Gezondheid alle pijlers

6 dagen koorts, dokter?

26-09-2012 20:56 51 berichten
Hallo allemaal,

ik heb nu 6 dagen koorts tussen de 38,5 en de 39,7 en het lijkt nog niet minder te worden. Is dat een probleem? Ik ben niet snotterig zere keel ofzow. Maar heb wel hele erge spierpijn en stijve nek. En hoofdpijn en misselijk achtig.

Ik word gek van het in bed liggen (en voel me ook alleen ;(). Vanmorgen ben ik naar mijn studie gegaan maar dat was een ZEER slecht idee want ik was echt veel te ziek maar kan echt niet in bed liggen.

Oh ja daar was dit topic ook voor.....even mijn sneuheid eruit klagen ;(

groetjes!
Alle reacties Link kopieren
Beterschap! En bel die dokter morgen nou maar, zo lang is niet goed.
Zeker de dokter bellen. En ook zeker uitzieken! Dus niet meer naar school gaan en wel in bed blijven of op de bank hangen.
Slik je paracetamol of iets anders trouwens? Dan zou je temperatuur toch ook iets moeten zakken lijkt mij.
Ik heb altijd de regel voor mezelf: als iets na 3 dagen niet over is uit zijn eigen,ga ik naar de dokter.

Denk dat koorts zo lang niet goed is.
*dubbel*
ja paracetemol zou ik kunnen doen maar ik heb altijd een erg slecht gevoel bij koorts onderdrukken. Het heeft toch een duidelijke functie in het lichaam.

Ja, mijn studie moet eigenlijk wachten maar ik wordt zo ongelukkig van in bed liggen!
Ik heb bijna een jaar lang koorts gehad en ik voelde me totaal niet ziek. Ik vond dat heel vreemd en heb ook de huis arts maar eens gebeld en ik moest direct komen. Ik heb mijn thermometer mee genomen zodat ie het zelf kon zien en toen adviseerde hij me om maar een andere thermometer te kopen want mijn oorthermometer had een afwijking van 2 graden. Ik heb nu weer een gewone rectale .Vreselijk maar hij werkt prima. Ik zou in jou geval dus ook gewoon de dokter bellen en langs komen.(uiteraard laat ik het helemaal aan jou over of je met of zonder thermometer bij hem langs gaat)
ja dat wordt de dokter dan morgen maar eens bellen...ben er ook wel klaar mee wil weer verder met mijn studie!
deze thermometer net gekocht (gewoon lekker rectaal en betrouwbaar ;)). Maar laatst bij een vriendin met haar oor thermometer gemeten. 39.1 graden. en ik voel me dus wel heel ziek.
quote:chocoladeballetjes schreef op 26 september 2012 @ 21:09:

deze thermometer net gekocht (gewoon lekker rectaal en betrouwbaar ;)). Maar laatst bij een vriendin met haar oor thermometer gemeten. 39.1 graden. en ik voel me dus wel heel ziek.Ja dat hebben oor thermometers wel vaker. Iets een afwijking. Maar zo n erge afwijking als de mijne dat komt meestal niet voor hoor. Ik temperatuurde me zelf s morgens ( ivm een zwangerschaps wens) en ik had constant 39,4 en das normaal gesproken toch echt niet goed. En dat was het ook niet alleen lag t niet aan mij maar aan dat ding
Wat Ladytruckster zegt vind ik een goede leidraad voor koorts. Na drie dagen overleg met je huisarts. Gewoon, voor de zekerheid.
Plaag jezelf niet langer, neem paracetamol daar is het voor
Tja de griep duurt een week en als je naar de huisarts gaat duurt hij 7 dagen zeggen we hier wel eens. Neem een paracetamol, en duik je bed in. Is het enige wat werkt
Sokken gedrenkt in azijn haalt de koorts uit je lichaam.
Ik wilde ook nooit paracetamol gebruiken, dacht dat de koorts goed voor me was. Maar koorts zorgt er wel voor dat je lichaam een beetje sneller stuk gaat, vandaar de spierpijn. Paracetamol nemen is dan toch wel fijn, want je gaat je echt beter voelen.

En verder morgenochtend zsm naar de dokter...
Occam's razor
aan de paracentamol. 3x2 stuks per 24uur.

Morgen ochtend huisarts bellen!

Ziekse meid!
quote:Superhuisvrouw schreef op 26 september 2012 @ 21:33:

Sokken gedrenkt in azijn haalt de koorts uit je lichaam.

En wat doe je dan met die sokken? Over de verwarming hangen ofzo?

De griep duurt gewoon een week, uitzieken en in je bedje blijven.
Ja en?
quote:Superhuisvrouw schreef op 26 september 2012 @ 21:33:

Sokken gedrenkt in azijn haalt de koorts uit je lichaam.En het is ook zo goed tegen de zwarte pest
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Als je maar wel naar een dokter gaat als het na een paar dagen niet over gaat, mag je van mij doen wat je wilt met je sokken!
quote:demagnumvanellen schreef op 26 september 2012 @ 21:06:

Ik heb bijna een jaar lang koorts gehad en ik voelde me totaal niet ziek. Ik vond dat heel vreemd en heb ook de huis arts maar eens gebeld en ik moest direct komen. Ik heb mijn thermometer mee genomen zodat ie het zelf kon zien en toen adviseerde hij me om maar een andere thermometer te kopen want mijn oorthermometer had een afwijking van 2 graden. Ik heb nu weer een gewone rectale .Vreselijk maar hij werkt prima. Ik zou in jou geval dus ook gewoon de dokter bellen en langs komen.(uiteraard laat ik het helemaal aan jou over of je met of zonder thermometer bij hem langs gaat)
http://www.kennisring.nl/smartsite.dws?id=38624

Na 3 dagen moet je gewoon even bellen.

Kijk, een griep kan wat langer duren, daar houd ik 5 dagen voor aan. Maar dat is ook echt de max.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Die sokken hang je niet over de verwarming,maar die trek je aan.

En dan wel katoenen sokken,het trekt de gifstoffen uit je lichaam.

Hier werkt het altijd wel,proberen waard zal ik zeggen.
Over je hoofd, wel zo rustig...
Beetje eng dit.. zou toch even naar de dokter gaan .

Het is nog gratis..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven