Gezondheid alle pijlers

32 jaar en een knieprothese

02-04-2010 19:08 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Zoals de titel al doet vermoeden, ben ik 32 jaar en heb ik sinds 6 weken een kunstknie. Ik zit nu midden in de revalidatie en het gaat redelijk goed.

Toen ik hoorde van de orthopeed dat dit de enige mogelijkheid was om iets aan de pijn te doen, kwam het redelijk hard aan op dat moment. Ik had altijd gedacht dat dat iets voor 60plussers was. Ik begin eindelijk aan het idee te wennen, maar ik begin me nu ook af te vragen of er meer mensen zijn met een knieprothese van ongeveer mijn leeftijd en hoe zij dat ervaren.

Of iemand die iemand kent met een kunstknie van mijn leeftijd?

groet,

Bumper
.
Heb je al lang last van je knie en is er wel eens een kijkoperatie gedaan of een andere operatie? En wat was de diagnose om nu al tot een knie/operatie over te gaan?
Ik denk dat ik nu al zo'n12 jaar last heb van die knie. Een klein detail is dat ik reuma heb (vanaf mijn 7de), dus dat zal de oorzaak zijn. In 2002 heb ik een kijkoperatie gehad, toen hebben ze het schoongemaakt en kon ik er dus weer een paar jaar mee vooruit.

Mijn bleek erger dan het voorbeeldplaatje uit het boek waarin uitleg stond over protheses.
hee bumper veel sterkte gewenst

Ik heb zelf slijtage in mijn onderrug en de ortopeed zei dat ik de rug van een 60 jarige heb.

Had jij ook iets van slijtage ?

sterkte verder
Het woord slijtage hebben ze niet echt in de mond genomen. Ik bleek weinig tot geen kraakbeen meer te hebben. Of dat onder de noemer slijtage valt, geen idee. Vast wel.
Het hoort bij reuma, die gewrichtsvernietiging. Ik zou je aanraden om eens op reuma forums te kijken en je kennis over je eigen ziekte wat uit te breiden. Ik denk dat je dan ook zeker meer mensen met kunstgewrichten door reuma tegen zal komen.

De bekleding van de gewrichten ontsteekt en hierdoor sterft het kraakbeen in je gewrichten langzaam af kort gezegd. Zonder kraakbeen slijt je gewricht als een gek, dat doet pijn. Oplossing is een kunstgewricht of het gewricht vastzetten.

Heel kort de bocht gezegd.... dan he
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven