Gezondheid alle pijlers

1e pil na stopweek veilig?

05-01-2009 22:08 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag mede-forummers,

Ik heb een vraagje over de pil. Ik slik hem al jaren, maar heb toch een vraag.

Na mijn stopweek van 7 dagen ben ik zaterdag weer begonnen aan een nieuwe strip. Diezelfde avond heb ik sex gehad. Heeft de pil meteen al beschermd? Nogmaals het is dus niet zo dat dit voor het eerst was dat ik met de pil begon, maar wel weer de 1e pil na de stopweek.

Alvast bedankt voor jullie antwoord.
Dat staat in je gebruiksaanwijzing....
wist je ook al dat je ook gewoon beschermd bent in je stopweek? Zolang je deze maar niet meer dan 7 dagen maakt?

Dus je eerste pil is zeker veilig

(Mijn god, je slikt al jaren de pil.... is het niet handiger om je wat meer te informeren over hoe het zit met stopweken en betrouwbaarheid?)
Ik snap het niet ....... je slikt dat ding al jaren maar je weet eigenlijk helemaal niet hoe t werkt ?

Wacht je normaal na elke stopweek een week om sex te hebben , of hoe moet ik dat voor me zien ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Pil in strip

- Lees voor gebruik altijd eerst de gebruiksaanwijzing in de bijsluiter van de pil die u gebruikt.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 05 januari 2009 @ 22:11:

Ik snap het niet ....... je slikt dat ding al jaren maar je weet eigenlijk helemaal niet hoe t werkt ?

Wacht je normaal na elke stopweek een week om sex te hebben , of hoe moet ik dat voor me zien ?haha nee dat niet, maar meteen de eerste avond is nog nooit voorgekomen, en de bijsluiter heb ik natuurlijk al doorgelezen maar daar staat nier expliciet in dat de 1e pil na de stopweek meteen al veilig is. Als ik logisch nadenk, denk ik eigenlijk van wel. Maar hopelijk kan iemand me het even zwart op wit zeggen.
zwart op wit: (tenzij je rare beeldscherminstellingen hebt )

JA, VEILIG

(sorry) *proest*
Oh extrahalo kijk nou uit, zometeen klaagt ze je aan omdat ze toch zwanger is geworden.

'Ja maar... ja maar... iemand op het viva forum zei dat het veilig was'

Heb je er ook aan gedacht dat alle bijsluiters zo'n beetje op internet staan en dat je ook gewoon je apotheek kunt bellen voor vragen? Ik zou hen iets meer vertrouwen dan een forumlid.
Poelepoelepoelepoes!
Zelfs IN de stopweek is het veilig! Zou toch niet best zijn dat je wel aan de pil bent maar dat de eerste pil na de stopweek niet veilig zou zijn hahahaha

En daarbij, dat staat echt wel in de bijsluiter hoor.
Let op: deze pil biedt bescherming tegen zwangerschap, behalve op de eerste dag na de stopweek.

Haha, nee hoor, als je de pil keurig slikt ben je op ieder moment van je cyclus beschermd tegen zwangerschap!
I only get one shot at life - so I shoot to kill
quote:Spijker schreef op 06 januari 2009 @ 13:22:

Let op: deze pil biedt bescherming tegen zwangerschap, behalve op de eerste dag na de stopweek.

Haha, nee hoor, als je de pil keurig slikt ben je op ieder moment van je cyclus beschermd tegen zwangerschap!bedankt, een mens kan weleens onzeker worden toch?
hey, dus je bent serieus beschermd na je stopweek en je doet wel gewoon netjes de pil slikken op de juiste dag?
quote:sblokland schreef op 13 oktober 2014 @ 19:06:

hey, dus je bent serieus beschermd na je stopweek en je doet wel gewoon netjes de pil slikken op de juiste dag?Nee, jij niet.
Zeg maar Spijker.
Je bent zelf een theepot

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven