2e Mirena binnenkort, wat te verwachten?
maandag 3 januari 2011 om 13:23
Volgende week zijn de eerste 5 jaar om en gaat de tweede mirena erin. Ik was erg blij met mijn Mirena; geen bijwerkingen en geen menstruatie. Kan ik bij de tweede hetzelfde verwachten?. Bij de eerste nam het niet meer menstrueren langzaam af en pas na een jaar stopte het helemaal. Ga ik nu ook weer zo'n jaar in waarin er regelmatig bloedingen(kjes) zijn of blijft de menstruatie de komende 5 jaar ook nog gewoon weg? Is het plaatsen van de tweede weer net zo pijnlijk als de eerste, of is dat ook minder. Mijn eerste plaatste de huisarts en die heeft me heel veel pijn gedaan wegens gekantelde baarmoeder. Het is hem ook niet gelukt. De gyn heeft hem daarna pijnloos geplaatst. Ik ga nu naar dezelfde gyn, dus heb goede hoop dat het weer een fluitje van een cent is...
maandag 3 januari 2011 om 13:34
maandag 3 januari 2011 om 13:34
Sigi,
Bij mij werkte de 2e Mirena net zo als de eerste. Ik bleef menstrueren (heel licht, maar wel een regelmatige cyclus), en na het vervangen ging dat gewoon zo door. Ik vond het plaatsen beide keren hetzelfde voelen. Even pijn, maar heel kort. Het verwijderen voel ik vrijwel niets van overigens. Maar de 2e was niet minder pijnlijk bij het plaatsen.
Succes, gaat vast goed!
Bij mij werkte de 2e Mirena net zo als de eerste. Ik bleef menstrueren (heel licht, maar wel een regelmatige cyclus), en na het vervangen ging dat gewoon zo door. Ik vond het plaatsen beide keren hetzelfde voelen. Even pijn, maar heel kort. Het verwijderen voel ik vrijwel niets van overigens. Maar de 2e was niet minder pijnlijk bij het plaatsen.
Succes, gaat vast goed!
maandag 3 januari 2011 om 13:55
Bij mij werkt 2e mirena wel iets anders. Ik heb nu wel soort van ongesteldheid (en die had ik de eerste keer niet) elke zoveel weken, maar niet schokkend. Iets meer ongesteldheidsbuikpijnklachten.
Het zetten was 2e keer minder pijnlijk dan eerste keer.
Tweede keer dus na 2 zwangerschappen/bevallingen via ks.
Het zetten was 2e keer minder pijnlijk dan eerste keer.
Tweede keer dus na 2 zwangerschappen/bevallingen via ks.
maandag 3 januari 2011 om 14:07
De resultaten zijn hier hetzelfde bij de tweede (dus geen menstruatie meer...). Het zetten was de tweede keer een drama, maar dat had meer te maken met onduidelijke afspraken door gyneacologen onderling (wel/niet roesje, wel/niet pijnstiller) en het feit dat mijn baarmoeder schijnbaar gekrompen is. Oh ja, en het touwtje was verdwenen (schijnt heel vaak te gebeuren). Volgende keer ga ik weer naar de gyneacoloog, maar dan ga ik eerst hele duidelijke afspraken maken met de assistente.
Overigens ben ik nooit zwanger geweeest, en dat maakt wel verschil in pijn bij het plaatsen...
Overigens ben ik nooit zwanger geweeest, en dat maakt wel verschil in pijn bij het plaatsen...
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor