stel je es effe niet zo aan.

Maandag de dokter bellen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Met Lucky basterd bedoelde ik eigenlijk dat dit je eerste griepje is.
Oh, dat heb ik nu ook. Maar ik leef nog steeds, en ik kan me er heel niet druk over maken. Snuf.
quote:Lady_Voldemort schreef op 29 april 2017 @ 01:34:

Oh, dat heb ik nu ook. Maar ik leef nog steeds, en ik kan me er heel niet druk over maken. Snuf.Nog wel
quote:Lampie1986 schreef op 29 april 2017 @ 01:34:

[...]

Nog wel Nou ik heb het nu al anderhalve dag, en ik denk nog steeds niet dat ik dood ga. Tenminste, niet op zeer korte termijn, want doodgaan doe ik uiteindelijk natuurlijk toch.
quote:Lady_Voldemort schreef op 29 april 2017 @ 01:38:

[...]

Nou ik heb het nu al anderhalve dag, en ik denk nog steeds niet dat ik dood ga. Tenminste, niet op zeer korte termijn, want doodgaan doe ik uiteindelijk natuurlijk toch.

Gaat vast weer wat rond.

Ik werd pas "ziek" toen ik kinderen kreeg.

Nemen van alles mee naar huis blijkbaar.

To.

Er is hoop.
Als je jong en gezond ben dan is een griep niet levensbedreigend en ook niet iets om gelijk mee naar de dokter te gaan. Erg vervelend allemaal maar een kwestie van uitzieken. Kijk het gewoon even aan. Beterschap in ieder geval.
Ja dit moest ik gewoon even horen!! Dank jullie wel! Ik vind het gewoon gek dat het zo lang duurt.. Net had ik geen koorts meer trouwens, it seems I'll live to see another day ;)
Paracetamol nemen en uitzieken. Je gaat hiermee toch niet naar de huisarts. Veel water drinken en evt wat hoestdrank
zal ik doen!
Uitzieken. En drink lekker verse gemberthee, dat helpt goed bij keelpijn.
"Keel in de fik..."

Toen ik zo een last had van mijn keel + koorts, bleek het een keelontsteking te zijn. Vertrouw je het niet, dan kun je altijd de HA bellen.
"I love not Man the less, but Nature more..."
quote:toxic666 schreef op 29 april 2017 @ 06:35:

Ja dit moest ik gewoon even horen!! Dank jullie wel! Ik vind het gewoon gek dat het zo lang duurt.. Net had ik geen koorts meer trouwens, it seems I'll live to see another day ;)

Het duurt niet lang, want je hebt maar twee dagen koorts gehad.

Hou het gewoon in de gaten. Mocht je het niet vertrouwen of de koorts is na het weekend nog aanwezig, dan bel je de dokter.
Les temps sont durs pour les rêveurs...
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven