6 dagen koorts, dokter?

woensdag 26 september 2012 om 20:56
Hallo allemaal,
ik heb nu 6 dagen koorts tussen de 38,5 en de 39,7 en het lijkt nog niet minder te worden. Is dat een probleem? Ik ben niet snotterig zere keel ofzow. Maar heb wel hele erge spierpijn en stijve nek. En hoofdpijn en misselijk achtig.
Ik word gek van het in bed liggen (en voel me ook alleen ;(). Vanmorgen ben ik naar mijn studie gegaan maar dat was een ZEER slecht idee want ik was echt veel te ziek maar kan echt niet in bed liggen.
Oh ja daar was dit topic ook voor.....even mijn sneuheid eruit klagen ;(
groetjes!
ik heb nu 6 dagen koorts tussen de 38,5 en de 39,7 en het lijkt nog niet minder te worden. Is dat een probleem? Ik ben niet snotterig zere keel ofzow. Maar heb wel hele erge spierpijn en stijve nek. En hoofdpijn en misselijk achtig.
Ik word gek van het in bed liggen (en voel me ook alleen ;(). Vanmorgen ben ik naar mijn studie gegaan maar dat was een ZEER slecht idee want ik was echt veel te ziek maar kan echt niet in bed liggen.
Oh ja daar was dit topic ook voor.....even mijn sneuheid eruit klagen ;(
groetjes!

woensdag 26 september 2012 om 21:06
Ik heb bijna een jaar lang koorts gehad en ik voelde me totaal niet ziek. Ik vond dat heel vreemd en heb ook de huis arts maar eens gebeld en ik moest direct komen. Ik heb mijn thermometer mee genomen zodat ie het zelf kon zien en toen adviseerde hij me om maar een andere thermometer te kopen want mijn oorthermometer had een afwijking van 2 graden. Ik heb nu weer een gewone rectale .Vreselijk maar hij werkt prima. Ik zou in jou geval dus ook gewoon de dokter bellen en langs komen.(uiteraard laat ik het helemaal aan jou over of je met of zonder thermometer bij hem langs gaat)

woensdag 26 september 2012 om 21:18
quote:chocoladeballetjes schreef op 26 september 2012 @ 21:09:
deze thermometer net gekocht (gewoon lekker rectaal en betrouwbaar
). Maar laatst bij een vriendin met haar oor thermometer gemeten. 39.1 graden. en ik voel me dus wel heel ziek.Ja dat hebben oor thermometers wel vaker. Iets een afwijking. Maar zo n erge afwijking als de mijne dat komt meestal niet voor hoor. Ik temperatuurde me zelf s morgens ( ivm een zwangerschaps wens) en ik had constant 39,4 en das normaal gesproken toch echt niet goed. En dat was het ook niet alleen lag t niet aan mij maar aan dat ding
deze thermometer net gekocht (gewoon lekker rectaal en betrouwbaar

woensdag 26 september 2012 om 21:34
Ik wilde ook nooit paracetamol gebruiken, dacht dat de koorts goed voor me was. Maar koorts zorgt er wel voor dat je lichaam een beetje sneller stuk gaat, vandaar de spierpijn. Paracetamol nemen is dan toch wel fijn, want je gaat je echt beter voelen.
En verder morgenochtend zsm naar de dokter...
En verder morgenochtend zsm naar de dokter...
Occam's razor
woensdag 26 september 2012 om 21:56

woensdag 26 september 2012 om 22:00
quote:demagnumvanellen schreef op 26 september 2012 @ 21:06:
Ik heb bijna een jaar lang koorts gehad en ik voelde me totaal niet ziek. Ik vond dat heel vreemd en heb ook de huis arts maar eens gebeld en ik moest direct komen. Ik heb mijn thermometer mee genomen zodat ie het zelf kon zien en toen adviseerde hij me om maar een andere thermometer te kopen want mijn oorthermometer had een afwijking van 2 graden. Ik heb nu weer een gewone rectale .Vreselijk maar hij werkt prima. Ik zou in jou geval dus ook gewoon de dokter bellen en langs komen.(uiteraard laat ik het helemaal aan jou over of je met of zonder thermometer bij hem langs gaat)
woensdag 26 september 2012 om 22:01
http://www.kennisring.nl/smartsite.dws?id=38624
Na 3 dagen moet je gewoon even bellen.
Kijk, een griep kan wat langer duren, daar houd ik 5 dagen voor aan. Maar dat is ook echt de max.
Na 3 dagen moet je gewoon even bellen.
Kijk, een griep kan wat langer duren, daar houd ik 5 dagen voor aan. Maar dat is ook echt de max.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"