Gezondheid alle pijlers

6 dagen koorts, dokter?

26-09-2012 20:56 51 berichten
Hallo allemaal,

ik heb nu 6 dagen koorts tussen de 38,5 en de 39,7 en het lijkt nog niet minder te worden. Is dat een probleem? Ik ben niet snotterig zere keel ofzow. Maar heb wel hele erge spierpijn en stijve nek. En hoofdpijn en misselijk achtig.

Ik word gek van het in bed liggen (en voel me ook alleen ;(). Vanmorgen ben ik naar mijn studie gegaan maar dat was een ZEER slecht idee want ik was echt veel te ziek maar kan echt niet in bed liggen.

Oh ja daar was dit topic ook voor.....even mijn sneuheid eruit klagen ;(

groetjes!
Alle reacties Link kopieren
quote:Superhuisvrouw schreef op 26 september 2012 @ 22:12:

Die sokken hang je niet over de verwarming,maar die trek je aan.

En dan wel katoenen sokken,het trekt de gifstoffen uit je lichaam.

Hier werkt het altijd wel,proberen waard zal ik zeggen.

Je snapt natuurlijk zelf ook wel dat dit stierenpoep is.

Dit deden ze vroegah ook niet de eerste dag maar na een dag of wat. Meestal net voor de dag dat ze ook zonder sokken koortsvrij wakker waren geworden.

Grootmoeders tricks kunnen soms best wel eens wijsheid zijn maar vaak ook gewoon echt niet.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Het heeft bij mij wel degelijk geholpen,ik heb er ook bij gezet

Het is het proberen waard,had toen behoorlijke koorts,maar zolang je wel voldoende drinkt verwacht dan gelijk geen wonderen van een huisarts.

Als je het niet vertrouwd dan altijd de huisarts inlichten,
Durf te wedden dat je er sowieso bijna vanaf was :-)

Mijn dochter (5) had zondag en maandag ook hele hoge koorts (40) Maandag avond was de koorts een verhoging en dinsdag was hij helemaal weg. Het kan zo snel gaan.
klinkt als influenza, de echte duurt twee weken, en dan ben je daarna nog minstens een week slap
Je hoeft ook geen wonderen te verwachten van een huisarts. Maar hij kan wel even checken of er misschien een reden is voor de koorts. (Ontsteking o.i.d.)
ik zou niet naar de huisarts met deze griepklachten, dan steek je de hele wachtkamer aan.

Als je onzeker bent (waarom eigenlijk?) bel dan even met de assistente
quote:sabbaticalmeds schreef op 26 september 2012 @ 22:51:

klinkt als influenza, de echte duurt twee weken, en dan ben je daarna nog minstens een week slap

Dan is het sowieso zaak om even longen te checken.

Kan zomaar sluipend een ontsteking zijn.
natte sokken is een ouderwetse manier om de temperatuur omlaag te brengen, werkt goed. Maar neemt de oorzaak van de koorts niet weg.

Azijn stinkt, meer niet
quote:saaaaar81 schreef op 26 september 2012 @ 22:53:

[...]

Dan is het sowieso zaak om even longen te checken.

Kan zomaar sluipend een ontsteking zijn.HuH? hoest ze dan? Of is ze kortademig?
quote:sabbaticalmeds schreef op 26 september 2012 @ 22:55:

[...]

HuH? hoest ze dan? Of is ze kortademig?

Dat hoeft niet eens.

Vaker meegemaakt met zowel man als kinderen. Tzt komt het hoesten wel, maar in den beginne was er alleen hoge koorts.

Ik schrik daarom elke x wanneer 1 van mijn kinderen plots hoge koorts heeft.
er gaat griep rond, influenza, dan is het normaal om twee weken hoge koorts te hebben met spierpijn. Als ze twijfelt gewoon even bellen met de huisarts. Maar ga er niet direct heen want je steekt iedereen aan.
ze heeft het pas 6 dagen, kan je niet echt spreken van iets sluimerends hoor
ik las hier op viva juist dat er geen influenza heerst..

maar deed net grieptestje (a vogel) en daar stond omdat ik geen hoesten verkoudheid of keelpijn heb ik waarschijnlijk geen griep heb. dus áls het al influenza zou kunnen zijn dan heb ik dat ws niet.

ik ben onzeker omdat ik al 6 dagen koorts heb en het niet minder wordt. je kan wel langer ziek zijn maar echt koorts? Dat ken ik persoonlijk niet zo dus. Heb eigenlijk al zo'n 10 jaar geen koorts gehad.
Oh, de test van A. Vogel, nee die is betrouwbaar
influenza komt in verschillende vormen en maten, maar als je twijfelt bel dan met je huisarts, maar ik zou zelf met 6 dagen koorts en spierpijn niet naar de dokter gaan.
ik snap wat je bedoeld qua a vogel maar heb zelf nog nooit griep gehad zonder verkoudheid keelpijn hoesten. vind het uiterst vreemd.

nee ik twijfel ook. vroeger besliste mijn moeder zulke dingen ;). Maar ik bel wel even grote kans dat ze gewoon zeggen dat ik uit moet ziken natuurlijk ;)
Ja gewoon even bellen joh. En verder rustig aan doen
Ja, even bellen. Ik had vorig jaar ook zo'n week met constant hoge koorts. Op dag 7 huisarts gebeld, moest langskomen en kreeg formulier voor bloedprikken mee. Aan mijn bloed konden ze zien dat er ergens een ontsteking zat, maar dat mijn lichaam het al aan bet oplossen was. Gewoon verder uitzieken was het advies. Die geruststelling was wel fijn, want was inmiddels zo slap en kilo's afgevallen dat ik me zorgen begon te maken.

Beterschap!
Ik heb vorig jaar een vette longontsteking gehad (twee weken ziekenhuis) zónder hoesten, dus verkijk je daar niet op.
.
Atypische pneumonie meds?
Occam's razor
quote:sabbaticalmeds schreef op 26 september 2012 @ 23:10:

er gaat griep rond, influenza, dan is het normaal om twee weken hoge koorts te hebben met spierpijn. Als ze twijfelt gewoon even bellen met de huisarts. Maar ga er niet direct heen want je steekt iedereen aan.2 weken hoge koorts normaal bij griep? Volgens mij moet de echt hoge koorts na een dag of 7 toch wel op zijn retour zijn (je kan je dan nog wel ziek voelen).
Google is soms zó handig!quote:Wanneer moet u een arts raadplegen

• Als de pijn, ondanks het gebruik van pijnstillers, langer dan drie dagen blijft aanhouden, doet u er goed aan een arts te raadplegen.

• Bij ernstige buikpijn, bij zware hoofdpijn die gepaard gaat met sufheid , verwardheid of misselijkheid dient u altijd een arts te waarschuwen.

• Als de koorts langdurig (vier dagen) hoog blijft of na een daling opnieuw stijgt, is het eveneens verstandig om een arts te raadplegen.

• Bij kinderen dient u een arts te waarschuwen als de koorts langer dan drie dagen boven de 39,5 graad is en als het kind een erg zieke indruk maakt (sufheid, slecht drinken, stijve nek, benauwdheid, braken of diarree).

• Op de eerste koortsdag bij kinderen jonger dan drie maanden.
Ik heb net een afspraak met de arts gemaakt. De koorts is nu niet mega hoog (38,5) maar ach ik ga gewoon maar langs.Heb ook een stijve nek. Het zal allemaal wel meevallen, maar de assistente zei zelf ook gewoon even langskomen zal het dus wel zien. bedankt voor de reacties!
succes morgen
Beterschap! Ben net hersteld van dezelfde klachten die jij beschrijft. Alleen had ik maar 3 dagen koorts. Maar ik was ook helemaal niet verkouden ( geen snot of hoesten oid). Wel heel erge spierpijn en pijn in de nek. Misschien toch een soort virus wat rondwaart nu?

Maar zolang koorts, dat zou ik ook inderdaad even overleggen met de huisarts. Goed dat je een afspraak hebt gemaakt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven